Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2013.06.03. 20:49 :: A Tengerész

Kihúztam az összes horgonyláncot a deckre és dacolva a fenyegető felhőkkel, 5m-enként fehér, 10m-enként piros festékkel megjelöltem néhány láncszemet, hogy lehessen tudni horgonydobáskor, hány méter lánc van lent.'13.jún.3. 004.jpg'13.jún.3. 005.jpg'13.jún.3. 006.jpgA lánc utolsó szemére erősítettem egy keresztvasat ami megakadályozza, hogy kifusson az egész a vízbe. Sokan hagytak már úgy el horgonyt, főleg köteleset a Balatonon, hogy nem volt a vége megkötve.  A kis, kb 12-14 kilós  Fisherman második horgony egy pár kilóval nehezebb előtétláncon keresztül kötélen csatlakozik a hajóhoz. Mindig bajom volt a horgonykötél elhelyezésével, általában a decken gubancolódott össze-vissza, ahhoz túl vastag, hogy üzemszerűen rendesen karikába lehessen szedni . Most felfüggesztettem egy műanyag kosarat a ledobónyílás alá a lánckamra fölé és abba fut bele a kötél, így nincs útban és összegubancolódni se tud. A hajóorrban a lánckamrában parkoltak mindezidáig a marmonkannák is, számszerint 4 db, ezek nélkül ugyan lehet hajózni, de jobb ha itt vannak a hajón, egyrészt benzint kell tárolni a kis csónakmotor és a majdani áramfejlesztő részére, másrészt sose lehet tudni mikor kell gázolajat hozni valami távolabbi tankolóhelyről. Na hogy ne legyenek útba, kitaláltam egy hevederes megoldást a rögzítésre. Egész megvidámodtam olyan praktikus rend lett a hajóorrban még a bogrács  és a "himihumiköteles" vödör is elfér felakasztva a lánckamra fölé.'13.jún.3. 009.jpg'13.jún.3. 010.jpg'13.jún.3. 011.jpgA vidámságom délután múlt el, a másik horgony láncára csináltam 10-es köracélból egy karikát, hogy kötelet lehessen hozzá kötni. Ehhez a hegesztési varratot apránként kell felrakni és közben kovácsolással tömöríteni, hogy ne legyen benne salakzárvány és megfelelő szilárdságú legyen, amikor a kis hegesztő inverterem megadta magát. Alighanem újat kell vegyek, mert gyanítom hogy ezt az olasz cuccot itt nem javítja senki, tele van elektronikával. Mindazonáltal holnap megpróbálom bevinni a Nefelecs utcai Trakishoz ahol vettem vagy két éve, hátha.

J új típusú vadkacsát fényképezett, alighanem a tőkésréce és a házikacsa mixturája, azt se tudom fiú, vagy lány, bár J szerint tojó, mert nincs neki gácsérfarka.'13.jún.3. 003.jpg

23:48 Itt követhető a Duna vízállása. http://www.hydroinfo.hu/Html/hidelo/hidelo_graf_duna.html

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr675342550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spray 2013.06.04. 00:05:24

Szia Vilibá
A haverom hegesztö trafoba utazik lehet hogy az övé a trafo irjál az e-mailra hátha tudok segiteni György Pál Sándornak hivják Üdv Pali

ICSG 2013.06.04. 19:59:25

Inverter ügyben:
Kukoricza Elektronika
18.ker. Nemes u. 55.
(1) 296-0446 (20) 987-9085

Nincs közel, de ha más nincs...
süti beállítások módosítása