Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2012.11.05. 20:39 :: A Tengerész

Nézem a TV híradót. Szíjjártó Péter (nagy kedvencem, ő a Fidesz legokosabb embere)Kuvaitból nyilatkozik hazánk ottani lehetőségeiről. Többek közt azt mondja nagy az érdeklődés magyar vízügyi szakemberek iránt. Könyörgöm adjuk nekik oda a teljes Dunakört  Karátson Gábor taoista filozófussal, Hajósy Adrenne vízvezetékszakértővel ( https://www.youtube.com/watch?v=hOJkfY-pKJk ) az élen! Esetleg még fizethetünk is valamicskét az araboknak, csak vigyék őket! Ott úgysincs folyó amire gátat lehetne emelni, tehát ideális a pálya részükre.

Ma lelakkoztam a boci natúr farészeit. Hagytam száradni és visszavonultam összes termeimbe a hajóra. Esernyővel kellett közlekedni, mert szinte állandóan esett, hol szemerkélve, hol zuhogva.  Délután összeraktam a próbakapcsolást a hajó 12V DC rendszerének árammérésére.  A 40A-es shuntre  paralel kötött multiméter 200mV-os  méréshatárba kapcsolva működik ampermérőként. Tehát  ampert mutat, bár persze igazából a shuntön méri a feszültségesést. Különféle és különféleképpen kapcsolt autóizzókkal terhelve állítottam be négyféle próbaterhelést 2-10 A közt. 4,4 MOhmos előtétellenállással mutatja ugyanazt az értéket amit a sorbakötött A mérő. Tizedampernyi eltérések vannak, de "kicsire nem nézünk", annyira nem kell precíznek lenni a mérésnek. Amúgy érdekességképpen a négy hitelesítő műszeremet sorbakötve (három digitális multiméter és egy egyenáramú lakatfogó) a mutatott értékek közt is voltak 5%-os eltérések. Most feltételezve hogy  Gustav Kirchhoffnak igaza volt, többet vártam volna ezektől a digitális firlefrancoktól. Fájó szívvel, de meggyőztem magam, hogy a főkapcsolótáblán való rombolást minimalizálandó mégse fogom berakni a szép tükörskálás galvanométert akkufeszültségmérőnek, hanem, miután nem  panelműszert építek be, hanem a régi multimétert, kihasználom a lehetőséget és ugyanannak a műszernek lesz egy átkapcsolója, egyik állásban ampermérő, (a tekerős átkapcsoló 200mV állásban ) a másik állásban voltmérő (20 V  állásban) funkciója lesz.

23:33 Olvastam egy viccet: 

(szombat reggel 8 óra)
- Azonnal kapcsolja a főnökét, panaszt akarok tenni! Nem ébresztettek fel, most el fogok késni a munkahelyemről, és a gyerekek is az iskolából...
- Elnézést, de ma szombat van, biztos, hogy kell ma iskolába menni?
- Ne szórakozzanak már maguk is, a gyerekek is ezzel jöttek.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr544892414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2012.11.05. 22:15:16

Tengeresz ! Ezt az egyet irigylem Toled,h ennyire otthon vagy az autoelektronika-ban is. Kb 2 hete hogy be felyeztem egy 4 hengeres OMC Cobra motor teljes generalozasat, (uj fotengely dugok stb so szor uj minden csodassan is megy). Nade ! Most be kene huzni es bekotni a temerdek vezeteket gyujtas inditas, hidraulika hofokmero ford.szam mero stb.... Ajjaj.! Meg sorolni is sok. MEg a forasztashoz is hulye vagyok mert valahogy meg az sem megy ahogy kene. Az ilyen munkahoz mindig eljott egy oreg baratom es szuperul megcsinalta. Dehat most O mar fentrol nezi nyavajas kinlodasomat.Ha en hozzanyulok valami elektromos vacakhoz akkor abbol tuti, h kijon a fust. Annelkul meg aszondjak nem mukodik. Szoval kar, h ilyen messze vagy !!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.11.05. 22:33:26

