Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2014.01.25. 18:29 :: A Tengerész

Mindjárt írok, csak megvacsorázok. Érdekes, nézem a statisztikát, három napig nem írtam és ennek ellenére nem csökkent a napi olvasottság. Nem csak azoké akik csak megnyitják, hanem azoké sem akik időt töltenek az olvasással, sőt napjában többször is visszajárnak. Szóval nem hagyhatom abba, mindjárt mesélem az elmúlt három napot.

18:27 Szóval az úgy volt, hogy kedden felhívott Márti, a "Kisemberné", hogy pénteken este meglepetéspartit rendez a Kisember szülinapjára, elmennénk e. Igent mondtunk, bár elég macerás innen kimozdulni. Ha már úgyis megyünk, több dolgot is kell intézni "odafent" Budapesten. (Miért mondjuk, mondják, hogy "felmenni Pestre", még ha a térképen északabbra is van netán??? Mit mondjak, pláne amióta itt vagyunk a nyugalom szigetén egyre kevésbé gondolom, hogy  szutykos, erőszakos Pest annyira felettünk, vagy bármelyik helység "felett" lenne. Vajh Ausztráliában Pearthből is "felmegy" valaki Sidneybe? Meg fogom kérdezni a Rákóczy Pistit.) Szóval már szerda délután felmentünk, a szomszéd vitt kocsival, felpakolva a havi szennyessel (itt még mindig nem tudunk géppel mosni) meg persze a macskával, merthogy napokra nem akartuk bezárni a házba. Ha egyszer itt is lesz mosógép nagy teher hullik le a vállunkról, az enyémről szó szerint, mert a hátizsák kitömve ronggyal elég nehéz. A csütörtök mászkálással telt. Arról van szó, hogy fejben már a konyhabútor, fürdőszobabútornál tartok, ez egy csomó bútorvasalás, fiókcsúszka, bútorlapszabászat, dekorlemez felderítéssel, ár begyűjtéssel, internetes ár+szállítás összevetéssel, szóval tárgybani infogyűjtéssel jár, na erre vetettem rá magam csütörtökön és péntek délelőtt, úgy gondolom eredményesen. Erős váram nekem a Syntexker(  http://www.syntex.hu/ ), akikkel összebarátkoztam amikor évekig voltunk szomszédok a Kvassay híd közeli kikötőhelyen, meg is rendeltem náluk a dekor anyagot, meg a ragasztót hozzá és körbecikáztam a várost a többi dologért. Közben folyamatosan alakult a koncepció. Ugye valamit megtervezni és kivitelezni kétféleképpen lehet. Az első, amit a "csak tervező" csinál, előveszi a katalógusokat, választ, tervez. A másik amit a magamfajta csinál, tervez fejben, megnézi mije van, mit kap olcsóbban, aztán ahhoz alakítja a tervet. (Az első változat is változik a kivitelezés során persze, csak ezzel a tervező a végén szembesül, magam is jártam így tervező koromban, amikor a művezetésekkor, meg az átadáson szembesültem azzal, hogy jééé, mi lett abból amit én kitaláltam.) Ez persze azt jelenti, hogy fejben nagyon rugalmasnak kell lenni. Amit egy órája már véglegesnek eldönteni gondoltam az máris változik. De én imádom ezt a fázist, amikor az ember agya szinte kivirágzik, hogy ezzel a hülye szóképpel éljek. A "végleges" megoldásokról még nem mesélek, majd a kivitelezés közben képen látszanak. (meg az is, hogy igazából mi lett a végleges) Péntek este azaz tegnap meg odabuszoztunk a Kisemberék barátja házában tartott ünnepélyre. Nem tudom elárulhatom e azt, hogy hányadik szülinapja ez Balázsnak, így csak körülírom, ő 30 évvel fiatalabb nálam. neki ez az utolsó 3-al kezdődő életéve. Mondtam is neki, hogy amikor majd ő lesz annyi mint én most akkor majd nálunk bulizunk, én akkor (feltéve, hogy akkor is 30 év lesz köztünk a korkülönbség) 99 éves leszek. Na ennyiből még a matekból gyengébbek is kitalálhatják, hogy hány éves a kapitány... és a hajózongorista. Jó hangulatú buli volt, bár megállapítottam, hogy sajnos megint én vagyok a korelnök, még a szülei is fiatalabbak nálam, de ezt már megszoktam. Nekem a jó hangulatú buli az ahol senki se lesz részeg, nincs ugrándozás, csak jó beszélgetések, ez megvolt, remélem mások is így érezték, nekem az alkohol leginkább a beszélőkémet indítja be, remélem nem voltam ezzel mások terhére. Ha Balázs elküldi a képeket, betűzök párat ide a blogba. Ma délelőtt kissé kalandos úton visszabuszoztunk ide Ráckevére, merthogy hét végén nincs direkt busz, át kell szállni Kiskunlacházán, a megállók meg (ahogy Magyarországon minden információ), úgy vannak táblázva, menetrendi információkkal ellátva, hogy akik csinálják, közben arra gondolnak, "semmi értelme az egésznek, akik használják úgyis tudják mi mikor megy és hová". Ezért nincsenek utcatáblák, házszámok se sok helyen, aki nem idevalósi az ne járkáljon erre, sőt dögöljön meg. Szóval elindultunk a Népligetből felpakolva ( tisztaruha a puttonyban, egy banyatank tele ugyanezzel, egy kerekes kocsi ketreccel benne a tgrismakett ), 11:20-kor és végül jól átfagyva érkeztünk meg valamikor kora délután a három napig fűtés nélkül marad otthonunkba. A hajón plusz 2, a házban plusz 8 fok volt. Na azonnal gőzerővel elkezdtünk tüzelni, jelenleg itt a hajón ahol a szalonban e sorokat pötyögöm már 35 fok van, alaposan kiolvadtam, de bent a házban is felment a hőmérő 18 fokra, ez az előnye, ha valaki minden baráti jótanács ellenére belülre rakja a hőszigetelést a házban.

