Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2012.09.22. 14:24 :: A Tengerész

Szeretjük Ráckevét. Nem csak azért, mert itt lakik a MP akit kedvességben és segítőkészségben nem lehet felülmúlni, meg mindig van jó kikötőhely, meg piac, hanem mert valami egészen más, sokkal nyugodtabb a hangulat mint Budapesten. Persze lehet, hogy csak azért van így mert amire mi kiszabadulunk a városba, addigra a szegény páriák akiknek muszáj, már autóval, busszal, HÉVvel elutaztak őrjöngeni Pestre, este amikor meg hazajönnek egyrészt már fáradtak, másrészt mi is visszavonultunk összes termeinkbe. Tegnap délután például miután már nagyon elegem volt a villanykütyükből, bringára pattantunk és elmentünk a Lipóti Pékhez kenyérért, meg megrendeltük mára a tönkölybúzásat.  Amikor a Savoyai kastélyhoz értünk a parkból természetesen meg kellett (volna) várni amíg az autóforgalom beenged a főútvonalra. Meg is álltam fegyelmezetten, különös tekintettel arra, hogy egy böhöm nagy"ballonos" gumikon gördülő metallfényben csillogó (én csak úgy hívom őket diszkóterepjárók) autó közeledett, na ilyen elé bringásnak kimenni, még ha elsőbbsége lenne is akkor se célszerű, nemhogy egy park sóderos ösvényéről. És mi történt? Na mi? Megállt és intett, hogy csak nyugodtan guruljak el előtte keresztben és soroljak be a szembesávba! És ma amikor a piacról bringáztunk hazafelé, feltűnt egy egészen idióta bringás, aki azért, mert az Árpád szobornál majdan balra szándékozott kanyarodni, már az utca elején balra sorolt az amúgy  egysávos egyirányú utcában. Miután a jobb oldalon jónéhányan parkoltak ez alaposan megnehezítette az autóval való megelőzését. SENKI nem dudált rá, senki nem rázta az öklét, senki nem anyázott. Minden autós lassított és megvárta amíg végre van helye jobbról előzni, merthogy ráadásul le se húzódott, vagy másfél méterre tekert a bal járdától. ELKÉPESZTŐ! Tisztára úgy néz ki mintha emberek laknának itt és nem a szokásos állampolgárok.

20:29 Délelőtt piacoztunk. Az őszi verőfényben sokan voltak a parti sétányon szerdán és szombaton esedékes eseményen. Persze csak úgy mentünk ki, hogy nem kell az utánfutó, elég lesz J kormánykosara, hisz csak a tegnap megrendelt tönkölybúzás kenyérért meg némi paradicsomért megyünk. De, mint mindig, ehhez képest rengeteg gyümölccsel, zöldséggel megrakodva tértünk haza, J megpúpozott kormánykosárral én egy, a szemétből kipiszkált, korábban gyanús tartalmú, megpakolt  kartondobozzal a csomagtartómon billegve. És még így is alig tudtam elráncigálni életem párját további zöldfélék pultjaitól. A mai menü szőlő, főtt kukorica, szilva, szóval veganap. Amúgy meg angolszombat, könyvet olvasok(egyelőre papírból) heverészve.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr324795892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2012.09.22. 16:33:12

Vilikém, azt hiszem túlzásba viszed a velem kapcsolatos dolgokat!!! Ez nálam alap.Ami a várost illeti, nekem kb.5 évbe tellett belerázódni az itteni tempóba. Azóta két tempót élek...egy gyorsabbat, ha Pesten vagyok és egy beszélgetőset, ha itthon vagyok. Azt hiszem, ez az emberibb és normálisabb. (nem véletlenül költöznek a környékre egyre többen nagyobb városokból)
Élvezzétek a környezetet, a nyugalmat,a levegőt, bringázzatok sokat és az ajtóm/stégem bármikor nyitva áll Előttetek!

silvermoon 2012.09.22. 17:42:20

Kedves Vilmos baratom ! Azt hiszem Te jol erezned itt magad ebben a kis floridai varoskaban is. Az autosok ugy mennek mint a "tetu" ugy kanyrodnak, h majdnem megallnak,es en aki pesten taxisofor voltam a hajamat teptem ha autoba kelett ulni. A 90 eves mamika a szembe jovo forgalomban halad kb 15 merfoldes sebesegel, ha a rendor meg latja nem alitja meg hanem ele all es at vezeti a rendes savba. Itt kb fel oraba es ha jol emlekszem 22 dollarba kerul le tenni a jogsit. Ott helyben le is fotoznak es kezbe is kapod. Regen azt hittem az amik jo vezetok. HAt ennel nagyobbat meg nem tevedtem eletemben. De nem udvariassak hanem rettegnek egymastol, meg a biztositotol.Rutintalan es ostoba autosok. De azert mindig kedvesek ha megszolitasz barkit de senki sem siet sehova, eleinte az volt az erzesem, h itt mindnki piszokul raer vagy talan 300 evig elnek es van idejuk mindenre. Mostmar en is atvettem ezt a stilust es talan nem is mernek mar pesten vezetni.

Grigorij Sandorovics 2012.09.22. 18:43:13

@silvermoon:
Pesti vezetesmodor? Na a Moszkvai utan az ovodanak tunt. 4-szer voltam kocsival, sot volt kepem forgalom ellen befordulni es menni, gazella busszal voltam akkor, este es eso - egy fraszt se latni... Nem oltek meg, csak mutogattak, ez kb 99`.
Meglepo en is lehuztam magantaxiskent it bo 10 evet - eppen a mi felgengsztervaltassunkor - a kielesert (akkor senkinek se kellettem munt muszeresz szakember).

