Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.
  • A Tengerész: @whale: Kösz, de egyedi és azért ereszt, mert elrepedt egy üveg benne, szóval azt cserélni kell. (2024.10.11. 17:13) Szerda.

Linkblog

Szombat.

2024.11.16. 13:37 :: A Tengerész

Tegnap benyeleztem a baltát. Ilyen lett a nyél a ragasztás után.

pict0139_3.JPG

A balta meg ilyen. 

pict0140_3.JPG

Kicsit vastagra hagytam a nyelet, elő kellett vennem a 12 kilós "népszava" kalapácsot ráverni a fejet a túlméretes nyélre, ékelni nem is ékeltem, remélem nem fog kilazulni. Kapott egy 2 mm vastag lemez gallért a nyél a fej tövébe ahol el szokott kopni amikor feltámaszkodik időnként a hasábra, ezt a nyelet már az én életemben nem kell cserélni. Vajh ki fogja használni, ha én már nem leszek?

Nekiláttam hasogatni a tuskókat.  A szerszámaim ehhez a nagy hasító balta, a 3,5 kilós kalapács, a kis Fiskars fejsze és a láncfűrész.

pict0141_2.JPG

Aki nem csinálta, nem gondolja, hogy ez is észmunka. Miután a rönköket mind elvágtam keresztbe láncfűrésszel, hogy egyáltalán a talicskába be tudjam őket emelni, látszott hogy futnak a szálak a fában. Ami csomós azzal nem is próbálkoztam a baltával. Az olyannal csak amikor fiatal voltam és bohó. Aminek viszont szépen egyenesen futottak a szálai azokat megütöttem amilyen erősen csak bírtam és az estek többségében el is hasadtak. Persze nem bele a közepébe, hanem mindig csak szeleteket lehasítani. Csak hinni kell benne és minden erővel ami csak van odacsapni. Amikor fogytán az oxigén, akkor leültem és szusszantam két percet. (A párna azért, mert rohadt hideg volt a szék.)

pict0143_2.JPG

 Pulzus helyreáll, lehet folytatni. Ami nem hasadt el egyből, de bizalomgerjesztő volt a kezdet ahogy beleállt a fába, azt megütöttem a 3,5 kilós hosszúnyelű kalapáccsal. Max 2-4 ütéstől elhasadt. Amit ránézésre csomósnak ítéltem azt meg láncfűrésszel vágtam kályhaajtó méretre. Volt amit benéztem, nem hasadt, abból kifeszegettem a baltát és maradt a láncfűrész. Szépen haladtam

pict0144_1.JPG

és várakozásomon felül bírtam erővel. Mindazonáltal délben leálltam, mert be akartam tartani a fokozatosság elvét, holnap is lesz nap és még nem tudom mennyire lesz izomlázam, meg 80 évesen az ember ne hajtsa túl magát.

pict0145_1.JPG

Elvileg kevesebb van hátra mint amivel ma végeztem, szóval holnap akár meg is lehetek a melóval. De ha nem, akkor holnapután. Nem hajt a tatár, idő van. Ez a fa legkorábban két év múlva kerül a kályhába, a cél az, hogy még én legyek az aki eltüzeli.

U.I. Nem tudom mennyire leszek holnap elgyötört a mai svédtornától, de megjött az étvágyam.  Ha ennyire jól megy, akkor visszaszedem a rakásból a nagyokat és felvágom őket, mert ha még élek is két év múlva, de az erőm biztos nem lesz több mint most, ERGO jobb most felaprítani, mint 2026-27-ben, ráadásul kiszáradva sokkal nehezebben fog hasadni mint most vizesen.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr8118731766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása