Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2012.08.20. 21:02 :: A Tengerész

ponyva 2.jpg'12 aug. 20. 001.jpg'12 aug. 20. 002.jpg'12 aug. 20. 005.jpg'12 aug. 20. 006.jpgFél hatkor keltem, hogy még a reggeli hűvösséget kihasználva folytassam a tegnap este sötétedés miatt abbahagyott munkát. Jó volt fázni egy kicsit, napfelkeltekor még csak 14,5 fok volt, de aztán beindult a meleg hamar. Délutánra 42 fok volt odakint, bent a hajóban 31,5. NAGYON szeretnék már túl lenni ezen a sátorprojekten, (kivételesen ebéd után nem is aludtam)azért erőltetem a munkát ennyire, ráadásul egész nap a tűző napon, bár bevallom időnként úgy érzem eldőlök az árnyékban és fel se kelek két napig. Túl a fáradtságon, úgy hat rám a meleg mint a computerekre, lelassul az agyműködésem, elfelejtek dolgokat, ez nehezíti a munkát, ettől ingerült leszek, ami még jobban nehezíti a munkát, néha még szegény J is issza a levét, pedig elég neki az ő baja, nálam sokkal nehezebben bírja a meleget. Nagyjából összeállt a hátsó, feltekerhető ponyvarész. Bakelit latnik tartják, hogy ne horpadjon be  a hátsó ablak "szemöldökfája"és a fix tetőt hátul lezáró zártszelvény közé. A hajó bal oldalán itt lehet ki-be járni, jobboldalt meg a fejet, felsőtestet fent kidugva kormányozni. Egyszer majd még csinálok a kormány fölé egy kis bimimnit, de az már ráér. Csináltam egy skiccet, hogy hogy működik a "vízzár" a tetőn a két ponyvarész közt. Majd télen kiderül, jót találtam e ki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Más. Van egy volt Mahartos kollegám Marton Gyula. Gépészmérnök, vitorlázó akit írói vénával büntet az Isten. Az ő könyvét lektoráltam úgy emlékeim szerint bő egy éve. Jó könyv volt, igazi hajóskönyv, bár igazából fikció, mégis   megmutatja  a magyar tengerhajózás halálát és nem mellékesen izgalmas cselekménydús regény. Sajnos azóta se talált kiadót rá. (Bezzeg ha mondjuk Ganxta  Zoli összejönne Kiszel Tündével a románcot hány példányban adnák ki?) Nos a napokban Emailt kaptam Gyulától egy naplót mely legutóbbi tengeri élményét rögzíti egy vitorláson. A történet nem tanulságmentes, de a tanulságot mindenkinek magának kell levonni. Engedelmével közreadom, a következő napokban részletekben fogom közölni a naplót.  A neveket kívánságára csak kezdőbetűkkel jelölöm, állítólag személyiségi jogokat sértene, ha kiírnám. Íme az első rész.

TENGERI VITORLÁZÁS 2012.

 

A hajó

Típus                                                  Gib Sea 7.7

Teljes hossz                                        7,7 m

Vízvonal hossz                                   7,1 m

Teljes szélesség                                  2,8 m

Max. merülés                                     1,4 m

Max. vízkiszorítás                              2 800 kg

Tőkesúly tömege                                1050 kg

Belmagasság                                      1,75 m

Kabinok száma                                  3

Fekvőhelyek száma                            4 (2 kétszemélyes)

Vitorlafelület                                     40 m2

Nagyvitorla                                        21 m2

Génua                                                19 m2

További vitorlák                                 2 fokk és 1 viharfokk

Beépített motor                                  Yanmar (4 ütemű dízel, 600 ccm)

            teljesítmény                            6 kW

            hajtás                                      E-drive

Üzemanyag tartály                             25 l

Átlag fogyasztás                                1 l/óra

Külmotor                                           Yamaha 5

            teljesítmény                            5 Le

Kormány                                            Fartükörre függesztett profilkormány, rúddal.

