Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Édesvíz: Remélem ezt a moderátort már kibaszták a picsába. Ott verje meg az isten, ahol orbánt még nem. (2024.04.18. 22:24) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2015.05.02. 20:01 :: A Tengerész

Tegnapelőtt megszüntettem az udvaron a letakart farakást és az egész maradék téli tüzelőt behordtam az új fedél alá. Már volt aki kritizálta, hogy a szép tornácot elrondítom a tüzelővel, de hát ez a feladata, ez volt a legfontosabb szempont amiért épült. Az az indiai mese jut az eszembe, amikor egy maharadzsának meghalt az imádott ifjú felesége. Elhatározta, hogy csodálatos mauzóleumot  építtet neki. A holttestet egy szarkofágba helyezték és elkezdtek köré építeni egy valóságos palotát. A csipkefinom kőfaragásokkal díszített oszlopcsarnokot drágakövek ékesítették, a rádzsa ebbe ölte bele minden vagyonát, évtizedekig csak ez érdekelte, közben megőszült, teste fonnyadásnak indult, de öregségére készen lett a remekmű, aminek messze földről a csodájára jártak. Amikor elégedetten végignézett a pompás alkotáson, megakadt a szeme az egyszerű szarkofágon és így szólt : "Ezt... ezt meg dobjátok ki innen!".

Valaki kérte, hogy legyen még kép a tornácról, akkor most utoljára bemutatom immáron elkészülve. (Na jó a lábazat burkolása még hátra van, de az a funkcionalitást nem befolyásolja, alighanem a jövő tavasz feladata lesz.)15_5_2_1.jpg

15_5_2_2.jpg

15_5_2_3.jpg

15_5_2_4.jpg

Bealkonyult amire végeztem a bepakolással, piszokul elfáradtam, elhatároztam, hogy másnap, május 1-én egész nap csak henyélni fogok.15_5_2_5.jpg

Így is történt. Majális volt kis költséggel és szerény résztvétellel, nem voltak szónoklatok, olyan helyi esemény volt amit saját magunknak rendeztünk. Igaz Zoli az alpolgármester kezdeményezte, de hát ő is csak egy szomszéd innen tőlünk a negyedik házból.15_5_2_10.jpg

Ki ki vitte amit sütött, aki nagyon közel lakott az adta az asztalt, padot. Aztán megjelent a helyi harmonikás egyesület igazi retro szerelésben, úttörőnyakkendőben és olyan 350-es Csepel teherautón (és oldalkocsis Pannónia kísérettel), amit gyerekkoromban apám vezetett és a nyári szünetben néha elvitt magával a rövidebb utakra, pl többször jártunk Lábatlanban a cementgyárban.15_5_2_9.jpg

15_5_2_6.jpg

15_5_2_12.jpg

15_5_2_7.jpg

15_5_2_8.jpg

15_5_2_11.jpg

 Félfüllel hallottam, hogy valaki húzta a száját a piros úttörőnyakkendők láttán, azt mondták korábban Fideszfan volt, most meg Jobbikos, szerintem meg semmi baj sincs ezzel, balhé az egész. Amikor megindult a teherautó a harmonika zenekarral, a dobos vad dobpergésbe kezdett és a fiúk rázendítettek a "Vörös zászló leng lengeti a szél" kezdetű nótára. Kérdeztem is a Zolit, nem lesz e ebből baj egy Fideszes vezetésű városban, de a válasz látható a csoportképen az arcokon.

 Aztán csak pihentem egész nap, sőt jobbára a mai délelőttön is, mert esett az eső, igaz most a fedett tornácon tudtam már  a rendcsinálás jegyében mindenféle díb-dáb maradék deszkákat tűzifának felfűrészelni. Délután J-vel láncfűrészeltük a kivágott fenyő törzsdarabjait, szeretném az udvaron a rendetlenséget megszüntetni.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr117421724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gáz Géza 2015.05.05. 22:32:03

Csepel 344 Őszkerék hajtású katonai teherautó. A motort inkább MZ-nézem, az oldalkocsi biztos NDK-ban készült.
süti beállítások módosítása