Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2012.08.28. 21:16 :: A Tengerész

Elpakolás, rendcsinálás, szóval a "szálak elvarrása". Elrobogtam és vettem még gumikötelet, meg vékony ponyvát, mert bármilyen ügyesen gondoltam is a régi dragon génua anyagából kiszabni a Mákvirág takaróját, egyrészt nem lett egészen tökéletes, tehát a szabás lehetne jobb is, másrészt sajnos átengedi az eső egy részét. Újat kell csináljak, most úgyis benne vagyok a lendületben. A rekordmeleg után rekordhideget emlegetett ma a meteorológia, nos nemcsak a hőmérséklet, a vízállás is hektikus. Tegnapelőtt még alig volt alattunk víz, tegnapról mára egy bő fél métert emelkedtünk, de a Nagydunán  a vízállás mely két napja még lehetetlenné tette a nagyhajók mozgásárt a Dunán, ahogy nézem az előjelzést (http://www.hydroinfo.hu/Html/hidelo/hidelo_graf_duna.html), egy hét múlva akár elsőfokú árvízvédelmi szintig emelkedhet. Azért fontos ez most nekünk, mert félretenném a munkát egy időre és ha beállna a normál 2-4m vízszint, melynél működnek a zsilipek (ez alatt, illetve felett tartósan bezárnak), hajóznánk egy kicsit odakint a Nagydunán, aztán lent Tassnál jönnénk vissza, de nem szeretnék kint rekedni mondjuk télre.

'12 aug.28. 012.jpg'12 aug.28. 015.jpg'12 aug.28. 006.jpg'12 aug.28. 008.jpg'12 aug.28. 001.jpg,'12 aug.28. 003.jpg'12 aug.28. 004.jpgSzóval pár kép az elkészült nagy munkáról. Bevallom azt gondoltam egy hónap alatt végzek ezzel a sátorral, hát most visszanéztem a naplóban, június 29-én kezdtem neki, pont két hónapig tartott. Pedig keményen dolgoztam. No jó közben voltunk 10 napot Horvátországban, volt pár nap állás eső miatt...mindegy. Mindig túl optimista vagyok, ha egy feladat befejezési idejét saccolgatom. RP-nek teljesen igaza van amikor azt írja innen a szomszédos Ausztráliából, hogy a hajóépítésnek békés piszmogásnak kell(ene) lennie, nem fárasztó hajtásnak, de se neki se nekem nem sikerül betartani a szabályt. Hozzám hasonló megszállott, nem véletlen, hogy annakidején boldogult ifjúkorunkban egy kalózban versenyeztünk (azt is agyonspéciztük szerkentyűkkel), neki például két hajója van, egy otthon, egy meg a Mediterránon és mindig oda megy vitorlázni ahol éppen nyár van. Egyszer bement a boltba valamit venni a hajójára és amikor kiválasztotta, mondta, hogy adjanak belőle kettőt. Kérdezte a boltos, hogy minek, ez nem fog elromlani, mire mondta, hogy neki két hajója van, mindegyikre kell egy. Mire a boltos elszörnyedve közölte vele, hogy "Uram maga nem normális!".

No. Szóval az volt a tervem, hogy szeptemberben felállnak az árbocok, de ebből nem lesz már semmi. Helyette amint beáll a vízszint zsilipelhetőre hajózás lesz a Dunán, sebességpróba folyással szemben "odakint a nagyvizen", manővergyakorlatok és parti jövésmenés. Aztán ősszel-télen lesz árbocveret és állókötélzetgyártás, árbocozás tavasszal.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr224738046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2012.08.29. 00:01:08

Navegre !! Erre varok mar jo ideje, h valamikor vegre elindul ez a hajo valamertre. Szoval Hurra !!! Remelem lesznek kepek es elmenybeszamolo jo boven !!! Jo szelet...ize..-Problema mentes utat kivanok !!

