Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Csütörtök.

2015.06.18. 22:17 :: A Tengerész

Ezt a képet Beho kedvéért raktam be, ő Jenő, jött engem meglátogatni pár napja, Behoék Lujzával barátkoztak elmondása szerint, ő majdnem ugyanilyen, csak mi tudjuk őket egymástól megkülönböztetni.005.JPG

Ma meglátogattam öreg barátomat Rezsőt, erős váram ő nekem, vannak kapcsolatai gépműhely ügyben ( a Budapest Kongresszusi Központ pincéjében lévő titkos műhelyemet miután nyugdíjba mentem utódaim felszámolták, esztergástul, marógépestül, nincs már hol fusiznom szerszámgépmunkát ). Amapola propulziójának legújabb variációja a tönkrement IFA kuplungtárcsa és Lada Hardy tárcsa tengelykapcsolat helyett egy Periflex gumitömlős tengelykapcsoló, az ehhez való alkatrészeket kell megesztergálni. Tegnap este lerajzoltam a végleges kialakítást, a vasakat becsomagoltam és felgumipókoltam egy banyatank csővázra, ezzel mentem Rezsőhöz ma reggel. Rezső 93 éves múlt, a járása már nem a régi, de kőkeményen kivezetett Kőbányára, háromszori átszállással és vagy 1 km gyaloglással, melynek során csak kétszer álltunk meg szusszanni és csak a biztonság kedvéért karolt belém, egyáltalán nem kellett támogassam. Szóval ebben az a lényeg, hogy én nem vagyok gazdag abban az értelemben amit ezen érteni szoktak, de mégis van ami többet ér a gazdagságnál, hogy nekem ilyen barátaim vannak! Hogy mindig van aki segítsen, ha szükségem van rá. Szóval otthagytam a vasakat egy olyan helyen ahol megvan a felkészültség rá, hogy furatos tárcsából kiálló reteszhornyos tengelycsonkok legyenek belőlük. Visszafelé Gazsi a műhely gazdája előzékenyen elsofírotzott bennünket a volt Zalka Máté térig (azt hiszem most Liget tér), így R-nek nem kellett végiggyalogolni a hepehupáson. Miután hazakísértem R-t elhoztam a Boronkay műhelyből a körfűrésztárcsámat amit két hete vittem fel élezni és ebéd után néztem. Csábító volt a Fehérvári úti piac rétesboltja, de mivel bőven volt időm a hazabusz indulásáig és sokat emlegettük a Bábel művek Pléhcsárdáját Zuglóban, mondom régen ettem szalontüdőt, benézek oda. Hát csalódás ért. Egyrészt a korábban kifejezetten gemütlich hely ahol volt idő nyugodtan elbeszélgetni Istvánnal a minden(tjobban)tudó főnökkel, az utóbbi időkben valami főkóstoló látogatása és az ezzel kapcsolatos hírverés nyomán úgy tűnik felkapott hely lett, már ahogy közelítettem meglepődve láttam, hogy az utcán kanyarog az éhes várakozók hosszú sora. Utálok sorba állni, azért már nem az '50-es '60-as években élünk amikor ez természetes volt. Aztán nézem az étlapot szalontüdő az nincs, van viszont cordon bleu, stílusosan "Gordon blő"-nek írva, na az nem az amiért ide eljöttem. Másik amit itt szoktam előszeretettel vásárolni, a rántott csirkemáj, na az se volt. És mintha az árak se a régiek lennének...  Szóval retro ide, nosztalgia oda, hátat fordítottam a "hely"-nek aminek szemmel láthatóan megártott a publicity. Felszálltam a 69-es villamosra, hogy a valamikor Vadászkert, ma Trófea vendéglő előtt leszállva és átballagva a Hungária körútra első munkahelyem, a Vegyterv előtt átszálljak az 1-eas villamosra ami majd a Népligetbe visz ahonnan a Ráckevére menő busz indul. Vegyterv persze már régóta nincs, ahogy vegyipar is csak alig, de elégedetten láttam, hogy a korábban szépen felújított 12 emeletes épület mellett a hatemeletest (melynek harmadik emeletén dolgoztam tizenkét és fél évet, J-t is itt ismertem meg) is gyönyörűen rendbe hozták, új homlokzat, minden nyílászáró cserélve, kíváncsi vagyok mi lesz itt. Kicsit elácsorogtam a Hungária Egressy sarkon, álltam és felnéztem az épületre ugyanúgy, ahogy több mint fél évszázada 1963 július 15.-én  a 18. születés- és egyben első munkanapomon. A szembesarkon annakidején Közért volt, most kínai gyorsbüfé lett, nem retro, nem bádog, nem talponálló kispiszkos, hanem csak olyan szép tiszta, udvarias olcsó és lehet kezet mosni folyékony szappannal, működik a kézszárító és a klotyóban van papír és kényelmes asztalok, székek és a kislány szépen beszél magyarul, vigyorog amikor kínaiul köszönök, a kaja meg finom volt. Mit mondjak, mostanában van ez a megélhetésikormánybevándorlótáblamizéria, én ezt tenném ki: "Ha Magyarországon élsz tanulj az idejövő kínaiaktól!" 

Hazatérve miután pótoltam az ebéd utáni alvást befejeztem a sólyakocsit.15_6_18_1.jpg

Új kerekek, új támaszok Polifoammal beragasztva, aztán J-vel ráraktuk a 470-est és behúztuk az utcáról, holnap nekiállok a reparálásának.15_6_18_2.jpg

15_6_18_3.jpg

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr677555486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sefotos 2015.06.19. 10:56:50

Vili, a Pléhcsárda helyett ezt ajánlom:
szendreifalatozo.hu/
kb. 50 m-ra van tőle a vasút felé, a sarkon. Én onnan hordok haza gyakran ebédet, jól bevált megbízható hely. Tisztelik a nyugdíjasokat, engem főleg. Egyszer ott maradt a táskám, tele... mindennel (2 PC, kártyák, pénz, stb.), betették a zöldség raktárba, nem fogadtak el érte semmit. Ilyen emberek.

G.Z. 2015.06.28. 10:36:20

Kedves Tengerész!

Teljesen véletlenül (bérelhető 470-est keresve) bukkantam a naplójára, és hát itt ragadtam. Ez a bejegyzés pl. nyugodtan megjelenhetett volna az Élet és Irodalomban, vagy egy novelláskötetben.
Külön tetszik a rendszeresség.

Üdv
Zoli

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.06.28. 19:37:28

@G.Z.: Welcome on board Zoli! Kösz az elismerést, ez olyan szakbarbár tévelygés az esszévilágba.
süti beállítások módosítása