Más. Megy a sz@rpaszírozás azóta is atomerőmű ügyben. Érik a Bős-Nagymaros szindróma. Ha jól emlékszem kedden csinált a Fiala interjút a Bajnai Gordonnal. Megüzentem neki a Fialával, hogy a népszavazás amit a pártja és fegyvertársai nevében javasolt nem találkozik egyetértésemmel (jó, tudtam, hogy ettől nem fog a szívéhez kapni, de azt se mondhatja senki, hogy a Tengerész nem szólt időben). Én azt gondolom, hogy akárcsak a vízerőműnél, az atomerőműnél is a döntés egy rendkívül komplex és sok bizonytalansági tényező által befolyásolt gondolkodás eredménye kellene hogy legyen. Úgy gondolom ez különbözteti meg a hülyéket az okosoktól, a hülyék nemzetét az okosokétól, hogy az okosok többször döntenek szerencsésen, mint a hülyék. Az energiagazdálkodáshoz, az erőművekhez, a gazdaság komplex fejlődéséhez, annak iránya, mértéke felbecsüléséhez, a jövendő technikai fejlődés  megsaccolásához, annak környezetre gyakorolt hatásához való értés, mind olyan önmagukban is komplex tudományok, amik tárgyában számtalan nagydoktorit írtak. Ehhez képest ezt a döntést rásózni a Mari nénire (elnézést írhatok Vili bácsit is) felelőtlenség. Még akármekkora szellemi kapacitást is beleölve születhet történelmi távlatban hibás döntés, de akkor legalább megtette a nemzet ami tőle telt. De úgy tűnik kedves politikusainktól csak annyi telik, hogy mint a forró krumplit a döntést a felséges nép kezébe tegyék. Bajnai Gordonnak fingja nincs erről, ő hiába is állítja az ellenkezőjét, politikus. Vagy legalábbis ebben a szituációban úgy gondolja, hogy akként kell viselkednie. Ahogy a cinikus náci mondta, ez több mint bűn, ez hiba. Ahogy a gát dolgában, itt se fog a fontosságokkal köszönőviszonyban se lévő népi döntés születni. Mi is lesz? Kit utálok jobban? ŐKET ( mindenki behelyettesítheti azzal akit éppen ő)! Na azok mit mondanak? Igen? Na akkor én nemet mondok. Passz, oszt jónapot, döntött a nép, elvtársak semmi felelősség, lopunk tovább! Én például nem tudok dönteni. Egyszerűen nem ismerem a szempontokat, hiányoznak az információim hozzá. Mit mond a kormány? Csak így lesz olcsó a villany! Mit mond az ellenzék? Drága lesz a villany! Mit mondok én? Hogy a f@szom tudja! Ki lát a jövőbe? Én pl el tudok képzelni olyan helyzetet, hogy 20 év múlva ha így megy tovább a zöldenergia kábítás, a kistérségi egyedi energiaelőállításra való visszalépésnek az LMP-s filoszok részéről való propagálása, nem az lesz a kérdés, hogy mennyibe fáj a villany, hanem, hogy lesz e egyáltalán?? Vagy ott tartunk majd ahol Venezuela, ahol akinek van üzemanyaga és aggregátora annak van, akiét ellopták annak meg nincs. http://hvg.hu/gazdasag/20130918_Venezuela_fele_vettuk_az_iranyt  Pedig Venezuelának van olaja. Bokros Lajos erre azt mondta, hogy ez a fajta gazdaságirányítás kis túlzással még a Szaharában is képes homokhiányt okozni. Mi a helyzet Orbánnal és Putyinnal? Azt nem kétlem, hogy ha lesz valami a dologból a Fidesznyikek zsebe lesz megtömve. De nekem tökmindegy, hogy Közgép, vagy Vegyépszer, azt már csak a naívak hiszik, hogy a politika nem arról szól, hogy ki és