Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek

2013.06.28. 19:34 :: A Tengerész

RP aki Ausztráliában él, de most éppen a Földközin vitorlázik, küldött egy Financial Times cikket. Ezt írja: 

"A Financial Times szerint Gyorben van a vilag legnagyobb auto motor gyara
Evi 2 millio motor!"Financial Times.jpgEzt válaszoltam:

Ez így van. A valahavolt győri vagon és gépgyár a létező szocializmus utolsó éveiben is jól működő teherautó és autóbusz alkatrészgyár volt, sokfelé szállítottak hátsó hidakat (ugye az egy aránylag komplikált rész a meghajtással és a differenciálművel ), ez adta az Audi motorgyár alapját. Komáromi ismerős mondta, hogy nagyjából 5000 ember dolgozik be a gyárnak a környéken. És akkor ezek a Jobbikkal karöltve egyfolytában nyomják a multiellenes háttérdumát, mert a tömeg azt kajálja, hogy mi magyarok állati klassz gyerekek vagyunk, csak a mocskos tőkések meg a bankárok( akik meg  pláne zsidók) kizsákmányolják az országot.  Azt elérték, hogy a Mercedes amelyik Kecskeméten épített gyárat (még a korábbi kormány idején kezdték, de már Orbán vágta át büszkén a szalagot ), lemondott a tervbevett magyarországi bővítésről. Amióta egy éjszaka ötlenek ki törvényeket amiket egyéni képviselői javaslatnak álcázva másnap a kétharmaddal megszavaznak, ezzel megkerülve az illetékes bizottságokat amik azért jöttek létre, hogy kiérlelt törvények legyenek, tehát Orbán gyakorlatilag rendeleti úton kormányoz, elbizonytalanodott a befektetői kör. Gyakorlatilag komoly befektető nem jött ide az elmúlt 3 évben. Te se vinnél pénzt oda ahol kiszámíthatatlan a pénzed sorsa. Kitalálta ezt a parasztvakítást a rezsicsökkentéssel. Ezzel elhitette a tahókkal, hogy nem ők fogják fizetni a terheket, hanem a mocskos külföldi gáz-, áramszolgáltatók. Miközben a szemétszállítás, a vízellátás, a kéményseprés az épületfenntartás, magyar, sőt önkormányzati cégek kezében van. Ezek majd az így szerzett veszteségeket megkapják állami támogatásként, szóval az adófizetők fizetik maguknak a rezsicsökkentést. A multit meg nem lehet megsarcolni. Majd annyival kevesebbet költ a rendszer üzemeltetésére és ugyanúgy lepusztulnak a hálózatok mint ahogy minden lepusztult ami állami kézben van. Aztán ha végképp összedől a szolgáltatás, majd eladják maradványértéken valami kínainak amelyik lehet, hogy elkezdi bontani és eladja ócskavasnak az egészet hisz az övé. Mi meg világítunk gyertyával. Miközben ezeket a sorokat írom megy a köztévében közpénzből a fideszpropaganda, hogy " Az előző kormány eladta a közműveket külföldi cégeknek, akik extraprofittal zsákmányolták ki a magyar embereket, de ennek vége a kormány 10 % -al csökkenti a költségeket, ezzel megvédi a polgárait". Már csak a "Wall Street hiénái"-t hiányolom és igazi Rákosifeelingem lesz.

Lásd még http://www.stop.hu/belfold/figyelem-amikor-a-rekorddontest-ismetelgetik-hazudnak/1151980/

Tegnap J hozott egy Jobbikos lapot amit  bedobáltak a levélszekrénybe, a Jobbik 30 %-os közműdíj csökkentést szorgalmaz ( a rezsicsökkentés eleve hazugság, a rezsink nagyrésze a kaja ára ami folyamatosan nő, ma kint voltam a piacon, egy levesre való zöldség kettőnknek 500 Ft volt, de erről kuss van), eszembe jut a régien  tanult anyag, hogy " a szocializmusból a kommunizmusba való átmenet során a közszolgáltatás egyre olcsóbb, végül ingyenes lesz". 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr65382580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2013.06.30. 02:17:14

Mit meg nem lehet etetni az emberekkel. En hiszem h hiszik is ezt a sz@-t. Aztan meg neznek hogy hat megsem ????

whale 2013.06.30. 09:26:53

@silvermoon: Mivel nem tudnak kettőig sem elszámolni, nem rakják össze az 1+1-et. Nem tűnik fel, hogy az egyéb sarcok-most legutóbb a tranzakciós adó emelése-kétszeresen-háromszorosan kiveszik a zsebükből azt a pénzt,aminek aztán a TÖREDÉKÉT-hoszen kell a Simicska-klánnak is valami apró:)- nagy kegyesen visszaosztják.
És az idióta birkák tapsolnak... (mentségükre szóljon, hogy az értelmesebbje elkussolt azért az elmúlt 2 évben. innen pl Temtom tűnt el. remélem azért, mert ráébredt, hogy mi folyik ebben az elqrt országban.:))

Mihalik Péter2 2013.06.30. 09:48:35

A szociból a kommunizmusba való átmenet során a közszolgáltatások egyre olcsóbbak, végül pedig ingyenesek lesznek.( Azt elfelejtetted leírni, hogy közben nekünk kell majd vödörrel hordani a sz@rt a csatornába és póznán lógva lopni az áramot...stb)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.07.07. 08:47:32

@whale: Sajnos, és ez pontosan látszik a közvélemény-kutatásokból, miközben a választók többsége egyetért abban, hogy a kormányzás rossz, váltásra lenne szükség, nem látszik meggyőző alternatíva. Megint úgy fogunk elmenni szavazni (legalábbis én biztosan), hogy vajh melyik fog kevesebbet ártani az országnak? A sumák tolvaj egyik, vagy az agresszív rabló másik? Imént hallgattam( ahogy évtizedek óta mindig)a rádió "Vasárnapi Újság"-ját. Tömény agymosás. Valamelyik tanácsadójuk a fejükbe véste, hogy MINDIG ugyanazt szajkózni, ellenségképet festeni, sértettséget sugallni, mert egy alacsony intellektusú, nemzeti karakterénél fogva erőszakos, mindenben csalódott, ábrándozva lusta népet ezzel lehet uralni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.07.07. 08:54:47

@Mihalik Péter2: OK Péter, akkor leírom. Vödörrel hordjuk a szart és lopjuk az áramot. Apró megjegyzés, mindez a "létező" szocializmus bukása után következett be. Addig csak egyre drágább lett mindaz aminek az olcsóbbodását hirdették. Meséltük is egymásnak szomorúan vigyorogva a viccet a BKV jegyek árának emelkedésekor, hogy :
- "Aszocializmusépítésesoránaközszükségleticikkekegyreolcsóbbakvégülingyeneseklesznekblablabla..."
-És akkor a villamosjegyek...?
-Kuss hülye, ezt a kis utat már gyalog is megtesszük!
süti beállítások módosítása