Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2012.08.31. 00:36 :: A Tengerész

Ezt kaptam ma (bocs nem kaptam felhatalmazást a forrás közlésére): http://www.echotv.hu/videotar.html?mm_id=161&v_id=15159 Illés Zoltánt kérdezi az Echo TV-s ember az alacsony dunai vízállás kapcsán. Az államtitkár úrnak fel sem merül a fejében, hogy a Duna nemzetközi viziút, amit mond, több Magyarország által aláírt nemzetközi egyezményt tételesen sért.  Viszont prímán beleillik a sumák, Európaellenes,  primitív, a széles tömegek irigységtáplálta szimpátiájára (és szavazatára) méltán számító és az össznépi tahósággal cinkosan összekacsintó kormányviselkedésbe. Mit mond a derék magyar polgár (amúgy mint tudjuk félázsiai, tehát messze nem domesztikált européer, hanem szilaj hordatöltelék aki ugye  alig várja, hogy vezére a demokrácia sikertelenségét tapasztalva más, nonkonzervatív demokráciát talál ki neki...bár volt már ilyen, úgy hívták "népi" demokrácia, annyiban különbözött a demokráciától, mint a b@szástól  a ráb@szás) hallva Illés úr szavait? "Ez az! Dögöljenek meg a mocskos németek, hollandok a kiszikkadt Dunánkon a hajóikkal! Majd az én pénzemből fognak itt nekik vizet duzzasztani."

A levél írója felteszi a kérdést:

Kíváncsian várom, hogy Illés Zoltán nyilatkozatától a kormány, a
külügyminisztérium, a közlekedésért, az energetikáért, a mezőgazdaságért,
élelmiszeriparért, a magyar export-importért felelős minisztériumok, stb.
elhatárolódnak-e, ill. az érintett szakmai-, és érdekvédelmi szervezetek
tiltakoznak-e majd az elhangzott, nemzetközi kapcsolatainkat is érintő
kijelentésekkel, megállapításokkal kapcsolatban?

  Nos én biztos vagyok benne, hogy senki nem fog elhatárolódni. A kormányzás egyetlen látható célja a hatalommegtartás és a klientúra táplálása. A kitartó támogatók ajkáról gyakran hangzik el ez a szöveg, hogy " Nem lehet két év alatt rendberakni azt amit nyolc év alatt szúrtak el!" Biztos így van. De az a véleményem, hogy bő két év alatt legalább hozzá kellett volna kezdeni. De ennek semmi jele. Viszont ment a demokrácia intézményeinek  kiüresítése, a demokráciának álcázott diktatúra napmintnap való újjászülése,  se szeri se száma a látszatkormányzásnak, ma nézem a híradót, rövid életem során harmadszor lesz rendszámcsere, mondvacsinált indokkal vetnek ki extra sarcot az autósokra. És ezek nevezték a hülye szocik gyengécske próbálkozásait  (300Ft vizitdíj, tandíj) pofátlan megszorításoknak. Szóval drága barátaim akik szalmaszálként kapaszkodtok a "nyolcévetnemlehetstb"  dumába olyan ez mint amikor valaki a sötét erdőben a kidobónyílást egyre jobban eluraló görcs szorításában hajtogatja magának, hogy "Nem félek, nem félek!"

A levél amiből szemezgetek így folytatja: 

A fenti témáknak különös aktualítást ad, hogy csak idén, a korábban az
árvíz-, belvíz és a fagyok, majd később a szárazság, a kánikula,
csapadékhiány, aszály miatt, 200 mrd Ft-ra becsült mezőgazdasági-,
élelmiszeripari-, állattenyésztési, stb. kárt pár napja még 400 Mrd Ft-ra,
de a mai hírek szerint már 800 Mrd Ft-ra becsülik! Tévedés lenne mindent a
mostanában divatos "klímaváltozás"-ra fogni, "időjárás" eddig is volt, de
mit tettek a döntéshozók a megelőzés érdekében? (Mosonyi Emil professzor
már réges-régen felhívta a Békés-megyeiek és a döntéshozók figyelmét a
problémára! lásd: www.realzoldek.hu honlapon!)