kinek a sleppje gazdagodjon. Legutoljára, ki merem mondani, Kádár János volt aki nem gazdagodott, és az elvtársak is csak úgy mertek alatta lopni, hogy negyedosztályú fenyőt fizettek ki és első osztályú tölgyet vittek haza a házukhoz. Hol vagyunk már ettől??? Aki egy ciklus alatt nem rak el annyit, http://index.hu/gazdasag/2014/01/20/milliardos_kozbeszerzest_nyert_a_felcsuti_polgarmester/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201401 hogy még az unkájának is legyen saját bányája, termőföldje, erdője, szőlőbirtoka, kastélya, cselédsége, Hortobágya kilenclyukú híddal és szolgává  tett, korábban saját gulyáját terelgető csordással http://www.mezogazdasaginfo.hu/?tag=foldberlet  az egy tökkelütött hülye. Mindazonáltal ez semmiféle választ nem ad az atomerőműre, meg arra, hogy ki építse. Említém már, hogy a saját tőke nem jöhet szóba. Ha eldőlt (eldőlt??)az, hogy kell erőmű, ha eldőlt (eldőlt??) az, hogy atom legyen, ha eldőlt (eldőlt??)az, hogy mennyibe kerül, el kell dönteni, hogy ki építse és ki adjon rá pénzt. Sokakkal ellentétben nem gondolom, hogy az oroszok rosszabb kölcsönadók és építők lennének mint bármelyik másik állam és bármelyik másik tőkés. A tőkének nincsenek érzelmei. Oda megy ahol gyarapodhat. Magyaroroszág és az oroszok.... Kifejezetten belpolitikai maszlag, az keni a másikra a sz@rt   aki abból hasznot remél. Magyarországnak nincsenek örökös barátai, vagy ellenségei. Magyarországnak csak örökös érdekei vannak! (Churchilltől loptam, csak ő Nagy-Bbritanniára mondta) Azt sem gondolom, amivel az ellenzék kórusban ugatja az Orbánt, hogy ezzel Oroszország kezébe rakja Magyarország sorsát, mert háromezermilliárddal eladósítja náluk az országot. A helyzet majdhogynem fordított. Ez nem a devizaadósok analógiája, akiket elárverez a bank és mehetnek a híd alá.  Egyrészt a bank se jár túl jól, ha a tartozás feléhez jut csak hozzá az árverezés után. Naná, hogy a monstrekamattal és egyéb csalafintasággal igyekszik jól járni, így jön ki az, hogy 10 millió tőketartozásra 10 év után is van 10 millió hátralék. Félreértés ne essék, nem védem a bankot de hát azt se szeretném ha a bent lévő kis pénzemmel azért nem tudnának elszámolni, mert hát elvitték a devizahitelesek. Viszont egy országot nem lehet elárverezni. Ha az oroszok adnak egy csomó pénzt, attól kezdve akármilyen hihetetlenül is hangzik egyeseknek, nem nekünk kell izgulni, hogy "jajmilesz" hanem nekik. Ők fognak aggódni, hogy vajh vissza tudjuk e fizetni?  A paraszt a tehenét nem azért tartja, hogy uralkodjon felette, hanem azért, tartja, sőt jóltartja, hogy a tejéből megéljen. Szóval szerintem attól kezdve, hogy ideadták a pénzt, még a széket is kipárnázzák alattunk, nehogy aranyeret kapjunk és bánatunkban ne tudjunk fizetni. Persze lehet, hogy egy csepp igazam sincs, de ezeket gondolom ebben a pillanatban. Lehet, ez is olyan lesz mint az egyéb gondolataim, terveim is, hogy alakul, ahogy az idő, a tapasztalat és az olvasóim hozzászólása alakítja. A vélemények, így az enyém is változhat, ezért akartam ezt, amire idáig jutottam leírni. 

