Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Szerda.

2016.06.29. 23:15 :: A Tengerész

Egy teljesen kárbaveszett nap. Idézést kaptam mára büntetőperben, szerencsére tanúként. Az autómat, amit sok éve a lányomnak adtam, mert én már csak bringával és robogóval járok, ellopták tőle vagy 3 éve. A dolog úgy történt, hogy el akarta adni, megjelentek a cigányok, elvitték kipróbálni aztán nem hozták vissza, meg pénzt se adtak érte. Tették ezt annak ellenére, hogy a gyerek kijegyzetelte a főkolompos személyijét. A rendőrség ismeretlen tettes ellen (!!) nyomozott három évig (érdekes módon fénykép is volt róluk a rendőrségi albumban) majd eljutott a dolog a bírósági szakaszba (ez is tart már fél éve), melynek remélem végső állomása volt a mai. A csalással vádolt elkövetőket amúgy vezetőszáron hozta a büntetésvégrehajtás, mert egyéb ügyben börtönben töltik jelenleg is napjaikat. Egyikük azt a fondorlatos kérdést szegezte nekem, hogy milyen alapon beszélek én lopásról, ha ő el akarta volna lopni az autót, nem olyan hülye, hogy odaadja a személyijét, hogy a gyerek kiírja az adatait. Mondtam, hogy az elmeállapotát megállapítani nem tisztem, de ha valaki elvisz valamit és nem fizet érte az az én paraszt jogfelfogásom szerint lopás. A másik sittes is okoskodott, egész rendesen kitanulta a jogot ráérő idejében, időnként felugrott és hosszas okfejtésbe kezdett, boncolgatva, hogy a 3 év előtt történt esetre mennyire különbözőképpen emlékszünk mi hárman ( a lányom, a fiúja meg én), pl én azt mondtam, hogy elvitték kipróbálni a kocsit és nem hozták vissza, míg ők meg azt, hogy elvitték, hogy majd fizetnek, de nem fizettek, na ez nagyon súlyosan befolyásolhatja az eset jogi megítélését. Volt még  két (gondolom hivatalból kirendelt) ügyvéd is, az egyik fontosnak tartotta a szembesítést néhány szemantikai kérdésben, igazából röhögtünk az egészen (nekem, meg a lányomnak még a bírókislányt is sikerült párszor megmosolyogtatnom, a fegyőröket  meg a sírás fojtogatta az elfojtott kuncogástól, amikor a megbilincselt jogtudós felugrált és rávilágított a tényállásra), az autóra, meg az árára úgyis keresztet vethetünk, az egészre csak elment egy csomó idő, a gyerekeknek már többedszerre. 

Tegnap felraktam a kollektor keringető szivattyút004_16.JPG

Nagyon jól működött ( akkor még nem sejtettem..)

és beépítettem a headbe  szivattyút működtető termosztátot.003_24.JPG Remek darab, folyamatosan mutatja hány fokos épp a kollektor és be tudom állítani rajta, hogy hány foknál induljon el a szivattyú és mennyinél hagyja abba a keringetést, attól függően, hogy milyen erősnek ítélem meg a napsütést. (ha nagyon süt a nap melegebbre állítom, de ha csak kevésbé, akkor megelégszem alacsonyabb hőmérsékletű vízzel, mégiscsak jobb 28 fokos vízben zuhanyozni mint 15 fokosban, ami keringetés nélkül magától lenne a bojlerban) Na szóval azt gondoltam, hogy lezárhatom a projektet de amikor a pesti bírósági sz@rakodás után  hazatértem, sajnálattal tapasztaltam, hogy a fenékvíz szivattyú kivételével ( még szerencse!) minden szivattyúm ( a hidrofor rendszerű háztartási víz szivattyú és az imént beépített keringető) megy mint állat. Nos kiderült, hogy  besz@rt a szimmering az új szivattyú tengelyén, a motoron keresztül(!) kifolyt a víz a rendszerből, amíg volt az édesvíztankban addig nyomta a hidrofor, de miután nem volt víz a rendszerben, így nyomás nem tudta leállítani, a termosztát se hűlt vissza keringés híján így az új keringető se állt le, még jó, hogy a cucc a decken van, nem ázott le bent semmi. Szóval ez a kis szivattyú nem arra való amire én használni jónak véltem, alighanem nem úszom meg a méregdrága profi szivattyút. :(( 

