Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • aiolosz: Gratulálok (y) Szakmát tévesztettél ;) Nem a tengereken kellett volna kavircolni, hanem a zöldség ... (2024.05.07. 19:28) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Péntek.

2013.03.29. 21:51 :: A Tengerész

Hogy nem leszek kész a hét végén az már biztos. Megint túlzottan optimista voltam. Pedig ma is dolgoztam 10 órát. Más. "Természetesen" ma is egész nap esett valami. Reggel jégdara kopogott sűrűn a decken, napközben esőre váltott. Kaptam néhány húsvéti üdvüzletet. Ez a legjobb: Havas lejtőn jártam, lavinát is láttam, el akart sodorni, szabad e locsolni? A legjobb, hogy holnaputántól kezdődik a NYÁRI időszámítás.

 http://hu.myvideo.de/watch/6614817/tenger_szek Ez a felvétel az M/S Ady-n készült, a testvérhajóján a Petőfin két évet voltam, egy itthoni szabadság megszakítással.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr885183315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grigorij Sandorovics 2013.03.30. 08:37:57

Nezegettem a videot. Koszi - Villi-ba!
Az elso kemenyvalutas videokamerak korszaka...
Azert tenyleg komoj nagy vasak voltak, es en nem is gondoltam soha bele, mijen komoj, nehez es monoton munka rajtuk...
Nem mindet neztem meg (engem inkabb a technika es munka erdekel) de lattam 97-est is.
Ez azt jelenti hogy akkor (viszonylag nemreg) a MAHART MEG megvolt?
Tehat a szetlopas es szetbaszas (elnezest a durvasagert) a 2000-esek eredmenye? Akkor tenyleg nagy kar.
De tenyleg mit akarok, amikor a MALEV-et most a szemunk lattara rohadtak el (le)...

csaba03 2013.03.30. 19:21:13

@Grigorij Sandorovics: ha jól tudom, az utolsó 2 magyar tengerjárót 2004 végén adták el. A szétlopás meg kb. 15 évig ment előtte...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.03.30. 21:37:51

@Grigorij Sandorovics: Az Ady és a Petőfi Kherszonban épült szovjet hajók voltak, elég silány minőségben. Én '80-ban szálltam ki utolsó hajómról, a Petőfiről, utána még vagy 10 évig működött a tengerhajózás, igazából nem figyeltem a pusztulására, épültek még új hajók a cégnek, a legutolsók Kínában, de már nem magyarok vették át, hanem lobogócsere előtt eladták másnak. Előbb valami adó okokból kiszervezték jelképes áron magánszemélyeknek, egy titkos záradékkal, hogy ez csak kamu, de aztán a magánszemélyek eladták igazi pénzért és a záradék "elfelejtődött". Volt szovjet államtartozás, amivel rendbe lehetett volna hozni a flottát, de hogyan-hogynem egy papírral "lerendeződött" a dolog. A történet nyilván sokrétű és számtalan változata ismert, én csak rosszat és még rosszabbat hallottam arról, hogy hogy zajlott le. Mindenesetre az tény, hogy a Szalma Botond, aki akkoriban a vezérigazgató volt és nem értett egyet az aktuális kormánypolitikával, szóval ahogy szétmismásolták a céget, 2001-ben repült. Amúgy azért mondom, hogy sokrétű a probléma, mert valóban lehetetlen volt fenntartani a volt szocialista nagyipart, mert nagyrészt a piacgazdaság kialakulása, a KGST szétesése után eladhatatlan termékeket gyártott. És nemcsak a Mahart, Malév, Ganz, csődölt be, hanem olyan világcégek, amiknek semmi közük nem volt a szocializmus letűntéhez, a Swissair, a Finnair, és az American Airlines, a legrégebbi US légitársasag. És a glasznoszty azt is elhozta, hogy te nem Videoton TV-t vettél hanem Sony-t vagy Samsung-ot, így aztán a Videotonnak is "annyi" lett. Szóval nehéz leválasztani a piacgazdaság normális működése okozta "normális" csődöket a "népvagyon" szétlopásától. Az mindenesetre szembeszökő, hogy hányan vagyonosodtak meg hirtelen a privatizáció "melléktermékeként".

Grigorij Sandorovics 2013.04.02. 14:28:28

@A Tengerész:
Utananeztem, a Kherszoni hajogyar megvan, epitget hajokat. Most ugye ez Ukrajna. Minosegrol nem tudok - de gondolom ok felemeltek - amig masok jot sujedtek.
Itt egy fojo-tenger olajtanker www.youtube.com/watch?v=tLDRJOqARy0
persze egy ijen videobol a franc tudja - mijen minoseg ez :))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.04.03. 20:36:32

@Grigorij Sandorovics: Na most végre megnéztem. Pofára szép minden. Annakidején a Petőfivel se ez volt a baj. De pl a fedélzeti elvileg vízmentes kapcsolók, dugaljak nem bronzból, hanem alumíniumból voltak, ami a sós vízzel az acél falakkal amikre csavarozva voltak ugye tökéletes anódja egy galvánelemnek, szóval egyszerűen elporlad. Rengeteg zárlattal kínlódtam emiatt. Az acélanyagot amiből a vékonyabb lemezelés épült (fedélzeti dolgok, daruk elektromos szekrényei), egyszerűen zabálta a rozsda. Persze minden acél ilyen, de ez valami különlegesen ilyen volt. Érdekes a videon látható tanker neve, a Liberty sorozat USA hajók voltak, amikor a németek komoly hajómennyiséget süllyesztettek el a II. világháborúban, gyorsított ütemben gyártották egységes típustervvel és technológiával, ha jól tudom még még betonból is, hogy pótolják a kiesett árútonna kapacitást. en.wikipedia.org/wiki/Liberty_ship
süti beállítások módosítása