Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • glorianna: Csudás :) (2024.05.07. 20:33) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Szombat.

2013.03.30. 23:23 :: A Tengerész

MINDEN KEDVES OLVASÓMNAK ÁLDOTT BÉKÉS HÚSVÉTOT KÍVÁNOK!  

És most a mai napról.  

A Fidesz is ezzel a kedves táblával fogadta a ma délutáni arra látogatókat.'13.márc.30. 012.jpg

A tüntetők egyike ezzel a kedves táblával üdvözölte a Fideszt, szóval teljes az egyetértés.'13.márc.30. 013.jpg

Mutatom a kaput, amelyen egy héttel korábban a gyerekek bemásztak és ezzel heveny vaniliáskarika és nápolyi osztogatásra, valamint Bajnairól való hazudozásra késztették Selmeczi és Kocsis néptársakat. Na most egyik esemény se fog bekövetkezni, komoly erők, egy százados, egy törzs- és egy főtörzszászlós őrzi keményen az objektumot, ami hatalmas fejlődés a tahó CÖF-ös brigádhoz és a Fidesz őrzővédő gyilkosához képest, semmi kifogásuk ellene, hogy megörökítsem őket, merthogy erre udvariasan engedélyt kértem. A fent említett hölgy és úr meg valahol máshol múlatja az időt, merthogy az egész székház elfüggönyözve némán viseli a demonstrációt, embernek se híre se hamva, most a 25 év előtti Orbán Viktor azt mondaná, "sunnyognak a bolsik".'13.márc.30. 001.jpg

'13.márc.30. 002.jpg'13.márc.30. 003.jpg'13.márc.30. 004.jpg'13.márc.30. 009.jpgAzért ha személyesen nem is méltóztatnak mutatkozni a ház lakói, a környező lámpaoszlopokat telekamerázták, látszik a felerősítés módjából ( spanifer, kábelkötöző szalag), hogy sebtiben telepítették a technikát, telik az adófizetők pénzéből, gazdag ország ez. Majd utólag megnézve a képeket kifőzik, milyen kommunikációs technikával találjanak fogást az aktuális bűnbakon.'13.márc.30. 010.jpg'13.márc.30. 011.jpg

Ajaj! Már mondom is. Itt látható( a zászlót lengető gyerek alatt) Kőszeg Ferenc, figyu, most adom írásba, hogy Kocsis Máté elő fog állni azzal a szöveggel, hogy a bukott SzDSz hergeli a fiatalokat karöltve a mumusmumus Bajnaival, ő jaj szegény Fidesz ellen összefog a két ősellenség!
'13.márc.30. 005.jpgAmúgy nem volt hangosítás. Szerencsétlenkedés volt két gigafonnal, gyakorlatilag senki nem hallott semmit Kőszeg beszédéből, amúgyis motyogott, ha a tömeg közbetapsolt, vagy miután nem hallott semmit a beszédből önmagát szórakoztatta skandálással, virtuóz bekiabálásokkal (bevallom párat én is eleresztettem) ő rezzenéstelenül olvasta tovább fakó hosszú szövegét, az ember azt hinné, hogy egy veteránnak van némi tapasztalata abban, hogy egy tüntetésen rövid ütős mondatokat kell mondani, nem egy baromi hosszú publikációt felolvasni, már jobban értem, hogy mitől volt az, hogy az SzDSz kévéházi Konrádjai  elpuskázták a gengszterváltást, ezek csak az "Új Írás"-ban tudnak okoskodni, nem véletlen, hogy Orbán lehúzta őket a klotyón.'13.márc.30. 015.jpgVan aki a legújabb önkényuralmi jelvényekkel tüntet.'13.márc.30. 016.jpgValaki a dédnagypapát is elhozta tüntetni.'13.márc.30. 017.jpgNa hát igen. Ez volt a hangosítás. Amerre felé fordították, akik ott álltak, legalábbis a közelben, azok hallottak valamit, de miután úgy forgatták mint ahogy reflektorral pásztáznak, így aztán mindenki hallhatta a beszédek felét. Mindazonáltal a gyerekek sokkal jobb beszédeket mondtak mint Kőszeg Ferenc, aki, legalábbis amit hallottam belőle a régi Fideszről beszélt, akit az SzDSz mindig megvédett, oszt lám ez a hála érte.'13.márc.30. 018.jpg'13.márc.30. 020.jpgAmúgy megtelt a Lendvay utca a tüntetőkkel.'13.márc.30. 021.jpg'13.márc.30. 022.jpgA végén megindultunk Budára az Andrássy, Körút, Margit híd, budai Fő utca útvonalon, síppal, dobbal, nádihegedűvel, táblákkal zászlókkal a gyorskocsi utcába, ahova nemrég  bevitték "rabosítani" és megbüntetni a gyerekek vezetőit. Itt már kevesebben voltunk, a nálam kevésbé sportos nyuggerek leléptek útközben, a Körúton megálltam a sor elején és megszámoltam a népet ahogy elvonult mellettem, olyan 600+/- 10%-nyian lehettünk.'13.márc.30. 023.jpg'13.márc.30. 026.jpg'13.márc.30. 028.jpg'13.márc.30. 030.jpgIdőnként megemlítettük, hogy " Alkotmányt, demokráciát, jogállamot",  egyik ilyen esetben az Oktogonnál egy amúgy civilizált külsejű idősebb úr magából kikelve azt ordította, hogy "Marhák". de több egyetértő és kedvesen integető gyalogossal, dudáló autóssal is találkoztunk. Ismerősökkel beszélgetve békésen vonultunk erős rendőri biztosítás mellett, időnként a mellettem sétáló rendőrrel is beszélgettem, a hangulat vidám volt, legelöl nem akárki, egy ősz hajú testes alezredes vezényelte a kb 50-60 fős  ránk vigyázó csapatot, azért ez nagy megtiszteltetés, őszintén sajnáltam az embert, egy "ales"-nek (nem katonaviselteknek, "ales"= alezredes) ezzel a rendfokozattal és életkorral nem az utcán kéne esőben (merthogy időközben az is rákezdett) vonulni, hanem egy íróasztal mögött a bűnüldözést koordinálni. Mindazonáltal valószínűleg ők jobban jártak velünk, mint azok a rendőrök a futballszurkolókkal akiket nagy számban láttam készülődni a Honvéd-MTK meccsre amikor elvillamosoztam a Hidegkuti stadion előtt a Könyves Kálmán körúton.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr325184905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2013.03.31. 10:16:39