                                                           (Kiegészítve robotkormánnyal)

Navigációs eszközök                         kézi GPS, elektronikus térképek, távcső.

Akkumulátor                                      100+78 Aó (12 V), inverterről: 220 V

Víztartály                                           180 l

WC                                                    pumpás

A hajó építési éve                              1981.

S Konrád a Frejusi Jacht Kikötőben (Franciaország) a parton tárolt hajót, a német tulajdonosától 2012-ben vásárolta meg. A hajót Németországban regisztrálták.

A motor generáljavítását az indulás előtt Magyarországon végezték el és Konrád építette be az indulás előtt.

A hajót július 3-án tették vízre és 3-4-én felszerelték.

Konrád a hajót, váltott legénységgel, Olaszország megkerülésével, vízen tervezte Triestbe navigálni.

 

Útiterv (Frejus – Triest) 

Július 4.-én szerdán este érkezik az első legénység Nicebe és beszáll a hajóra Frejusban.

Július 5.-én csütörtökön reggel indulás Frejusból.

Július 15.-én vasárnap váltás + városnézés Rómában. Reggel jönnek este mennek.

Július 22. vasárnap Siciliában (Messina-Catania között) kiegészül a legénység (én szállok be.)

Augusztus 4-én szombaton az „olasz csizma” megkerülése után váltás Dubrovnikban.

Augusztus 14-én kedden érkezés Triesztbe.

(Konrád az útiterv több változatát is elkészítette, én ennek a változatnak az ismeretében, a találkozást Emillel egyeztetve, utaztam Cataniába.)

 

A hajó 2. legénysége:

S Konrád tulajdonos

Dr. Sz Mihály

G Emil

Marton Gyula

 

 07. 22.  A WizzAir Budapest-Catania reggel 6 órakor induló járatával utazom Siciliába. Érkezés 8:05-kor. Behajózásomat a Giardini Naxos jacht kikötőben határoztuk meg. A cataniai repülőtérről Giardinibe autóbusszal utazok, majd Naxost gyalogosan közelítem meg. 10:30-ra érek a kikötőbe.

 

Naxos: Sicilia K-i oldalán, Messina és Catania között az Etna lábánál fekvő, tengerparti üdülőfalu. A Jón-tenger természetes öble, már az ó-korban kikötőül szolgált. Az első települést a görögök hozták itt létre. A középkorban halászfalu volt az öböl partján.

A 19. században vált üdülőfaluvá. A középosztályhoz tartozó polgárok kedvelt nyaralója volt és az ma is.

Gyönyörű tengerpartja van, a Jón-tenger tenger vize igen meleg, és magas a sótartalma. Szállodasor, tengerparti sétány, fövenyes strand. Éttermek, üzletek.

A kikötőt épített móló védi. A kikötőben halászhajók, néhány kisebb sétahajó és jachtok (többségében motorosok) vannak.

Látnivalók: az Etna és a szomszédos Taormina.

 

Az Etna: A napjainkban is aktív vulkán Szicília északkeleti részén, Catania és Messina között, a sziget keleti partján emelkedik. A vulkán területe 1200 km², kerülete a hegy lábánál 135 km. Európa legmagasabb működő vulkánja: jelenlegi magassága 3329 méter (a kitörések miatt állandóan változik)

Az Etna nem a pusztító erejéről híres. Aktivitását a hosszú lávafolyamok, magasra törő lávaszökőkutak jellemzik, és ezek számos turistát vonzanak a környékre, mert viszonylag közelről és biztonságban figyelhetik meg a vulkáni jelenségeket. Bár az Etna a világ egyik legaktívabb vulkánja, a hegy lejtőin és környékén több tízezer ember él, aminek fő oka a bor- és gyümölcstermelésre kiválóan alkalmas, termékeny vulkáni talaj.

 

Taormina:  Kr. e. 400 körül alapították és az ókorban görög gyarmat volt. A város számos háború áldozata lett, sosem volt önálló. Fénykora a római korban volt. A középkorban arab, normann, spanyol, majd francia uralom alatt állt. Az olasz egység megteremtésekor a város Garibaldi mellé állt.