Ennek a kárnak a jelentős része az elszabotált vízkészletgazdálkodás, az
árvíz-, belvíz-, aszály elleni védekezés, a vízvisszatartás, tározás,
vízkormányzás, a vizek többcélú hasznosításának elmaradása (hajózás,
víziközlekedés/szállítás, logisztika, stb.) miatt következett be, a Duna
Kör "minden szabadon folyjék" szlogen jegyében!

Ennek a helyzetnek a kialakulásában jelentős szerepet játszottak a
"környezetvédő"-nek "Zöld"-nek, és "civil"-nek álcázott, valójában azonban
"ál-környezetvédő" szervezetek, és megtévesztett követőik! (emlékeztetül:
"Dunaszaurusz", "Tiszaszaurusz", "Papírtigris", stb. és ezek
következményei, lásd: Szigetköz, Dunakanyar, Duna-Tisza-közi Homokhátság,
stb.) A problémát és annak okozóit viszont a helyben élők, lakók, dolgozók,
egyre nagyobb számban kezdik érzékelni, és a tényleges felelősőket
felismerni!

Ma hallgatom a rádiót, már kenik a fekáliát az ellenségre, jelentik, hogy az első Orbán kormány nagyívű tervekkel rendelkezett a vízmegtartásra, tározók létrehozására, de a szocik ugye...Nos a vízgazdálkodás háttérbe szorítása, a szakma cafatokra szaggatása, a "vízügyi lobbi" lealázása (ugye azok a mocskok állami pénzen akarnak hízni.. ..míg a sok ökofundamentalista az mind maszekpénzből gazdálkodik, az esszéket, filmforgatókönyveket, filozófiai tanulmányokat veszik mint a cukrot, állami csöcsön egy se lóg) a gengszterváltás óta töretlenül folyik, egyik kormány se tehet szemrehányást a másiknak.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr434742997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apiesze 2012.08.31. 08:00:41

Röviden: ez egy barom. Nem járt még a Duna, de lehet, hogy még vízközelben sem. A környezetszennyezés (tonna/km károsanyag kibocsájtás) közúton nagyságrendekkel nagyobb. Ezt egy ilyen figura soha nem fogja megérteni, vagy nagyon is jól érti. Nagy ívben szarunk a nemzetközi egyezményekre (emlékeztetőül: mi kalandoztunk, amikor végig raboltuk Európát), csak a markunkat tartjuk, no nem adományokért, hanem mert az nekünk JÁR, csk a végén nehogy úgy járjunk, mint az egyszeri cimbalmos Kivételesen igaza volt Fritz Tamásnak (bár ő nem ilyen kontextusban gondolta): ez egy következmények nélküli ország. Miközben ezt írom Fialát hallgatom, és nem értem, miért verte ki nála a biztosítékot az iskolaköpeny. És hogy ez nem a Fidesz. Hát mi?! Még mindig nem ébredt fel azután sem, hogy Lázár (lézer) államtitkár már nem áll szóba sem vele. Lásd a mostanra megvilágosult Kéri László példája.

csaba03 2012.08.31. 10:59:12

@apiesze: jajj, vesztemre én is megnéztem. Illés közlekedési kérdésekkel kapcsolatos megnyilvánulásai mindig agyrohamot okoznak nálam. Az az ember egy két lábon járó tömény ostobaság

apiesze 2012.08.31. 13:01:20

@csaba03: Sajnos minden párt és civil szervezet (szép magyarsággal) meg van terelve a saját hülyéivel, akikkel még a törvényt betartó (nem mostaniakról beszélek) hatóságoknak is meggyűlik a baja. "emlékeztetőül: "Dunaszaurusz", "Tiszaszaurusz", "Papírtigris", stb."
Aztán ott van még a Zengő, pilisi elkerülő út, Velence. Sok esetben ott és olyanok pofáznak bele (megmondván a tutit), a helyi ügyekbe, akiknek semmi közük nem volt hozzá. A nyolcvanas évek végén volt "szerencsém" részt venni egy Levegő-munkacsoport ülésen (az étteremben a mellettünk lévő asztaloknál ültek, akaratlan hallgatókká váltunk). Kb. a parlamenti stíl uralkodott, helyi ízekkel.