Vili, celeb lettél!
Láttalak az Index videóban, veled kezdődik. :)

tömjénzsolti 2013.03.31. 13:58:41

Most találtam és szeretném is megosztani veletek ezt az Erdős Virág stílusában írt figyelemre méltó versikét:

Szóltam

Szóltam, hogy jönnek a fasiszta celebek,
szóltam, hogy nem lesz jó, ha a szart lenyeled,
szóltam, hogy ki fogják lopni a szemedet
azt mondtad, nyugi, mert ezek nem ilyenek.

Szóltam, hogy te leszel bűnbak a bankoknál,
szóltam, hogy rosszabb lesz Budapest Bangkoknál,
Szóltam, hogy leköpnek költői esteden,
azt mondtad, nem kéne ördögöt festenem.

Szóltam, hogy ki fogják rúgni a mamádat,
szóltam, hogy elő lesz írva az alázat,
szóltam, hogy nevükre íratják hazádat,
azt mondtad, nem eshet meg ez a gyalázat.

Szóltam, hogy több lesz az erőszak szervezet,
szóltam, hogy lapít majd minden szakszervezet,
szóltam, hogy lesz majd itt bankszámla zárolás,
azt mondtad, unalmas már ez a károgás.

Szóltam, hogy te leszel hibás az árvízért,
szóltam, hogy nem kapsz majd gyufát se száztízért,
szóltam, hogy rajtad verik le a havazást,
azt mondtad, hagyjam már abba a savazást.

Szóltam hogy viszi az egyház a sulikat,
szóltam hogy mérnökök helyett majd kulikat
képeznek ezerrel, s bezárják a gyárat,
azt mondtad, ilyen a kereslet-kínálat.

Szóltam, hogy felbontják mindegyik leveled,
szóltam, hogy feltörlik a padlót teveled,
szóltam, hogy nem lesz a várad a te házad,
azt mondtad, béke van, nyugi, ne parázzak.

Azt mondtad nem érint téged, ha úgy lesz se,
azt mondtad véggye meg magát a férgesse,
azt mondtad, ráérek, hiszem ha látom,
így jártál, hát megszoptad, édes barátom.

abraxas 2013.03.31. 14:16:37

Boldog és valóban békés ünnepet!
süti beállítások módosítása