A 19. századtól kezdve népszerű turistacélpont. Leghíresebb látnivalója a görög színház, a teatro greco. Eredetileg valóban görög építésű: hellén telepesek emelték a Kr. e. 3. században, II. Hierón uralkodása idején. A ma látható romok azonban már a római korban, a 2. században újjá- és átépített színház maradványai: ez már alkalmas volt gladiátorjátékok megrendezésére is. 109 méteres átmérőjével ez Szicília második legnagyobb színháza (a szirakruszai után). 5400 néző befogadására volt alkalmas. Ma is gyakran használják koncertek, valamint opera- és színielőadások megtartására.

A 20. század elején a városka külföldi művészek, írók és entellektüelek fellegvára lett.  Elismert festőnk, Csontváry Kosztka Tivadar is több képet festett a városban, például Holdtölte Taorminában, vagy A taorminai görög színház romjai.

 

A hajó érkezéséig elütöm az időt Naxosban. Nézelődök, fotózok, megebédelek egy jobb vendéglőben és borozgatok.

              A hajó 15:00 órakor érkezik meg. Behajózok (egy üveg grappával). Elhelyezkedek a hajón: az orrkabin az enyém (Emil és Mihály a szalonban, Konrád a farkabinban alszik).

              A Jacht Club mólójánál kötöttünk ki (50 €/nap, víz, elektromos csatlakozó van, wc, zuhanyozó nincs).

              Sétálunk a parton (internet szolgáltatót keresünk – nincs), vacsora egy olcsó török vendéglőben (kemencében sült csirke) és „olcsó” (1,50 €) sör. Találunk egy nyitva tartó italdiszkontot, feltöltjük a hajó készleteit.

              Éjszaka mérsékelt szél, eső.

 

07. 23.   Reggel esik az eső, szél nincs. Később az eső eláll.

Kimegyünk a városba. Megtaláljuk az internet centert, de megszűnt. Találunk egy jó élelmiszer boltot, bevásárlunk. Lasagne ebéd (nagyon jó!), de a sör drága (3 €).

Emil javasolja Taormina meglátogatását (3 km), de Konrád az indulás mellett érvel. A füstölgő Etnát is csak a távolból bámuljuk.

Víztartályainkat feltöltjük, benzint tankolunk.

14:35-kor elindulunk. A kikötőből kiérve, gyenge raumos széllel, az „olasz csizma orrát” célozzuk meg.

A szél gyenge, változó irányú, a tenger 3-as. Időnként motorral kell rásegíteni.

22 órakor érünk a „csizmatalp”, azaz a kontinens közelébe. K-re 6 tmf távolságban a térkép egy kis kikötőt jelez. Azt célozzuk meg. A kikötő fényei csak nem tűnnek fel. 23 órakor a mólók váratlanul bukkannak elő a sötétből, majd észrevesszük, hogy a kikötőbejárat sóderral van feltöltve – tőkesúlyunk súrolja a sóderes feneket… Élesen jobbra kormányozva, kifut a hajó a mély vízre. Horgonydobással próbálkozunk, de a sekély víztől néhány méterre már 20 m mélyen sem találunk feneket. A parttal párhuzamosan, 75 fokon tovább hajózunk.

 

07.24.    0 órakor Emil és Mihály állnak szolgálatba. Konrád és én aludni megyünk. Rövid alvás után, 01:30-kor csatlakozom a szolgálatban lévőkhöz.

              2-es hátszéllel 4-5 csomós sebességgel haladunk.

              Konrád 03:30-kor veszi át a szolgálatot. Emil és Mihály aludni megy. Én maradok Konráddal napfelkeltéig, 6-kor megyek aludni.

              Az előző napi felhőket magunk mögött hagytuk. Délelőtt gyenge Ny-i szél, zavartalan napsütés, „strandidő”. Fürdünk a tengerben, mosunk és rendet rakunk a hajóban. Konrád felhúzza a sátrat, hogy legyen árnyékunk a fedélzeten.

