Elpakolás, rendcsinálás, szóval a "szálak elvarrása". Elrobogtam és vettem még gumikötelet, meg vékony ponyvát, mert bármilyen ügyesen gondoltam is a régi dragon génua anyagából kiszabni a Mákvirág takaróját, egyrészt nem lett egészen tökéletes, tehát a szabás lehetne jobb is, másrészt sajnos átengedi az eső egy részét. Újat kell csináljak, most úgyis benne vagyok a lendületben. A rekordmeleg után rekordhideget emlegetett ma a meteorológia, nos nemcsak a hőmérséklet, a vízállás is hektikus. Tegnapelőtt még alig volt alattunk víz, tegnapról mára egy bő fél métert emelkedtünk, de a Nagydunán a vízállás mely két napja még lehetetlenné tette a nagyhajók mozgásárt a Dunán, ahogy nézem az előjelzést (http://www.hydroinfo.hu/Html/hidelo/hidelo_graf_duna.html), egy hét múlva akár elsőfokú árvízvédelmi szintig emelkedhet. Azért fontos ez most nekünk, mert félretenném a munkát egy időre és ha beállna a normál 2-4m vízszint, melynél működnek a zsilipek (ez alatt, illetve felett tartósan bezárnak), hajóznánk egy kicsit odakint a Nagydunán, aztán lent Tassnál jönnénk vissza, de nem szeretnék kint rekedni mondjuk télre.
,
Szóval pár kép az elkészült nagy munkáról. Bevallom azt gondoltam egy hónap alatt végzek ezzel a sátorral, hát most visszanéztem a naplóban, június 29-én kezdtem neki, pont két hónapig tartott. Pedig keményen dolgoztam. No jó közben voltunk 10 napot Horvátországban, volt pár nap állás eső miatt...mindegy. Mindig túl optimista vagyok, ha egy feladat befejezési idejét saccolgatom. RP-nek teljesen igaza van amikor azt írja innen a szomszédos Ausztráliából, hogy a hajóépítésnek békés piszmogásnak kell(ene) lennie, nem fárasztó hajtásnak, de se neki se nekem nem sikerül betartani a szabályt. Hozzám hasonló megszállott, nem véletlen, hogy annakidején boldogult ifjúkorunkban egy kalózban versenyeztünk (azt is agyonspéciztük szerkentyűkkel), neki például két hajója van, egy otthon, egy meg a Mediterránon és mindig oda megy vitorlázni ahol éppen nyár van. Egyszer bement a boltba valamit venni a hajójára és amikor kiválasztotta, mondta, hogy adjanak belőle kettőt. Kérdezte a boltos, hogy minek, ez nem fog elromlani, mire mondta, hogy neki két hajója van, mindegyikre kell egy. Mire a boltos elszörnyedve közölte vele, hogy "Uram maga nem normális!".
No. Szóval az volt a tervem, hogy szeptemberben felállnak az árbocok, de ebből nem lesz már semmi. Helyette amint beáll a vízszint zsilipelhetőre hajózás lesz a Dunán, sebességpróba folyással szemben "odakint a nagyvizen", manővergyakorlatok és parti jövésmenés. Aztán ősszel-télen lesz árbocveret és állókötélzetgyártás, árbocozás tavasszal.