22:46 Ma ezt kaptam http://index.hu/tudomany/2014/01/22/egy_napig_a_szel_hajtotta_daniat/ Mindennek ellenére nem gondolom, hogy a "zöld energia" nálunk reális alternatíva. Dánia tengerparti ország, ott sokat fúj a szél. Nálunk jó a termőföld, ha kihasználnánk és világszerte sikk lenne a drága de garantáltan vegyszermentes, géntechnológiamentes tehát sok kéznek munkát adó magyar élelmiszer fogyasztása, ebből sokat keresnénk, vehetnénk áramot a dánoktól, vagy bárkitől akinek van, legyen az ő gondjuk az előállítás. De tegnap pl Ausztrál borokat nézegettem a Sparban. Mi képtelenek vagyunk élni a lehetőségeinkkel. Hollandia termőföld nélkül termel tulipánt és szállít az egész világnak. Nálunk abból akarnak pénzelni, hogy az EU támogatja a parlagföldeket, erre hajtanak most az újsütetű oligarchák.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr875781268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2014.01.25. 20:01:31

Rakerdeznek: 52! ?

:D

temtom 2014.01.25. 20:32:30

Isten éltessen, Kisember ! ( Több év után -ebből a blogból- a mai napon megtudtam a keresztnevedet. )

Jonathan 2014.01.25. 20:49:00

@Kisember alias Balazs: Isten eltessen, a legszebb evek jönnek, csak az iram lesz egy kicsit gyorsabb...

Mas: el is felejtettem ujsagolni, hogy tavaly jartam Ottakaban es elözetek egyeztetes utan beugrottam egy hajomotorokkal foglalkozo ceghez tömiteskeszletert es benzinpumpaert. Eleg nehezen talaltam oda, de vegül ahogy vegigmentem a telepen egyszercsak belelmnyilalt a felismeres: hiszen itt keszültek a fenykepek Amapolarol! Lattam a Syntexkereresek epületet, a parti rezsüt es a lomha Dunat. (Most egeszen biztosan szebb helyen vagytok.)

Jonathan 2014.01.26. 07:30:07

Elöljaroban annyit, hogy nem ertek az atomtechnologiahoz, rejaktort se epitettem meg kuktabol hazilag :), ezert ezt nem kommentalnam, de abban egeszen biztos vagyok, hogy a forditott tamogatas elve teljesen elhibazott dolog! Amikor a parasztot (a szo nemes ertelmeben) azert szubvencionaljak a tejtermelök altali penzböl, hogy NE tartson tehenet, a földjet NE müvelje es a tudasat, ösei tapasztalatat NE hasznalja, akkor ez a legnagyobb mertekü pazarlas! A penz önmagaban egyreszt nem erteknövelö folyamat, masreszröl forrast vonunk el olyan helyröl, ami eppen abbol a tevekenysegböl keletkezik! Ha növeljük a forditott tamogatast, akkor eljutunk odaig, hogy nincs aki a tamogatas alapjat kitermelje, mert mindenki a sültgalambot hozo postast varja...
A mezögazdasag igen erzekeny dolog, nincs rajta ON es OFF kapcsolo, ha egy földet evekig nem müvelnek, azt nem lehet egy honap alatt dusan termöre forditani, az allatallomanynak is idö kell, mig felnevelödik, amit ma elhajintunk az lehet hogy holnap vagy holnaputan nagyon fog hianyozni! Ugy dologi ertelemben, mint eszmei ertelemben! Ha a földmives, kezmüves elvesziti a gyakorlatat, nem adja at a tudast, az eszközökkel együtt a tapasztalata is sirba szall. Kanapenheverö szakdiplomas fiatalokkal tömött munkaeröhivatalok hiaba is probaljak betölteni majd a likakat... Aztan beteljesül az indian mondas, mely szerint "... akkor fogjatok megerteni, hogy a penzt NEM LEHET MEGENNI!"
Beteg egy vilag ez...

