Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Szombat.

2014.11.01. 10:37 :: A Tengerész

Na ilyen az idő. Kivételesen nem esik az eső, viszont mindenről csorog a víz, a hajó seggéig se látni olyan köd van napok óta.
2014 nov.1..jpg

Megtört az átok. Merthogy sokáig úgy tűnt, hogy átok ül ezen a gázprojekten. Már J is morgolódott, hogy milyen teszefosza vagyok, hogy nem tudom elintézni (ugyan mostmár azt mondja, hogy "nemis!"), amit nagyon zokon is vettem, eddigelé nem igazán volt rám jellemző a töketlenkedés ha valamit tenni kellett, de hát itt nem tőlem függtek a dolgok. Szóval csütörtökön megjelent a Tigáz meósa, kellemes úriember, simán átvette a munkát, leginkább az egészből a hajó érdekelte.

Hogy haladjanak a dolgok úgy döntöttem, hogy nem várom meg amíg postázzák a szerződést (majd azt visszapostázom aláírva, megkapják és majd felszerelik a mérőt), személyesen megyek megkötni a szerződést a Tigáz Váci úti irodájába, így a jövő héten remélhetőleg már a görényen (GORENJE tűzhely) főzheti J az ebédet. Így aztán tegnap átcsónakáztam a túlpartra, hogy HÉV-vel menjek Budapestre.

Na ez tetszeni fog nektek, kinézve az ablakon ugyanezt a képet látom, tán azzal a különbséggel, hogy a láthatóság még ennyi se volt kora reggel amikor induláshoz készülődtem. Szerencsére amikor a könyveket nemrég elkezdtem a padlásról lehordani a könyvszekrénybe, az egyik dobozban ott volt a régi kis turista tájoló, ami mint szobadísz funkcionált a könyvespolcon a régi lakásban, azt vittem magammal navigálni. A túlparti irányt a hajó és a stég helyzetéről becélozva iránylatot vettem és azt tartva keltem át a Dunán. És szükség is volt a bussolára, mert tán 20 méterre se távolodtam el a parttól, amikor körbetekintve mindenfelé tejfölfehér volt minden és fogalmam se volt arról, hogy "merre van az arra". Ha nem néztem volna az iránytűt, bizony akárhova is elbolyonghattam volna a vízen. Így gond nélkül  átértem, csak azért volt bizonytalanságérzetem, hogy mikor bukkan fel előttem stég, vagy a part, állandóan az az érzésem volt, hogy mindjárt nekimegyek valaminek. Attól nem tartottam, hogy másik csónakkal összeütközöm, ilyen időben rajtam kívül senki nem száll vízre.

Ha már Pesten voltam sietve intéztem vásároltam még amit kellett (megkóstoltam az "ország tortáját" nagyon finom, ajánlom mindenkinek http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/kostoljatok-meg-ti-is-az-orszag-tortajat/), aztán délután már ködmentes vízen csónakáztam haza.

Metrón utaztam többször, az tűnt fel, hogy a 30 év alattiak szinte kivétel nélkül valamilyen kütyüt szorongatnak a markukban, gombokat nyomogatnak, érintőképernyőket masszíroznak. Innen azért nem megyek fel Budapestre tüntetni, pedig engem is fájdalmasan fog érinteni az internetadó, de el tudom képzelni mennyire fogja érinteni a nálam sokkal nagyobb netfogyasztó ifjúságot. Értem én, hogy baromira kell a pénz, ha tárgyilagos akarok lenni az állam funkcióinak fenntartására (amire azt hazudta az Orbán öt éve, hogy semmi szükség új adókra, megszorításokra, csak a hülye szocik nem tudják beosztani a pénzt, azóta lett vagy 50 új adó, ill. megszorítás), ha cinikus akarok lenni a futballstadionokra és ellopni, de az adónak kétféle alapja van. 1. Valamit adókkal korlátozni, helyes mederbe terelni. Ilyen a károsanyagkibocsájtás, a túlzott gépjárműforgalom, a parkolás,  a szükségesnél nagyobb házak építése, még ha nagyon jóakaratú akarok lenni akkor az egészségtelen ételek, italok, dohányzás is. 2. Valamit amit az állam biztosít a polgárainak és ezen javak használatát adóval kívánja megtéríttetni. Ilyen az úthasználat díja a benzin árában, meg a súlyadó, a tandíj, a TB fizetés, stb. de az Internet nem a magyar állam terméke, lövése sincs hozzá, pénzébe nem kerül, a szolgáltatókat bevételük után így is adóztatja, arról meg, hogy korlátozni kéne ártalmasság okán a használatát mint a piáét vagy a cigarettáét végképp nem lehet szó. Mindenesetre ahogy pillanatnyilag én látom az internetadó a fiatal szavazóknál kompenzálhatja azt amit az időseknél a rezsicsökkentéssel a kormány nyereségként elkönyvelt.

Persze ez kutyaugatás a karaván nyomában, a Fidesz 2018-ig mindent megtehet a kétharmadával, engedhet a tüntetőknek, vagy a CÖF-ös bérenceivel ellentüntetőket állít velük szembe, netán szétkardlapoztatja őket mint Horhy a prolikat amikor munkáért és kenyérért tüntettek. Egy a kérdés, tud e Orbán gazdasági növekedést produkálni az elkövetkező három évben folyamatosan, mert ha nem akkor  meginoghat a hatalma a következő választások idejére. Különösen áll ez akkor ha valahogy kinövi magát egy olyan ellenzéki párt amelyikből kinézhető egy normális kormányzás. Mert a jelenlegiekből ez nem nézhető ki. A szocik a 8 évük alatt bebizonyították és azóta is naponta bizonyítják hogy azon kívül, hogy nem ők a Fidesz nincs más érdemük, kizárólag nekik köszönhetjük Orbánt, liberálisok nincsenek csak papíron, az LMP a hülye zöldpolitikájukkal, látszik hogy idealista lúzerek, a Jobbik a szalonnácijaiból annyi sincs mint a Fidesz hobbinacionalistáiból, ha Kádár feltámadna 3/4-el nyerne. Pillanatnyilag úgy néz ki, hogy Hajós Andrásnak van igaza, amíg nem támad egy olyan tüzes latin szerető akibe beleszeret az ország és kiszeret  az egyre jobban pocakosodó abrakostarisznyaképú Orbánból, addig a Fidesznek nincs ellenfele, akármerre is rángatja a szekér rúdját. Ez csak névleg demokrácia, mert évszázadok (ezredek) óta diktatúrában szocializálódott a nép, a demokráciához demokraták kellenek, az nem terem minden szilvafán.  A nép nem vágyik arra, hogy a sorsát saját kezűleg irányítsa, elviselje a csapásokat amiket netán saját döntése (lásd még bankkölcsön), vagy balszerencséje zúdít a fejére, igazából mindenki arra vágyik, hogy legyen egy vezér (mondom, mint Kádár János)aki beleteszi a tyúkot a fazekába és hagyja lopni a fabrikból. A nép valljuk be diktátorra vágyik és mint a mellékelt (színes) ábra mutatja meg is kapja.images.jpg

Pillanatnyilag úgy látom, hogy miután az ellenzék erre képtelen, Orbán diktatúraépítését leginkább a Fidesz tudná megakadályozni, ahogy a proletárdiktatúrát is a kommunisták bontották le (na persze erre sincs sok esély, a kádárizmusban is csak akkor sikerült amikor már Kádár félhalott volt), csak nagy a csábítás, hogy a megszerzett hatalmat a lebontók átmentsék maguknak (ebből lesznek a későbbi bajok), ahogy P mondja igazából a húsosfazék körül megy a tánc, ami nem lenne baj, csak valami leessen a népnek is. Na ezzel van a baj, mert ha az alacsony munkabérek ellenére nem jön a tőke munkahely teremtő beruházások formájában (aminek legnagyobb akadályát a bizonytalan jogszabályi háttérben látom, ahol 24 óra alatt hoznak visszamenőleges hatályú törvényeket, ahol a sikeres vállalkozások kiugró eredményüket lefölöző extraadókkal számolhatnak, oda nem mer vinni pénzt komoly beruházó, tehát amelyik nem "karvalytőke", mert nem tud gazdasági számításokat csinálni), akkor nem lehet a termelő cégek bevételét adóztatni, marad a szolgáltatások adóztatása, ami hiába hazudják az ellenkezőjét, simán átmegy a fogyasztókra. Vékony jégen járja a nép kedvence a pávatáncot, ha nincs bevétel becsúszik az ország a túlzott deficit kategóriába, ettől bedugulnak az EU pénzek, ettől leáll a maradék növekedés is (az, amit a Jobbik mond, hogy "majd magunk, majd a kiváló magyar mezőgazdaság {hol van az már?!!} illúzió), lerohad az ország teljesen. Mindezt azért, hogy a korábbi, az Antall József alatti spontán privatizációban megerősödött oligarchiát lecserélje a saját oligarcháira. Drága árat fizetünk mindnyájan Orbán dinasztiaépítő ábrándjáért.

Ja most olvasom, hogy lesz nemzeti konzultáció internetadó témában. Egyben biztos vagyok, a fiúk akik még vizitdíj kapcsán nagyon tudtak kérdezni, most nem fogják ezt a kérdést feltenni a levélben: "Akar e ön internetadót fizetni IGEN /NEM " Ajánlatom: http://tenytar.blog.hu/2014/09/12/tovabb_duborog_a_propaganda_jon_az_uj_orban-Level

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr176853409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bananarepublica 2014.11.01. 14:38:06

Keres, legyszives tordeld a szoveget igy zavor es osszefolyik.

Jonathan 2014.11.01. 17:02:24

Sajnos nem jelenik + a kommentem :(

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.11.01. 18:39:04

@Jonathan: De hisz ez megjelent. Istenbizony nem moderáltam semmit.

spray 2014.11.01. 19:02:31

Hol megy a HÉV ha csónakkal kell megközeliteni de hozzátok lehet autoval menni Üdv Pali

teddybear01 2014.11.01. 19:13:33

@spray: A HÉV végállomás a Csepel-szigeten van, Tengerész meg a másik oldalon lakik, a kiskunlacházi oldalon. Kocsiút viszont van. Biciklivel is oda lehet menni, de csónakkal gyorsabb, mert a hídhoz kerülni kell.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.11.01. 20:03:31

@spray: Mielőtt elindulsz hívj telefonon, elmondom.

ICSG 2014.11.01. 23:12:14

"Na ez tetszeni fog nektek"
Hát ezt eltalálatad! Nekem nagyon tetszik a tájolós átkelésed!
Ha lenne itt LIKE gomb, szét nyomkodnám!
Egyszer volt részem ködben hajózni Visegrád fölött, kicsit ijesztő volt hallani a kakas kukorékolást a jobb partról felől...

Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal 2014.11.02. 12:20:06

Üdv! köd. én egy aldunai útról érkeztem meg, éjjel értünk csepelre. lehorgonyoztuk a csurmát, és mentütnk pestre, a vígmatrózhoz kikötni.lépésbe mentünk át a petőfi híd alatt,úgy, hogy abból még a híd alját sem láttuk, csak hallottuk, ahogy a fejünk felett csattog a villamos.

Jonathan 2014.11.02. 14:06:35

@Jonathan: erdekes, linket nem tudok befüzni.

Jonathan 2014.11.02. 17:13:34

Asszongya: "Üzenetedben olyan kifejezést vagy linket használtál, ami tiltott. Fogalmazd át és küldd el újra! "

Erdekes, mert a link amit szerettem volna megosztani egy kormanyellenes essze... Guglizzatok ra az alabbi mondatra es meglalitek:

"Ha egyszer az emberek rájönnek, kik önök valójában, rövid időn belül felkötik önöket!"

Szivemböl szol...
süti beállítások módosítása