Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2012.04.28. 19:26 :: A Tengerész

Mázlim volt, hogy pont ma jött látogatóba ideiglenesen hazánkban tartózkodó tejtestvérem (a történetet már meséltem) "F J" igazából csak Dodó, itt meg  mostanság emeritus. Merthogy végigdolgoztam a napot és délelőtt őt is befogtam, pont a nehezére érkezett. Már reggel hatkor festettem a rozsdátalanított marmonkannákat, mert ilyen dzsuvásan nem akartam elzéfesztelni őket. Aztán nekiálltam a téli tanyahajót valahogy menetkész állapotba hozni, nagyjából rendet csináltam a cockpitban is, mert pár napja még fűtöttünk, a kormányállás még tüzifával volt eltorlaszolva és mindenütt halomban állt az anyag, alkatrész. Két púposra pakolt csónaknyi kacatot kihordtam a parti raktárba, illetve a kukába. Aztán beszedtük, kihúztuk a rengeteg parti drót és egyéb köteleket, parti kábelt és feltéptük a két horgony egyikét, a másik itt marad kibólyázva és vár bennünket. Valóban csak úgy sikerült felszedni, hogy egy kis hátra után rámotoroztam, a tonnák megtették a magukét egyből felszakadt a fenékről. Délután lemostuk a decket, behordtuk a hajóra a bicikliket, pótkocsit, mert erre az éjszakára a Deckparner kft Kisduna nevű hajójára illetve pontonjára kötöttünk, így aki holnap reggel jön velünk nem kell csónakon behozzam így Mákvirágot fel tudtuk már most húzni a helyére  hátra a darukra, a gumicsónak itt marad. Most alaposan elfáradva, de mindennel elkészülve térünk hamarosan nyugovóra, mert holnap reggel 8-kor indulás, aki velünk jön kérem ne késsen, mert lemarad! A délutáni zsilippel megjöttek Török Ervinék a kis Baylinerrel, ők mellénkkötve teszik meg az utat lefelé. Holnap-holnapután találkozunk azokkal akik komolyan gondolják!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr384478359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beho 2012.04.28. 21:41:02

Én annyira komolyan gondolom, hogy az oda utat már elterveztem. Hétfőn 8-fél 9 közt elindulok a XVI. kerületből.
10 körül szeretnék odaérni. Ha van olyan elvetemült aki velem szeretne autózni az hívjon fel: 06705392762!

Mihalik Péter 2012.04.29. 20:35:23

@beho: én mennék.. de hát itt vagyok!
süti beállítások módosítása