Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.
  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.

Linkblog

Vasárnap.

2017.07.16. 10:57 :: A Tengerész

 

Először is köszönöm szépen a Facebookon és itt kapott születésnapi jókívánságokat, ott is megköszöntem, de nem tudom igazán használni, nem tudom eljutott e mindenkihez, a Fb-ot amúgyis utálom, ezen nincs mit szépíteni.

Lassan összeállnak a Tequila kormány fémalkatrészei, ha tegnap délután, meg ma egész nap nem nem kell leállnom a zajongással az önként vállalt csendrendelet miatt, kész is lennék vele teljesen.  Az tartott sokáig, hogy amit a gyári hasonló szerkezeteknél öntéssel és forgácsolással állítanak elő, ahhoz hasonlót én csak különféle vastagságú lemezekből darabolva és hegesztve tudok készíteni, ez babramunka, például valahányszor valamelyik csőhöz kellett hegesszek, azt előtte ki kellett betonozni, hogy a tized milliméterre passzoló csőátmérő ne torzuljon hegesztéskor, várni három napot amíg a beton megköt és hegesztés után kivésni belőle a betont.  És persze nem is tud olyan szép lenni, mint a gyári. Így néz ki a deck feletti rész,

17_07_16_1.JPG

így meg ami a hajó feneke alatt van. Ott ahol a csőtengelyen a filctollas jelölés van, ott lesz összehegesztve. A kép kicsit csalóka, az a redves tuskó nem a kormánylapot majdan befogadó lemezszerkezetből áll ki, hanem mögötte van, azon áll a hajó.17_07_016_2.JPG

Tegnap reggel kutyázás közben ismerősök álldogálnak egy stégen. S az új csónakját próbálgatja. Helyes formájú horgászcsónak, fartükrén 9 LE-s motorral. S kezdő motoros a szél meg közel viharos erősségű, a könnyű csónak farában ülve (a kormányzás miatt nem tud előbbre ülni) a szél szembemenetkor felkapkodja a csónak amúgyis magasan kiemelkedő orrát. A következő próbálkozáskor már egy csövet húz a gázkarra, így előbbre tud ülni az evezőpadra. Nem nagyon mer gázt adni ketten ülnek a csónakban ő meg a Majré. A stégen állók folyamatos jótanácsokkal látják el (én esküszöm nem), mindenki bekiabál okosságokat és sületlen vicceket. Akinek nem ismerős a dolog az még sose volt közösségben . S egy idő után kiköt, ez se egyszerű, de négyen (!) segítünk. Ennek ellenére többedjére sikerül. Csak úgy eszembe jutott.

Ma, hogy csendesnap van, írtam egy fejezetet a  http://kopar.blog.hu/-ba ajánlom becses figyelmetekbe.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1212667319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2017.07.16. 23:28:18

Kedves Vilmos és olvasótársak!
Végre az oroszoknál sikerült venni normális internetkártyát (200 rubel, kb 1000 forintért adtak 12 gigabájtot, remek), így volt lehetőségem bepótolni ami kimaradt.
Viszont a segítségeteket kérném, mert jártam a Lenin atomjégtörőn és egy csomó ismeretlen műszert találtam, amiket be kéne azonosítani.
Itt: vizizene.blog.hu/2017/07/14/2017_06_30_murmanszk#comments
megtaláljátok őket.
Magnúműszerész barátom egyedül a BRG adatrögzítőt ismerte fel...
süti beállítások módosítása