Gáz Géza 2012.08.31. 14:04:39

:) Vili! és Drága barátaim! Kérlek ne bántsátok ez az 1ügyesállamtitkárt, hisz ő csak egy félre sikerül vegy-ész.Már 2000 környékén is csillogtatta ménkű nagy tudását a Paksi Erőmű meghibásodása alkalmával. Mindenhez nem érthet, mert több nem fér a kisagyába, mint "igen főnök, rázom a bokrot". Még télakot sem tud venni. B.:)

Gáz Géza 2012.08.31. 14:18:18

Ez a legfrissebb nagy ötlet.
www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=145971
Pelikán Józsefnek ott a gáton, leesett az álla.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.08.31. 14:19:07

@Gáz Géza: Hehe. Érdekes egybeesés. A napokban jutott eszembe, már nem is emlékszem minek a kapcsán, hogy "Rázom a bokrot főnök, rázom a bokrot!" (aki nem ismerné Paul Newman a "Blincs és mosoly"-ban)

Mihalik Péter 2012.08.31. 16:01:50

Tök érdekes: Itt ülünk a "gödörben" és nincsen víz? Persze, hogy nincsen, mert sehol sem esett rendesen, de ha esik rendesen a vízgyűjtőinken, akkor: Úristen! A gödörben megáll a víz!!!Ha az aszályok és áradások egyenlegét nézzük, sajnos az áradások vezetnek, nem véletlenül szabályozták pár folyónkat az 1800-as években.A kormányok, meg jönnek-mennek... ja kérem, az, hogy 1989-ben rendszerváltás volt papíron, az nagyszerű! Ha valaki a történelemben kicsit jártas, akkor tudja, hogy így nem lehet rendszert váltani, mert ez olyan, mint egy kocsit újra festeni..jó-jó...messziről, még mutat is , de közelről?

bananarepublica 2012.08.31. 22:23:58

Illes ur valszinuleg urgeborbe varva dezertalt szabadkarol,az egesz ember a gej benyomasat kelti.

apiesze 2012.09.01. 00:25:18

@Mihalik Péter: Csak sajnos a szabályozás félre sikeredet (persze látva a hibákat - tározó és ártér hiány - utólag már könnyű). Ide sorolom a Kis-Balaton lecsapolását is, amelynél ha elmarad a helyreállítás akkor ma még sokkal katasztrófálisabb lenne a a helyzet.

Mihalik Péter 2012.09.01. 08:39:42

@apiesze: Igaz! Az idei Balaton sem fest igazán szépen, hiányzik vagy fél méter víz belőle.Képzelem a vitorlások ki-behajtását a kikötőkbe.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.09.01. 09:07:50

@Mihalik Péter: Ja..jolléval kell vitorlázni a Balatonon! Az való oda. 15-ös, 25-ös, 30-as. Nekem a 25-ösöm a Tengerész, amiről a nevemet is kaptam, ha felhúztam a schwertet 24 centit merült. Ha valahol éreztem, hogy karistolja a feneket, csak kicsit húztam rajta amíg túljutottam azon a részen. Verseny után földvári befutó után hazafelé Siófokra (akkor még ott putriztam) Tihany felé mindenki került, mert tartotta a "csövet", én meg békésen raumoltam Szántód-Zamárdi előtt 50 méterre a parttól 20 centi schwerttel és kormánnyal.

Matterhorn 2012.09.01. 09:08:47

I.Z nyilatkozatait hallgatva egyre jobban az jár a fejemben, hogy óriási hiba volt az OPNI-t bezáratni a Lipótmezőn. Milyen jól elcseveghetne Napóleonnal, Néróval, Cézárral, s még jó néhány hírességgel...

bananarepublica 2012.09.01. 12:42:14

Sajnos nemrendelkezem hajo tulajdonnal, de van valasztott kedvencem 1 igazi oceani tura vitorlas OVNI 365.

Mihalik Péter 2012.09.01. 20:12:01

@A Tengerész:
Ami azt illeti,hogy mivel, hol kéne közlekedni, elég kinézni a közutakra. Annyi talán a Balaton mellett szól, hogy tán kevesebb a halál ott , mint a közutakon, hogy ne is említsem a szlovák részeg milliomos nőt, a BMW M5-tel.
süti beállítások módosítása