Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2019.08.23. 14:00 :: A Tengerész

Jelentem kezdek gyógyulni. Nem minden fájdalom nélkül, de módjával már tegnapelőtt is tudtam köhögni, nagyon óvatosan orrot fújni sőt tegnap a Fehérvári úti piacon minden előzmény nélkül tüsszentettem egyet és egész kibírható volt a fájdalom. Furcsa módon ami maradt, annak egy része átment a hátam baloldalára, szóval mintha átszúrtak volna egy lándzsával. De mondom, határozottan enyhül a dolog, ami több szempontból jó jel. Egyrészt mert gyógyulni önmagába is jó dolog, másrészt ezek szerint biztosan nem tört el bordám, mert ha eltört volna nem lenne ilyen gyors a javulás ( ma egy hete vertem oda magam), ha pedig egy ekkora ütéstől nem tört el semmim, akkor biztos messze nem kerülget az öregkori csontritkulás, ami súlyosan törékenyé teszi a csontokat és nagy veszélyt jelent az öregekre. Talán nem hiába iszom tejet naponta gyerekkorom óta és szinte minden nap eszem sajtot és egyéb tejtermékeket. Ami még zavaró volt a fájdalom mellett, az állandó fáradtság és álmosság.

Szombaton vettem a piacon a lengyel hardveres zsibárusnál két 14-15-ös villáskulcsot ( olcsó húsnak híg a leve, kiderült a 14-es végéről, hogy nem megy rá a 14-es anyára, bár ez még mindig szerencsésebb mint ha túl bő lett volna, leköszörültem a préselés sorjáját és jó lett)  és kedden csináltam belőlük a Mercedes 123-as motorhoz szelephézag állító kulcsot.

003_118.JPG

004_94.JPG

Ezek nélkül nehéz hozzáférni a szelepek anyáihoz. Kellett volna még egy speciális kulcs a szeleptányér lefogásához, na ehhez már semmi használható nem volt a piacon, végülis hegesztettem a hulladékokból egy villáskulcsszerűséget, nem olyan csinos minta filmbeli https://www.youtube.com/watch?v=BfbnzjdLijA 2769-3-as http://www.inox-schrauben.de/HAZET-VENTILFEDERTELLER-HALTESCHLUESSEL-2769-3 ,de megteszi. Na ebben a semmi munkában úgy elfáradtam kedden, hogy le kellett feküdjek pihenni.

Tegnap Pesten jártam és felvásároltam a Hajdu bojlerbolt magnézium anód készletét (mind a három darabot), mert a jövő héten alámerülök kicserélni a hajó fenekén az anódokat. E téren amúgy nagy a tudatlanság, mindenki megveszi külföldről a csónakmotorokat, amikre kivétel nélkül cink anódok vannak szerelve, merthogy a gyártók minden motorra azt gondolják, hogy tengeren fogják őket használni. Miközben édesvízre a a cink anód sz@rt ér. Hogy ez így van arra ékes bizonyíték a hosszasan édesvízbe lógó motorok alumínium alkatrészeinek korróziója.  ( azt mondják az alumínium hajócsavarra, hogy "kikavitált", frászt korrodált)  Szóval az a helyzet, hogy tengerre cink, édesvízre magnézium, kevert vízre meg alumínium anód való.

Ma, pénteken éreztem már elég erőt magamban, behajtogattam tagjaimat a motor mellé és megcsináltam a szelephézag állítást. Volt ami jó volt, de volt amit utána kellett állítani, úgy a nyolc szelepből négyet vagy ötöt kellett korrigáljak, a hézagok valahogy lecsökkentek. Felraktam a szelepházfedőt és betöltöttem a kifőzött régi olajat. Nem volt könnyű, de nem fájt túlságosan és el se fáradtam. Ebéd előtt lezuhanyoztam, a gépházban mindig olajos koszos lesz az ember, ebéd után már nem dolgozom, megyek aludni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4415021296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása