Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Hétfő

2014.06.02. 19:22 :: A Tengerész

Mai dilemma. Van egy hatalmas cseresznyefánk. Akkora, hogy beárnyékolja a fél telket. És a termése is nagyon finom, rengeteg van rajta, pedig a viharok egy csomó szemet le is ráztak. De a legalacsonyabb is 4 m felett van a teteje meg van tán több mint 10 is. Elképzelni se tudom, hogy a fenébe lehetne leszedni a termést, viszont a nyálam csorog amikor felnézek a fára, megszakad a szívem otthagyni lehullani. Ez  a fajta szerkezet http://www.argep.hu/trend/GYUM/Gyuemoelcsszedoe.html almához, körtéhez, őszibarackhoz jó lehet, de cseresznyéhez alkalmatlannak tűnik.  A vastagabb ágakra még csak-csak felmászok, de a termés zöme a vékony ágak végén van. Van valakinek tapasztalata?

Ma ismét meglátogattam a fogorvost. Hálistennek csak a sokkal korábban előjegyzett kezelés időpontja jött el, napok óta (egész pontosan amióta egy Aszpirinnal elűztem a legutóbbi fájást) nem volt semmilyen fájdalmam. És a hideg/meleg érzékenység is határozottan csökkent. Valamilyen anyaggal bevakolta a doki a fogtöveimet ahonnan a fogíny lehúzódott, egész furcsa érzés a nyelvemmel tapogatva, minden megváltozott odabent. A kezelés maga nem fájt. Egészen visszatért az életkedvem és a vérnyomásom is ismét 120-140 közt van. Délután lábazati hőszigetelést ragasztottam. Mai ajánlatom:

 http://orulunkvincent.blog.hu/2014/06/02/a_jopofizas_vege

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr686260790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csaba03 2014.06.02. 20:59:05

Kis túlzással minden gyümölcsfa olyan magas lesz, amilyenné a kertész alakítja. Az ültetés után 5-6 évvel kellett volna a cseresznyefa sudarát (a törzs felső részét) kivágni, és ezt néhányszor a leginkább függőleges ágakkal megismételni. Így mára a fa majdnem ugyanolyan terebélyes, de csak kb. 5 m magas lenne, ami egy nagyobb létrával még elég jól kezelhető. A leírásod alapján ez a múltban nem így történt, és ezen sajnos Te már nem tudsz változtatni, a termés 80%-a elérhetetlen marad, viszont a madarak nagyon hálásak lesznek érte...

Műszaki 2014.06.02. 21:47:25

Nagynénéméknél van két ilyen hatalmas cseresznyefa. (Ha még megvannak?) Gyerekkoromban az egész rokonság rájárt. Ott az volt a megoldás, hogy a vastagabb ágakat létrákkal hidalták át, így megözelítve a vékonyabbakat.

Tavaly az egyik szomszédomnál meg emelőkosaras autóval szedték.

sevylor 2014.06.02. 22:14:26

A cseresznye fiatalabb ágai elég hajlékonyak. Másfél méteres partvisnyél mindkét végére applikált kampókkal szoktam magamon segíteni. Az egyikkel lehúzom, a másik oldali kampót valahová beakasztom és mindkét kezem szabad, a 3-4 literes vödör vagy a karomon, vagy a 4,5 méterre kitolható létra tetején lóg.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2014.06.03. 00:10:57

Az Ázsiában honos kormorános halászathoz hasonlóan taníts be néhány seregélyt, hogy a csőrében hozza kosaradba a termést!

Ha engeded nekik, hogy minden ötödiket megegyék, akkor el is nevezheted őket Mr. 20 % Lajosnak...

hvg.hu/itthon/20110921_wikileaks_debrecen

__________________________________________________

teddybear01 2014.06.03. 08:05:21

Festő, vagy építőállványról szoktam szedni az ilyen magasabb fákról a kényesebb gyümölcsöt. Persze az ilyesmi drága és ritka dolog, csak ezért nem érdemes venni. Szerencsére a szomszéd építkezési vállalkozó, neki több is akad. Cserében kap néhány üveg házi lekvárt, vagy befőttet, amit nagyon szeret.

A szilvát, almát, körtét, stb. többnyire a fa alá terített ponyvára szoktam rázni, az kevésbé érzékeny.

whale 2014.06.03. 08:20:59

Hát ja. Ha még emléxünk -bár különösen fideszbirkáéknál terjedő új ragály az amnézia- viktátor 2012 őszén kifejtette, hogy neki nem a diktatúrával volt baja, hanem az emberekkel akik csinálták. A fideszbirkák tyúkesze kedvéért idemásolom emlékeztetőül:

youtu.be/o5J06vjzlDQ

Akkor ezt most lefordítanám azoknak, akiknek esetleg nem világos. ORBÁN VIKTOR PÁRTÁLLAMOT ÉPÍT MAGYARORSZÁGON, BALFASZOK!

hitvantanyitto.blog.hu 2014.06.03. 09:50:34

kell keresni valakit aki leszedi ugy hogy egy reszet megtarthatja :) szerintem lehetne kapni :)

whale 2014.06.03. 10:27:58

@hitvantanyitto.blog.hu: Ez marhaság. Csak fel kellene ébrednie a sok birkának és egy tollvonással elzavarhatnák az alcsuti törpét.
De mivel sajnálatos módon igaza van egyrészt Kertész Ákosnak, másrészt az alcsuti napoleonnak, miszerint genetikusan alattvaló, félázsiai népség vagyunk, akik egyszerűen igénylik a diktatúrát.
Nem való nekünk a demokrácia, azt se tudjuk, hogy eszik-e vagy isszák, jó lesz nekünk egy despota, aki majd megmondja, hogy ki mennyi zsömlét ehet...

csaba03 2014.06.03. 18:37:37

most nem erről volt szó, miért kell fullba nyomni?

spray 2014.06.03. 19:32:07

Fa Nándor, a Spirit of Hungary projekt menedzsere, a NY-Barcelona transz-atlanti vitorlázó verseny rajtjáról technikai okok miatt visszafordult a magyar 60 lábas IMOCA Ocean Masters versenyhajó kormányosa az első szintű technikai ellenőrzések után. NY-i helyi dő szerint 17 órakor bejelentette a verseny rendezőség felé szomorú döntését, miszerint kénytelen visszavonulni a versenyből.

Kár

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.06.03. 19:48:00

@spray: Hüm. Végleg? Én még ott tartok, hogy előre bejelentette, hogy gondjai vannak, mert az odafelé való átkelésnél az Atlantin valami sérült, ami teljesen normális dolog és miután mindössze egy napjuk volt a rajtig, nincs idő szerelni. Közölte, hogy elrajtolnak ugyan a mezőnnyel, de visszafordulnak szerelni pár napra. Ez még nem egy tragédia, ha készen lesznek a mezőny után eredhetnek, még az is lehet, hogy nem lesznek utolsók. Ez egy felkészülési verseny, pont ez a feladta, hogy minden legyen kipróbálva a földkerülés előtt.

spray 2014.06.03. 23:18:09

@A Tengerész: Hát az hogy el indul és visszafordul ez eggyértelmü de mi a fa@t csináltak 12000óra épitési idö alatt
mikor 35000sm nál már beszarik két emberrel a hajó a van de globe egy személy 40000km hopá

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.06.04. 07:02:27

@spray: Nos nekem az a tapasztalatom, hogy egy hajón MINDIG szerelni kell valamit. Pedig csak a Balatonon meg a Dunán vitorláztam, hajóztam idáig. És BÁRMI beszarhat. Egyszerűen nincs olyan, hogy MINDENT megcsináltam tökéletesre és működik minden fennakadás nélkül, pláne sokáig egyfolytában. De tegyük fel munkahipotézisként, hogy rámegy a dolgozó arra, hogy minden egyes részlet megfelelően erős legyen, a legjobb anyagból alaposan túlméretezve. Egy ilyen hajó háromszor olyan nehéz lesz mint a versenytársak, ergo nulla az esélye a győzelemre. Ha a hajókitalálás és építés olyan egyszerű lenne, minden hülye elindulhatna a földkerülőn. Nekem már az is az emberi teljesítőképesség mintapéldája, hogy a Nándi egyáltalán eljutott odáig, hogy 61 évesen legyen egy olyan hajója amivel gonosz időben képes volt átkelni az Északatlantin.

akiga 2014.06.04. 13:16:15

@A Tengerész: Az MVM meg a Közgép segített neki. Ahogy eddig, most is politikai kapcsolati segítik az életben. Nem azért jutott idáig, mert ő olyan ügyes, okos. Szégyen egy ekkora költségvetésű projektet, egy ilyen öreg emberre bízni, mikor itt vannak az olimpikon vitolázók. Csak akkor nem körülötte forogna a világ...

silvermoon 2014.06.05. 02:38:14

@akiga: Vegre valaki megmondta a frankot!

sevylor 2014.06.06. 10:35:50

Kis földkerülés után visszatérve az eredeti témához; a sógorom múlt szombati javaslata, hogy a cseresznyefa egyenesen feltörő, leszedhetetlen ágait éréskor kell alaposan visszavágni. :)
süti beállítások módosítása