Kis életkép tegnapelőttről. Mindkét jószág pontosan tudja mit jelent, ha a kis merítőhálót kiemelem a Dunából, C két év elteltével (akkor használtam utoljára, aztán elraktam valahova és megfeledkeztem róla) se felejtette el, Sz meg pillanatok alatt megtanulta. Időnként verekednek egy kicsit, de ha halosztás van békésen vár mindkettő a sorára( Sz eleinte el akarta venni a macskáét, de pillanatok alatt megtanulta, hogy nem szabad, az eszik akinek adok),007_9.JPG egyik is kap,005_11.JPG

másik is kap.009_3.JPG

Sz amúgy ki is tudja szolgálni magát, még a szemét is alámeríti a vödör vízben ahogy kergeti a halakat és meg is fogja őket.011_8.JPG

 

015_2.JPG

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr488843576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teddybear01 2016.06.30. 01:41:22

Elég kellemetlen hogy gyakorlatilag a semmiért kiadtad azt a pénzt a szivattyúra.

Ami a Permanent kft.-t illeti olyan tíz évvel ezelőtt ismertem meg, a győri alternatív meghajtású autók versenyén szerepeltek egy Citroën CV2-sel, amit elektromossá építettek át. Később egy Porsche átépítéssel is indultak.
A tulaj elkötelezett zöld, de nem az igazán sötétből.
Forgalmaznak mindent ami a nap, szél és egyéb alternatív energiákkal működik.
Az viszont meglepett, hogy csak előreutalást fogadnak el, mert postai utánvétről, illetve személyes átvételről is szó van a honlapjukon.

Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal 2016.06.30. 07:35:42

Üdv Vili bá!

Talán itt találsz kedvedre valót. bolthely.hu/orczy/lista/52971804718xf_Urito_szivattyu_hazzal Én tavaly vettem náluk "univerzális" szivattyút, kb 3000 Ft-ért, borfejtéshez. Nekem bevált. De úgy látom, 4-5 eFt körül találsz márkás géphez valót is. Sok sikert!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.06.30. 08:43:03

@Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal: A boltot ismerem, sajnos ők háztartásigép specialisták, mindenük 230 V AC, nekem meg 12 V DC kell. De már kitaláltam a (remélem) megfelelő megoldást, de csak akkor blogolom ha bejön, nem karok hencegni újabb felsülésekkel. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.06.30. 08:45:32

@teddybear01: Nos amikor a megrendelés menüben elértem a fizetéshez csak előre utalást hagyott választani. Alighanem nekik is meg kell rendelni, mert nem tartják raktáron és nem akarnak pofára esni.

Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal 2016.06.30. 09:24:20

@A Tengerész: Igen, a 230V-ról megfeledkeztem, hogy ez Neked fontos szempont. Ezt benéztem :) .

Grigorij Sandorovics 2016.06.30. 20:35:43

Na talan nem kestem el.
Peldaul a Gazelle mikrobuszomban van keringeto szivattyu a szalon futesehez.
12 v, 90+ fokos, elegge olcso. Gondolom van ilyesmi mas buszokhoz is - tehat nezz utana az autos alkatreszeknel :))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.07.01. 08:17:31

@Grigorij Sandorovics: Az a bajom az autós cuccokkal, hogy az a 1,5-2 bar nyomás ami ezt a szivattyút a hajó vizes rendszerében terheli, nem tudom autóban előfordul e. Ott a hűtővizet keringeti szivattyú, de abban pár tized bar a nyomás.

Grigorij Sandorovics 2016.07.01. 09:22:59

Nem tudom biztosan, de a modern autok hutorendszere reg tulnyomasos. Csak az a kerdes mennyi az a nyomas amire tervezve vannak. Arra amlexem, hogy a nyomas altal (es folyadekok) a forras valahol 110 c korul kezdodik.

Grigorij Sandorovics 2016.07.01. 09:25:31

Mosr jutott eszembe, hogy peldaul a tagulasi edenyt szepen fel tudta fujni a nyomas idovel - csereltem is. Muanyag, de egy eleg robusztus konstrukcio, megerositesi bordakkal...

Kis ember 2016.07.01. 13:50:59

Az a jó a Ráckevei Dunában, hogy az életben a jó dolgok ismétlődnek arrafelé.
kepfeltoltes.hu/view/160701/deni_halra_var_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.07.01. 21:36:44

@Kis ember: Dejó!!! Egyből felismertük a Deni kutyát bal arcán a fekete pöttyel.
süti beállítások módosítása