              11 órától én vagyok a kormánynál, a többiek aludni mennek.

              14 óra kopog a szemem az éhségtől, ebédet főzök: rókagomba levest.

              16 órakor balra passzálunk egy kis vitorláskikötőt. Túl messze van a falutól, nem kötünk ki. A Ny-i szél 3-asra erősödik, 7-8 csomóval haladunk.

              22 órától Emil és Mihály van szolgálatban, Konrád és én aludni megyünk.

 

Folytatás holnap.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr234722063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2012.08.21. 08:56:14

Még mielőtt sérülnek a személyiségi jogok, itt ott benne felejtődtek a keresztnevek :o)

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.08.22. 19:20:14

Ma szelet vetettél, és vihar arattál! Király voltál a Fiala műsorában! Írtam egy levelet neki, ha elolvastad töröld ki, mert tudom ez nem egy politikai oldal,m hanem ahajózásról szól!

Magyarország-Izrael meccs hullámai a Kelj Fel Jancsi műsorában.

Ma úgy nézett ki, hogy egy unalmas Kelj Fel Jancsi adásnak lehetünk tanúi. Már kezdtem ásítani, amikor Fiala bedobta a Magyarország-Izrael meccsen való történteket. Fialát fölháborította, hogy a magyar szurkolók egy része nem megfelelően viselkedett az izraeli himnusz alatt, illetve az egész mérkőzés ideje alatt provokálták a vendég játékosokat. A botrányoktól nem mentes műsorvezető megemlítette, hogy a magyar kormány csak hat nap után kért elnézést Izraeltől a szurkolók botrányos viselkedésétől. Ennyit a meccsről, és most térjünk át Fiala Jánosra. Két komoly elszólása volt, amit talán ő sem vett észre, de engem szíven ütött! Az egyik, hogy ő zsidó magyar állampolgár. Nem pedig magyar állampolgár, aki zsidó vallású. A másik, hogy Magyarországon úgy sem lesz olimpia, és ezt olyan beszólással tette, hogy a Kuruckodóknak csak a szájuk nagy, de egy olimpia megrendezésére nem lennének alkalmasak. A kuruc szó helyére helyettesítsük be magyart. Mivel Fialának jó a memóriája, fejből tudja, hogy ki telefonál be, így úgy tudja a témáit irányítani, ahogy az neki megfelel. A vége mindig az, hogy megsértődik, és hogy mennyi rasszista ember él Magyarországon. Nem hagyja a betelefonálóknak végig mondani a gondolataikat, kikapcsolja őket. Mindig a műsorvezetőnek van igaza, így egyre kevesebben telefonálnak be komoly észrevétellel, mert feleslegesen tartják, úgy sem tudják befejezni. Nem tudom, akkor miért van a telefonon való hozzászólás lehetőség? Elég lenne, ha csak a Horváth Péter, és Fiala János beszélgetne egymással! A szurkolók védelmében annyit, hogy a Facebookon, volt egy oldal, ahol magyar állampolgárok Izrael válogatottjának szurkoltak. Ezt sokan nem értik, ha valaki itt él, akkor miért másnak szurkol? És ez így van a gazdaságban, az üzleti világban is. Nem hiába, hogy a csőd szélén áll Magyarország, köszönhetően az ilyen"magyar" állampolgároknak! János, tudomásul kell venned, még ha ez nehezedre is esik, hogy az internet megjelenésével már nem csak a "liberális" médiák agymosása folyik. Az emberek tájékozódnak, és egyre tisztábban látják mi folyik Magyarországon, a nagyvilágban.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.08.22. 22:09:47