IQ_nuku 2014.01.26. 07:33:52

Isten éltessen sokáig Kisember!

Jonathan 2014.01.26. 07:40:58

Kiegeszites: bar volt ifjukoromban majd egy hektar kertem-földem, amit munka mellett MüVELTEM, ma 3x3 meteren nyirok füvet es meleg irodaban keresem kenyerem. DE! en soha nem azert kaptam fizetest, hogy NE csinaljak semmit, hogy NEHOGY hasznaljam azt, amit megtanultam, megtapasztaltam!

A földröl es ertekeröl: olyan orszagban elek, ahol a fölnek alig 30-40 eve meg viszonylag csekelyke erteke volt. Aztan a fiataloknak itt is derogalt a 'tanyasi eletmod', ugyhogy az öregekre 'rarohadt' a föld. Mikor mar müvelni nem tudtak divatba jött a kisvarosi kert-telek rendszer, hat kaptak az alkalmon es a termöföldeket 99 evre berbeadtak kiskertszövetkezeteknek 10x20 meteres kiskertrendszerben törtenö müvelesre. Közben meglodult a gazda(g)sag, kinöttek a varosok, kellene az epitesi terület, de nem lehet epiteni, mert a kiskerttulajdonosok meg 66 evig jogosultak ott duggatni a hagymat. (Igen, ez egy olyan orszag, ahol a szerzödeseket betartjak) Most mar atkozzak az öregeket ezert a jo huzasert, mert a földek 'blokkolva' vannak, pedig akkor de jo huzasnak tünt! Ma mar ezerszeres erteke van a területnek, megsem mennek vele semmire...

temtom 2014.01.26. 13:19:52

Ezúttal teljesen egyetértek veled, Tengerész. Arról, hogy kell-e bővíteni Paksot, nem célravezető népszavazást kezdeményezni. Mert -teljesen igazad van- a NÉP nem ért hozzá.
Népszavazást olyan ügyekben tartok lehetségesnek, ami mindenkit érdekel és amihez nem kell szaktudás.
Direkt sarkított példát írok:
Ön szerint legyen-e az évben még egy munkaszüneti nap? (Nyilván 99,9 % azt válaszolná, hogy legyen.)
Melyik nap legyen az: Péter-Pál napja, június 29, vagy Katalin napja, november 25? És akkor itt kapnánk egy eredményt, oszt' attól kezdve az lenne. Kész.
De vízlépcső, meg atomerőmű kérdésében népszavazást.... agyrém. :)

Kis ember 2014.01.31. 20:07:04

Most olvastam a bejegyzést, mindenkinek köszönöm a jókívánságokat! Mikor 18 voltam, egy nálam 20 évvel idősebb barátom mondta: figyelj, Balázs, az idő nekünk dolgozik. És igaza volt. :)
Atomerőmű-népszavazás kérdésben:
Tudod, Vili, mi vagyunk négyen a házban számvizsgáló bizottság tagok és van egy közös képviselő. Ha nekünk nem tetszik, hogy mennyit lop a közös képviselő, akkor nem adunk neki pénzt, nem hagyjuk jóvá, hogy ezt vagy azt beruházzon. Viszont ha valamit meg kell csinálni, akkor összeülönk négyen, böngésszük az árajánlatokat, hívunk egy szakértőt. Aztán ha eldöntöttük mi legyen, akkor összehívjuk a közgyűlést, elmondjuk mi mennyi, mi mit javaslunk, aztán döntse el a ház, hogy mit szeretne. Pedig biztos vagyok benne, hogy Erzsi néninek az első emeletről fogalma sincs, hogy miért jobb a török biztonsági zár a liftbe, mint a magyar. Vagy hogy jó-e felvennünk egy év kamatmentes hitelt a gázfelújításra, vagy inkább fizessük ki egyben. De elvégre az ő pénzük, azaz a mi pénzünk, közösen kell eldönteni..
Ha érted hogy értem.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.01.31. 20:27:54