Mihalik Péter 2012.08.29. 09:14:56

Gratulálok a ponyvához és a tartóhoz is! Ebben az extrém nyárban nem is csoda, hogy "csak" ennyit sikerült összehozni. Remélem hazafelé menet beugrotok hozzám is pár napra, esetleg összehozhatunk egy "szokásos" parti beszélgetős délutánt.

apiesze 2012.08.29. 09:52:34

@A Tengerész: Hallgattam Fialával a beszélgetésedet és azt kell mondjam, nincs igazad a gaudi interjú kapcsán. Fialának nem kellene egyáltalán szóba állni velük. Ez nem comilfo. Lassan a Vámos György féle antiszemita zsidó kategóriába csúszik. Az utóbbi időben folyamatosan vergődik a szerencsétlen, a rádiója ezzel az agresszív tarháló reklámmal ugyanúgy nem lesz megmenthető (sajnos), mint ahogy a Klub-rádió sem. Mindkettő egyre hallgathatatlanabb lesz, bár a Q-n Fialán kívül eddig sem igen volt más.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.08.29. 09:53:22

@Mihalik Péter: Kösz az elismerést. Alapjábavéve az volt az optimista tervem, hogy kész leszek a sátorral gyorsan, aztán kész leszek az árbocveretekkel és az állókötélzettel gyorsan, aztán lemegyünk a szokásos lampionos felvonulásra és aztán ott Ráckevén árbocokat állítunk. Legalábbis tavaly még így gondoltam, egészen pontosan tavaly még nem gondoltam a sátorral. De rá kellett jöjjek, hogy az árbocozáshoz meg kell szüntetni a korábbi, amúgyis tökéletlen sátrat(nem lehet rendesen kilátni belőle, viszont ha vízszintesen esik eső, hó, abból bejön valamennyi), ami alatt korábban a rudak lapultak, mert abban a pillanatban amikor árbocállítás miatt eltávolítom a ponyvákat, teljesen védtelen a cockpit az eső ellen. Korábban ezt nem gondoltam nagyobb problémának, beesik-kifolyik, na és? De úgy alakult az életünk, hogy pl ott van az élelmiszerkészlet jelentős része, ott rakjuk le az esernyőt, esőkabátot, felsőruhát, koszos munkásruhát, szerszámot ideiglenesen, hőségben ott pihenünk ebéd után az árnyékban, szóval "spájz, veranda, előszoba". Ergo nem lehet fedetlenül hagyni. Ez a munka így beelőzte az árbocozást. Aztán sokadszorra szembesültem azzal, hogy nagyobb a falat mint a kanálkám. Te hogy állsz a projekteddel?
Egész biztos, hogy megyünk hozzád is és nem sietünk.

Mihalik Péter 2012.08.29. 14:44:23

@A Tengerész: Ember tervez , Isten végez! Ebben az átlag feletti nyárban nem csodálom, hogy a 45 fokos fedélzeten semmi kedved nem volt szarakodni a ponyvával... hol esett, hol 40 fok. Már a hegesztésnél is mondtam magamnak...: Na szegény Vilmos! -bár megértem a dolgot, mert haladni kell, szinte bármi áron! Ami az én projektemet illeti, sajna az adósom nem törleszt, bár márciusban ígérte, hogy kifizet. A hajó azóta is foglaló alatt van, hála a kedves Eladómnak, megérti a gondomat ami tőlem független (idestova 7 éve tart)és nem is csodálkozik rajta, mivel neki is tartozik szinte minden üzleti partnere,de azt hiszem erről bárki mesélhetne... Ha jöttök, szívesen segítek bármiben, mivel itthon ülök és nézek bután magam elé, pontosabban pótcselekszem, festek-mázolok, szóval ráérek, talán túlságosan is! A nyarat már én is az új hajó átalakítására ütemeztem be, de így nem megy...szóval duzzadok a melóvágytól!
A kikötő üres, rendelkezésetekre áll bármikor!
süti beállítások módosítása