@jobbikbal: Három dologgal nem értek egyet abból amit írtál. 1.Mindenki annak drukkol akinek akar. Ha egy magyar állampolgár úgy dönt, hogy Izraelnek drukkol, az ő dolga. Amúgy nem tudom a dolgot elválasztani attól, hogy egy szektorral arrébb magyar állampolgárok kórusban mocskoszsidóznak egy futballmeccsen. Nem járok meccsre immáron 40 éve, de lehet ha ott vagyok és ezt látom én is hajráizraelt kiálltok, mert én már csak ilyen "dafke" vagyok, pedig nem vagyok se zsidó vallású, se zsidó felmenőkkel rendelkező. De tökéletes hülyeség egy nemzet jelentős részét, rengeteg tehetséges embert, a primitív antiszemita szavazó többség vokasaira vadászva, kirekeszteni a magyarságból és nem hagyni számára más lehetőséget, mint azt, hogy hazáján belül kénytelen legyen besorolni egy tömbbe, melyet magától amúgy soha nem talált volna meg, így kizárva az asszimilációból és arra kényszerítve, hogy a származásából fakadó hátrányos megkülönböztetés miatt ellenzék legyen a hazájában. Fiala 9 éves koráig azt se tudta, hogy zsidó. Sok amúgy magát magyar hazafinak tartó ember, harmadik, negyedik generációs zsidók fordulnak el a nemzettől azért mert rájuk uszulnak a maguk sikertelenségén elkeseredett primitív tömegek, melyeknek egyetlen "felmutatnivalójuk" van, hogy ők nem zsidók. 2.Fiala nem zsidó vallású. Zsidó származású, de már a szülei se követtek semmiféle vallást. Katolikusnak keresztelték. Amúgy egy narcisztikus őrült aki senki más véleményét nem hajlandó elfogadni amennyiben az a legcsekélyebb mértékben különbözik az övétől, vitát nem tűr,kibeszélni véleményt kifejezni nem hagy, mert a betelefonálók számára munkadarabok, melyből saját magának farag szobrot. Ezért szoknak le a betelefonálásról az értelmesek és marad neki a szemétnép, ebből a szarból kell várat építsen.
3. Azon semmi csodálkoznivaló nincs, hogy az dirigál akinél a pénz van. És azzal nincs mit kezdeni, hogy a kocsmában csak egy zsidó van...aki a pálinkát árulja. Márpedig aki odahordja a pénzt annak a gyerekéből lesz a lumpenproli, aki meg elteszi annak a gyerekéből az ügyvéd, a bankár, az orvos, a kabarészinész. Aztán a lumpenproli elmegy a jobbikos tüntetésre zsidózni, mert neki rossz, a zsidónak meg jó, mert neki nincs pénze annak meg van. Aki meg azt hiszi, hogy tisztán látja a "frankót" nagy valószinűséggel nem lát semmit, csak azt amit valakik az agyába töltöttek mások és legkevésbé a liberális média, mert azok éppenhogy elég sokrétűen tárgyalják a dolgokat, míg a jobboldal és most mégcsak nem is a szélsőjobbról beszélek bizony nagyonis egysíkú demagóg. Rendszeresen olvasom a Magyar Nemzet onlinet, hát azt kell mondjam primitív, a kommentelők kretének, ha ez a nemzet hangja, a diadalmas többség, az gyalázat az országra.

abraxas 2012.08.23. 15:53:52

Sajnos másnap volt szerencsém kollégáim antiszemita megjegyzéseit végighallgatni a meccs kapcsán. A panasz az volt, hogy a meccsre nem lehetett helyszinen jegyet váltani, és ők kint szorultak, pedig vidékről direkt ezért utaztak fel.
Velük együtt kisebb tömeg járt még így, némelyeket különbuszok hoztak szintén vidéki városokból. Hogy ezeknek az embereknek a drukkolás, vagy a fujjogás volt az eredeti célja, nem szólt a fáma.
A hallatlan inszinuáció természetesen a vendég csapat pátriájának róvatott fel, merthogy "azok" bármit megtehetnek a "magyarokkal". Itt finom áthallások következtek a kormány és annak vezetője származását, illetve vonzalmait illetően.

Következtetést számdékosan nem vonnék, azt tegye meg ki-ki maga.
süti beállítások módosítása