@silvermoon: Hááát, így messziről a forrasztáshoz két tanácsot tudok adni: 1. Fémtisztára pucolni az összeforrasztandó dolgokat. Ez a legfontosabb. Ha ez nehéz, mert pl olajos, vagy a sodrott vezeték elemi szálai oxidosak, akkor valamivel lesavazni, pl rozsdaoldóval. (Forrasztás után viszont a savat le kell mosni alaposan, mert korrodálja a kötést, "grűnspanos" lesz az egész, de még a környéke is.) 2. Megfelelő teljesítményű pákával melegíteni a dolgokat, ebben én se vagyok egészen jó, legalább három páka kellene, egy apró a pici alkatrészekhez, egy közepes , olyan 100W-os ahhoz amit ma csináltam, meg egy legalább 250 W-os a vastag dolgokhoz. Na pl ma én is szenvedtem a kicsivel mert a közepes nekem is hiányzik.

akiga 2012.11.05. 23:20:00

@silvermoon: Végül megoldódott a hajómotor elektomos problémája? Emlékszem még elküldtem, egy autóvillamosság könyv linkjét is.
Ehhez forrasztáshoz adok tanácsot. Vezetékek erét célszerű először sniccerrel vagy összeszorított csipesszel meghúzgálni, hogy oxid, és kosz mentes legyen. A másik a kellő hőfok. Célszerűbb ha előbb külön minden összeforrasztandó felületet beónozol, mert utána elég csipesszel összefogni, és utána pici ónnal a pákát csak odaérintve "összeforrósítani".
Baj lehet az ócska anyagok korában, hogy egyes elemek nem bírják a hőt, és a csatlakozó kiolvad forrasztás közben. Ekkor én sokszor rövid ideig melegítek, és közeben fújom a tárgyat, illetve kis fogóval, vagy csipesszel fogva a fém elvezeti a hőt a fogóba.
Lehet youtube-on is vannak fent videók.

silvermoon 2012.11.06. 14:07:07

@A Tengerész: Koszi a tanacsokat Probalkozom......!!!Pakaim vannak eppen tegnap vettem egy 100 W os pakat. Talan ezekhez a drotokhoz jo lessz.

silvermoon 2012.11.06. 14:14:46

@akiga: Igen !! Az egy masik motor volt hasonlo ehhez, vegul is kiderult, h ami a megszakito kalapacs helyett van( egy valami magneses vacak A $160.-) Az ment ki. Ujat kelett venni de vegul is sikerult a rajzok alapjan is ki bogarasznom mi hova jon.NAgyon hianyzik nekem egy vill. szerelo.De a muszaly nagy ur.Vegul is izzadva nyogve de valahogy osszehozom. De ez a mostani munka eleg huzos. CSak egy ures hely volt, abba kelett motor kihajtas, Uj nuszerfal(jobb hijan fabol keszitettem) Eshat a temerdek drot.Azonkivul teljes uj berendezes huto mosdo, Wc Fekvohelyek kialakitasa radio Gps melysegmero so van vele bajom...!

Mihalik Péter 2012.11.06. 20:15:14

Forrasztástól-elektronikától függetlenül a Hajósy A.nyilatkozatára és Vili Bá írására reagálva én azt hiszem , hogy még ha folyó sincsen (persze víz az van bőven) azok a népek tudnak csinálni folyót..persze nem vízből, hanem olajból! A víz a sivatag alatt van. Természetesen érzem az élcet Vili írásában, hogy úgy sincs senkinek lehetősége Kuvaitba menni vizet izélni, meg szakérteni, mert a magyar vízügyi vállalkozó, ha nem nyugati tőkével veri a csalánt, akkor arra nincsen pénze, hogy a sarokig elmenjen...ez olyan kb. mint a cseresznye-cserekereskedelem. ( Torgyán J.)azaz nesze semmi, fogd meg jól.
süti beállítások módosítása