,Visszajött a hőség. Gyakorlatilag hideg gyümölcslevesen, fagylalton és görögdinnyén élünk ilyenkor. (bár ma már jól jött valami komolyabb is, tegnap oldalast vett J a piacon, azt ettük sütve olyan ebédvacsorának tört krumplival uborkasalátával) A piacról hoztunk tegnap egy 20 kilós görögdinnyét (hogy ez a bringapótkocsi mekkora király!!), ma már alig van belőle. Szépen haladtam a ponyva tetejével. Tegnap délután lesikáltuk az összes régi ponyvát, olyan szép tiszták lettek, öröm ránézni. A képen látható rögzítés a szélvédő felső pereménél a látszat ellenére nem patentekkel, hanem menetes távtartókkal és anyákkal történt, mert felhasználtam a meglévő ponyván már korábban beütött karikákat. Így azt is megoldottam, hogy egy centit eléugrik az ablaknak, így a csurgalék talán kevésbé fogja kosszal megcsíkozni. A nagy kihívás a tetőn keresztbefutó bejárati toldás vízmentes, viharálló megoldása, ehhez rengeteg ötlet kavarog a fejemben, plusz RP Ausztráliából is fertőz elképzelésekkel, lassan el kell döntsem hogy csinálom. Igazából nagy optimistán azt gondoltam már ma eljutok odáig, de reggel felébredve amikor kinéztem, azt láttam, hogy megint lement a víz vagy 20 centit, az elmúlt pár napban kb. fél métert apadt a Duna, elkezdtem félteni a kormányt, hogy felüt a fenékre. Miután megnéztem a hálistennek megint működő http://www.hydroinfo.hu/Html/hidelo/hidelo_graf_duna.html oldalon a prognózist, elkezdtük Amapolát eltávolítani a parttól. De akárhogy is mértem a mélységet, ahhoz, hogy megfelelő legyen a parthoz közeli farkosár alatt, az kellett volna, hogy ismét kiálljunk horgonyra. Sok kedvem nincs megint csónakkal kijárni, ezért azt eszeltem ki, hogy megfordítjuk a hajót, így orral a part felé ugyanezen a helyen állva a kormány 12 méterrel messzebb kerül a parttól, ahol már 2 méter körül van a mélység, Amapola 1,10-et merül ennyit csak nem apad már. Korábban azért volt fontos orral állni a víznek, mert az uralkodó szeleket így szemből kaptuk és nem a hátulról kevésbé zárható ponyvatető felől, de most ha meglesz a bombabiztos doghouse, mindegy lesz, hogy elölről, vagy hátulról kapjuk a zegernyét. Szóval a kötélmanőverrel, meg egy Tescobamenéssel ( a "dömpingárút "a Tescoban, a minőséget a piacon vesszük)elment a délelőtt. De alkonyatra kész lettem a tetőponyva elejének rögzítésével.
Más. Sokak szerint elég egyoldalúan nyilatkoztam a horvátokról.Álljon itt egy ellenvélemény amit V I küldött Emailben.
"Látom a blogodból hogy nem nagyon nyerték el a horvátok a tetszésedet. :) Egy két dologra írok ezek közül, amit én máshogy látok. Pl. Én másfél éve vagyok ebben a kikötőben és szerintem segítőkészek az itt dolgozók, pedig tőlem még nem láttak borravalót. Az meg hogy fizetni kell az áramért meg a vízért? Viszont az én hajóm éves díja 1790 EUR. Előzőleg Vodicében volt egy ACI marinában, ott ingyen volt az áram és a víz, de az éves díj 3450 EUR volt.
Azt hogy 18 havonta el kell hagyni a külföldi hajóknak az országot, meg pont az EU miatt vezették be. Mert az EU-ban van egy ilyen törvény hogy ne tudd elkerülni a vám fizetést, a horvátoknak meg a csatlakozás miatt kellett a törvény harmonizáció keretében ezt a törvényt meghozniuk. Az mondjuk vicces hogy ez az EU-s hajókra is vonatkozik. De ezen ők semmi pénzt nem keresnek, mert az országból való kilépés és belépés teljesen ingyenes. Persze ha már van matricád, de az úgyis van mert itt tartózkodik a hajód.
Nehogy azt gondold hogy védeni akarom őket, csak egy másik szemszögből is meg akartam mutatni amiről írtál. Amúgy abban egyetértünk hogy a külföldi a fejőstehén, de ha az országunk ilyen természeti adottságokkal rendelkezne mint ők, akkor mi is ezt tennénk. Jól el tudnak élni a külföldiekből, mást nem is kell csinálniuk. "
Varró István
http://ibex.uw.hu/ibex.html