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.09.22. 19:14:14

@silvermoon: Hehe. RP solat emlegetett Ausztráliába szakadt barátom mesélte, hogy milyen a stílus náluk. Attól eltekintve, hogy balrahajts van amivel semmi baj nincs, de mindenki szépen autózik, nem siet és maximálisan tolerálja a másikat. Aztán sok év után valamiért hazajött és ahogy régen itthon, beült egy autóba menni valahova. A jobbrahajtssal nem volt baja, egyszerre visszaállt a régi kerékvágásba, de ahogy mi itthon vezetünk az ausztrálhoz képest! Így mondta: " Egy idő után félrelltam egy kicsit rettegni.".

Jonathan 2012.09.22. 19:37:35

Ezt magam is megerosithetem. Annak idejen meg az 'atkosban' levezettem kozel 2 millio kilometert balesetmentesen. Aztan 10 eve hozzaszoktam itt Europa kozepen a nyugilenyek ritmusahoz es ma mar leizzadok, ha at kell hajtanom Budapesten, nem is szolva az M3-as gyilkos tempojarol. (Allitom, hogy meg az un. 'örült spanyol'-ok is nyugisabban hajtjak a verdat, mint a magyar ember)

silvermoon 2012.09.22. 23:10:30

@Grigorij Sandorovics: Lattam en is 1-2 felvetelt a moszkvai stilusrol es forgalomrol. Na azt mar nem tudnam megszokni. En is felreallnek egy kicsit "rettegni"...!

silvermoon 2012.09.22. 23:12:44

@A Tengerész: Azert nem maradtam ausztraliaban mert soha meg nem szoknam a balra hajtst ! Hogy en bal kezzel valtsak.. na neeem.

silvermoon 2012.09.22. 23:16:14

@Jonathan: M3-as? MA jottem hazafele New Smyrna beach-rol motorral. 1100-as Yamahammal utol ert egy red neck banda persze csatlakoztam hozzajuk.Kilometerben 200-al jottunk DeLand-ig. Hala isten azert itt is van Nagy NEHA 1 kis ELET....! Azert jo buli volt.

silvermoon 2012.09.23. 01:26:58

@Grigorij Sandorovics: Sajnalom az a 7 fiatalt es a szuleit akit az a hulla reszeg allat aki 200-al rohant bele a buszmegalloba agyon gazolt. Valoban Moszkva kozlekedese 1 horor.

Grigorij Sandorovics 2012.09.23. 08:50:09

@silvermoon:
Az a hejzet, hogy az elet erdekes fintoraval, most eppen a Moszkvai kozlekedesszervezesi dugohuzocsapatnal dolgozom elemzo-szakertokent.
Ez a problema nalunk jellemzo, es igyekszunk valamit vele csinalni, en eldaul aktivan nyomom a betonterelo temat...
De az igazsag kedveert hozzataszem MOST MAR nalunk sokkal puhabb lett a gk.vezetes. A legocsmanyab a 90 evek kozepe, vege. Kb 2 eve-3 nagy lett a buntetes a zebraert, kezdik a gyalogosokat atengedni. Na az mas kerdes, hogy 6-8 savos utakon nem szabad tiszta zebrat csinalni...

spray 2012.09.23. 13:08:56

Sziasztok
Akkor már beszéljünk a régi utrol az Adria partján Rijekátol Zadarig .Beláthatatlan kanyar elött elözés a kétsávos uton meg egyébb hajmeresztö figurák .Ha meg huzol hajot na az tiszta élvezet.Szerencse most már van fizetös 4sáv Üdv Pali Nürbergböl

harpi4 2012.09.23. 19:17:11

Na akkor még egy rémtörténet. 1987-ben az akkor még Jugoszláviában nyaraltunk két hétig, és az egyik nap elvittek busszal Cetinjébe, Montenegróba. Nos, Kotornál (Cattarónál) a busz elindult a tengerszintről fel a Lovcsen hegyre, ha jól emlékszem úgy kb. 1400 m. magasra. Egyetlen sáv volt az út, amit még az o-m. monarchia műszakijai építettek 1905-ben, egyirányú forgalomra. Azok a marha jugók kétirányú forgalmat bonyolítottak rajta, teherautókkal, kamionokkal és buszokkal. A találkozásoknál a felfelé igyekvő buszunk mindig visszatolatott a szerpentin első kanyarjáig, (rengeteg volt belőle), majd ott az egymással szemben álló két jármű elkezdett előre-hátra fűrészelni, amíg el nem tudták egymást kerülni. Ilyenkor a busz vége sokszor kilógott a hegyről egészen a hátsó kerekéig, alatta sok-sok száz méteres mélység. Na a buszban az első ilyen manőver után dermedt csend támadt, mondhatom én is bánni kezdtem, hogy nem viselek pelenkát, mert igen közel jártam a betojáshoz. Az a hülye idegenvezető (egy montenegrói szerb) pedig egy ízben hangosan jajgatni kezdett a mikrofonba, mire néhány nő majdnem elájult. Felérve aztán felbátorodva azon, hogy visszafelé másfelé megyünk, közöltük vele a picskukat, kuracokat meg a matyeriket, illetve a jebentiket. Álmomba ne jöjjön elő az a rohadt szerpentin.
süti beállítások módosítása