Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2018.09.06. 21:59 :: A Tengerész

Ember tervez... Ugye azt terveztem, hogy mostmár aztán nekiállok a gazolásnak. Ehhez képest másnap mentünk volna piacra a lányommal, induláskor besz@rt a villany csónakmotor.  Piacra mégcsak lehet biciklivel is meni, de a túlpartra a HÉV végállomáshoz már bajos, szóval neki kellett állni szerelni. Ezúttal az egyik szénkefe repedt ketté. Persze ugyanilyet még véletlenül se lehet kapni, nagyobból kellett megmunkálni  méretre. Balra amilyen volt jobbra amilyen lett.004_65.JPG

007_34.JPG

004_65.JPG

Amire összeszereltem beindult az eső. Esett négy napig. Aztán jön J, hogy már nem mer ráülni a biciklijére, mert fél, hogy szétesik alatta. Persze ez csak olyan nőies túlzás, de kétségtelen, hogy kotyogott a hátsó kerék, utána kellett húzni a kónusznak. Akkor már szétszedtem a tengelyt és újrazsíroztam. Sajnos nyolcas van a kerékben, el kell vinni szerelőhöz, mert ehhez kivételesen nem értek, sose csináltam ilyet. De azért a szünetekben irtom a futónövényeket. Valamelyest finomodott a technikám és sokat segített, hogy a több napos eső meglazította a talajt, könnyebben jönnek ki a gyökerek. Olyan 2-3 m2-el vagyok képes végezni egy óra alatt, de ezt nem lehet ezzel a tempóval órákig csinálni, mert nem bírom erővel. Szóval vagy lassítok több pihenőt beiktatva, vagy csak ennyit fogok vele foglalkozni naponta, úgyis mindig van valami egyéb fontos dolog, ma pl. a vezetékes telefont kellett javítanom. Abban bízom, hogy ezel a munkával is meg fog történni az, ami rendszeresen előfordul mással is, hogy ami elsőre nehéz és lassú, az a fogások, a technika, a leleményesebb szerszámhasználat, a rutin alakulásával egyre könnyebbé és gyorsabbá válik. Máris tanultam. Megfigyeltem, hogy a legnehezebbel kezdtem, azzal a hellyel ahova a legtöbbet süt a nap. Ez nemcsak azért volt rossz, mert napon dolgozni hőségben nehezebb, hanem ahol sok napot kap a futónövény ott több gyökeret ereszt. Komolyan. Mintha megállna, hogy " na itt remek helyem van, itt gyökeret verek". Ahol meg árnyékos a terület ott igyekszik átszaladni, sokkal kevesebb és gyérebb a gyökérzet. Valószínűleg ez is belejátszik abba, hogy javult a teljesítményem. Aztán nem arról kell kezdeni az irtást amerre futnak a borostyánok, hanem ahonnan indultak. Ugye a növény úgy működik, hogy egy tőből fakad aztán ahogy kúszik, folyamatosan gyökereket ereszt. A gyökerek a hajtások legvégén  a leggyengébbek, de ez azzal jár, hogy ha az ember ott kezdi felszaggatni akkor hamar elszakad, kevés gyökeret feltépve, lehet újra kikapálni, csákányozni és tépni. De ha a "starthelyéről" kezdem, akkor elsőre nehéz kihúzni a földből, kell a csákány, viszont egyrészt mivel erősebb a szár, kevésbé szakad el, hozza a gyökeret is, másrészt többnyire az egész növény feltéphető egyre csökkenő erővel ahogy az egyre csenevészebb gyökerek tartják a talajban. Na ilyeneket tanul ez ember az amúgy végtelenül unalmas és fárasztó meló során. Miután ez a munka nem nagyon veszi igénybe a szürkeállományt, mindenféléken agyalok közben. Eszembe jut, hogy olyan ez mint egy időutazás, évszázadokat megyek vissza, amikor még minden földmunkát jobbára kézi erővel csináltak. Eszembe jutnak a mediterrán  tájak ahol a sziklás domboldalakra a teraszos műveléshez kézben, meg szamárháton hordták fel batyukban a termőföldet, hogy megteremjenek az olajfák, melyeknek sovány termése a halászattal kiegészítve adta az ínséges megélhetést azoknak a dalmátoknak, görögöknek, akik nem adták kalózkodásra a fejüket. Mára a helyzetük sokat javult, a teraszokon kiszáradnak az olajfák és átadják helyüket a nyaralóépületeknek, a kalózkodás meg  a parton folyik, nem is kell hozzá sokat erőlködni, a turisták ott lobogtatják a bankóikat a kezükben, csak el kell tőlük venni valami felsrófolt árú helyi szolgáltatás fejében. Hát ennyit a gyökerekről.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr714226415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.09.07. 10:32:44

Grat., szép munka volt a szénkefe! A kerékkiegyengetés sem bonyolult feladat, a Youtube-on találsz videókat hozzá. Kicsit pepecselős, de ha nekem sikerült, Neked is menni fog. Üdv.: V.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.09.07. 10:38:18

@carter66: Felbátorítottatok. A fb-on is kaptam tanácsokat, meg fogom csinálni.
süti beállítások módosítása