@Kis ember: Értem hogy érted. Viszont a közgyűlésen elmondjátok, hogy mit javasoltok a dolog alapos körbejárása után. Itt viszont szó nincs ilyesmiről. SENKI fel nem mutatott egy dossziét, hogy "Kérem itt vannak a gazdaságossági számítások, az ajánlatok, a terv, az energetikai szakma, az atomerőműves szakma, a közgazdászok krémje, az Energiaklub, a Tudományos Akadémia részletes véleményével. Mindezeket a kormány a szakértőkkel megvitatta és erre a döntésre jutott. De ezen érvek most a nép elé táratnak és szavazzatok!". Jobbról-balról csak a populista demagógia csap össze.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.01.31. 20:46:37

@temtom: Azért Tamás tedd a szívedre a kezed és saját magadnak adj arra becsületes választ, hogy az "akarja e ön, hogy olcsó legyen a villany" típusú "nemzeti konzultáció" kormánya ebben a mindössze 3000.000.000.000 Ft bekerülésű projektben miért dönt a teljes nyilvánosság kizárásával?

Kis ember 2014.01.31. 20:48:11

@A Tengerész:
Tudom, ezt csak a népszavazásra írtam.

Kis ember 2014.01.31. 22:55:46

@temtom:
Temtom, nem értek egyet veled. A nép semmivel sem hülyébb, mint a meghatalmazottai a parlamentben, hiszen a képviselőséghez sem kell semmiféle végzettség. Viszont van egy nagy előnye a népnek: nem köti a frakciófegyelem. Tehát tényleg a többség akarata fog dönteni.
Az agyrémhez meg annyit, hogy van tőlünk nyugatra van egy kicsi, ásványkincsekben szegény ország, amely attól lett oly naggyá, hogy mindenben megkérdezte az állampolgárait, mi a véleményük valamiről. Ott a legutolsó tehénlegeltető földmunkás is szavazhat az atomerőműről - és meg is teszi.

temtom 2014.02.01. 17:20:02

@Kis ember: Ja, valóban van tőlünk nyugatra egy kicsi ország... Ahol akkor kaptak a nők szavazati jogot, amikor én már 11 éves voltam. Egész Európában utolsóként, 1974-ben. Amelyik ország attól lett oly naggyá, hogy a világ összes gazembere náluk raktározta a vagyonát -kihasználva a bankbetétek névtelenségét- egészen tizenegynéhány évvel ezelőttig. Háborús bűnösök, diktátorok, narkó és fegyverkereskedők, nagystílű szélhámosok pénzéből lett naggyá, ettől maradhatott "független" évszázadok óta. Úgyhogy -szerintem- népszavazás témában Svájcot példaként említeni: szintén agyrém. :)
Fenntartom a véleményemet, hogy atomerőmű bővítés témában ne a tehénlegeltető földmunkás vagyis ne a "nép" döntsön, hanem szakértők: FÜGGETLEN energiához, atomfizikához, közgazdasághoz értő szakértők.

Kis ember 2014.02.01. 19:55:58

@temtom:
Viszont:
-nekik nem voltak háborús bűnöseik
- azért kaptak ilyen későn a nők aszavazati jogot, mert úgy voltak vele, hogy a szavazzon aki fizet - és sokáig Svájcban az egykeresős mosell volt érvényben, aki legtöbbször a férfi volt.
Azért eztmeg lehetett volna fogadni:
"Kötelező népszavazás: Az alkotmány legcsekélyebb változását a parlament mellett a polgároknak és a kantonok többségének is jóvá kell hagynia. Ugyanez vonatkozik a nemzetközi szervezetekbe való belépésre és az egy évnél hosszabb időre tervezett és az alkotmányból nem levezethető szövetségi törvényekre"
süti beállítások módosítása