Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @whale: Kösz, de egyedi és azért ereszt, mert elrepedt egy üveg benne, szóval azt cserélni kell. (2024.10.11. 17:13) Szerda.
  • A Tengerész: @Sün77: Teljesen igaz. Sőt ha belegondolok abban sincs, hogy 80 éves koromra negyedére fogyott az ... (2024.10.04. 09:06) Kedd.
  • A Tengerész: @hitvantanyitto.blog.hu: Mindazonáltal valami nem stimmel, mert most nézem a térképen, túl messze ... (2024.10.01. 08:50) Vasárnap.
  • A Tengerész: @aiolosz: Hát IGEN. Ugyanakkor tudtam, hogy eljön ez az idő, SŐT lesz ennél még sokkal szomorúbb i... (2024.09.26. 08:39) Szerda.
  • A Tengerész: @Omega zero: Köszönöm Omega! (2024.09.18. 02:26) Hétfő.

Linkblog

Vasárnap.

2024.10.13. 11:28 :: A Tengerész

Péntek este  búcsút vettem Sam Samall-tól a 470-estől. Akik régen olvasnak talán emlékeznek rá, hogy vagy 10 éve vettem egy 470-est. (most előkerestem, még nincs 10 éve https://amapola.blog.hu/2015/06/10/szerda_569 ) Akkoriban még fiatal voltam és többé-kevésbé acélos és optimista. Például reménykedtem abban, hogy lesz emberem a trapézra. Hát nem mondom, hogy "keservesen" (mert olyan szerencsés a természetem, hogy mindenben a jót próbálom nézni), de csalódtam, összesen egyszer használtam a hajót, akkor is egyedül. Szóval be kellett lássam, hogy EZ a hajó nekem már nem való. Viszont a Sün, (alias Kurucz Péter) aki már sokszor segített nekem és neki aztán van legénysége bőven, mert van rá négy fia és egy lánya, akik az évek során felcseperedtek (https://amapola.blog.hu/2011/04/09/szombat_1308 ez volt a pari party, amin a három fiúiker 9 hónaposan cuppogva ette a pörköltszaftos tarhonyát) épp a megfelelő korba ért, így hát neki ajándékoztam a hajót, amit ő köszönettel el is fogadott. Na péntek alkonyatkor a Sünivel és  a három iker egyikével Norbival felraktuk utánfutóra és én minden szívfájdalom nélkül elbúcsúztam életem eme zsákutcájától, szomorúság nélkül mondom, egy gonddal kevesebb.

Szombaton 10 órára hirdetett a Doki ( alias Drgác József) klubelnök (https://www.facebook.com/bahartse) hajókiszedést a Vadkacsa szabadstrandon, arra voltam hivatalos. Valahogy nem volt jó napom, pedig igazán kipihent voltam, de mégis, csak attól, hogy odabicikliztem, mérhetetlenül fáradtnak éreztem magam. De ha meló van, hát meló van. Kihúzgáltuk a négy kalózt a partra, szerencsére nem nekem kellett a legerősebbnek lennem, mert akkor még mindig a vízben úsznának a hajók. Na ha másért nem, mert mondom sok hasznomat nem vették, de néhány régi kedves baráttal találkozni megérte odamenjek. A Kopár Pista kivételesen nem volt itt, alighanem floridai otthonában nyalogatja a hurrikán után keletkezett sérüléseit, remélem nagy baja nem lett.

Keményen tartom a slaugot a fenékvíz kiszivattyúzásakor

462550821_8423159207764486_8787188517011311273_n.jpg

Hajók már a parton sójakocsikra rakva,

462557286_1856728281524146_7098505138209212383_n.jpg

balról jobbra én, Németh Zsolt (IGEN, a Bohó nevű schaerenkreuzer gazdája) és a Doki

462582236_1065464584949768_4717187788187299599_n-1.jpg

 Nem állom meg, hogy be ne szúrjak egy régi képet az egykori MAHART sportklub fénykorából

pemp4-1.jpg

Fent jobb szélen a Pempő (ki az aki e nevet nem ismeri? ha mégis lenne olyan újszülött, akkor annak Szabó Imre) bal szélen a Pempő lánya (nevét szégyenszemre elfelejtettem), ő kezelte a nemzeti Színház háttérben látható üdülőjének büféjét, lent balról a Színes (alias Kovács János) a Doki, és a Garas Dezső, aki a Pempő manchaftja volt  a Korall nevű dragonon). Ha jól tudom a képen lévőkből már csak ketten élnek.  😥  A MAHART klubból meg ez maradt amit ide Ráckevére sikerült elmenteni. El nem mondhatom mennyire szomorú történet.

Nem maradtam végig, mert J rámszólt, hogy ebéd és kell kenyeret hozni a boltból, de amikor már minden a parton volt és csak a hajók fenekének lemosásával kínlódtunk víznyomás híján, elbicikliztem a Lidlbe, majd haza.

Miután a fenékmosás nem sikerült, nem kellett többet emelgetni a hajókat, nélkülem is elég volt  a csapat a kalózok tető alá gurításra, így nincs lelkiismeretfurdalásom, hogy korábban leléptem.

462401806_564477249486067_8270428865022273573_n.jpg

462267999_26992994693679300_5510546435683975451_n.jpg

A végére (hogy tetézzem a szomorúságot) leírok még valamit, aminek igazából sok köze nincs a tegnaphoz, de eléggé elgondolkodtatott. Itt a tető alatt van egy fix asztal, ami körül, miközben a biciklim mellett molyoltam, fiatalok szórakoztak. Olyan késői tizenévesek, két csinos lány eléggé alkalmian kiöltözve, hozzájuk képest a későnérő fiúcskák kisgyerekeknek tűntek, valami őrjítő rapzenére időnként vonaglani kezdtek, mintha előadásra gyakoroltak volna és közben beszélgettek. Én még ilyen mosdatlan szöveget még tengerészek szájából is ritkán hallottam mint ezeknek a lányoknak a szájából... pedig hát...na szóval értitek. Hát ha ezek fogják megszülni a jövő nemzedékét.. nem is nagyon bánom, hogy AZT már nem élem meg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4918707026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása