Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Advocatus Diaboli: Micsoda veszélyes szörnyetegeket tartasz.... 8-) (2024.11.22. 11:26) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Szerda.

2012.04.25. 20:14 :: A Tengerész

Reggel egy csér pár csérregett (hangutánzó nevének megfelelően)az orrsudáron "J" nagy örömére, aki imád minden vadállatot, én kissé szkeptikus vagyok, mert mindjárt az jut eszembe, hogy már megint leszarja valami madár a hajómat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Késznek nyilvánítom a bicikliutánfutót. Itt látszik mindenféle nézetből. Kevés híján 60 liter a befogadóképessége, de a tetejére mondjuk 50%-ot még rá tudok pakolni és gumipókokkal rögzíteni. Hüm...mondjuk pár lyukat majd azért még kell fúrjak a felső perem alá ezek beakasztásához. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A gyerekbicikli kerekeket a villáikkal egy lemez vinklihez hegesztettem, csavaroztam, ezeket pedig a láda oldalaihoz csavaroztam. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alul a sliccelt részek amik a láda alsó nézetén jobbról-balról látszanak, csónakszállító funkcióban (természetesen láda nélkül) a csónak feneke alatt átfeszített heveder befűzésére szolgálnak. Ilyenkor viszont erősen tartják a láda alsó peremét. Mivel a láda feneke, ahogy látszik is a képen, sűrűn bordázott, nem tartok a behajlástól, még nyári PVC lágyító forróságban sem. De ha mégis, akkor majd alácsavarozok egy 6-os rétegelt furnér lemezt.

 

 

 

 

 

A bringára való akasztáshoz egy 10-es furat van a kocsirúd végére hegesztett laposvason ez akad a 6-os csavarra, ami függőlegesen kiáll a csomagtartó végéből. Ragaszkodtam ehhez az egyszerű megoldáshoz, bár mindenki aki csak látta  mivel foglalkozom azonnal mindenféle gömbfejes megoldásokat javasolt, de a sok tudomány közül az egyik legtöbbet érő az, hogy tudjuk kiválasztani a számtalan jótanács közül azt az egy-kettőt ami orvosság és kiszűrni azt a rengeteget ami biztos halál. Az a nagy karika amit 8-as köracélból hajtottam és hegesztettem a kocsirúdra a lelakatoláshoz való, merthogy a biciklikkel együtt oda kell lakatolni a szupermarket parkoló korlátjához, ugye ez nyilvánvaló. "J" ugyan azon a véleményen van, hogy egyből ebbe kéne bevásárolni, de szerintem azonnal kivágnának bennünket a boltból, ha ilyennel akarnánk manőverezni az eladótérben.

 

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr534473457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sevylor 2012.04.25. 22:41:02

Amennyiben még nem lenne rajta, javasolt egy kerek piros prizma a farára.

akiga 2012.04.25. 23:23:37

Nem háromszög prizma kell a motor nélküli vontatmányra?
Az aljára nem fúrsz 1-2 lukat, hogy kifolyjon a víz ha esik, vagy ha kilukad a tejes doboz.
Bár így jó lehet esőgyűjtőnek, vagy mobil gyerekkádnak. Esteleg kis ladikként húzhatod a csónak után kötve is a vízen. És akkor nem kell emelgetni, meg átpakolni. Egészen extrém ötleteim támadtak :-)

akiga 2012.04.25. 23:26:46

Egy fotó kerüljön majd fel, a bringára kötve is, és akkor lehet reklámozom az oldalad a criticalmass bringásoldalon is!
Ott is szeretik az olcsó, de jó dolgokat. Főleg, ha köze van a kerékpárhoz.

silvermoon 2012.04.26. 02:12:54

Nagyon szuper !! Mar ma el kezdtem az alkatreszek gyujteset.Jovo heten 1 az egyben le kopintom. Remelem nem fogsz be perelni az ellopott otletert....!!

IQ_nuku 2012.04.26. 06:40:35

Gratulálok, nagyon jó lett! Egészen kedvet kaptam én is egy ilyenhez, pláne, hogy tegnap is úgy bringáztam haza, hogy a vázon próbáltam egyensúlyozni 6x2 liter vizet, a hátizsákom is dugig volt ezzel-azzal. Mennyivel egyszerűbb és könnyebb lenne így.

Mihalik Péter 2012.04.26. 07:42:47

Hiába: Vili az utolsó magyar polihisztor, bármit meg tud csinálni bármiből. Jut eszembe a csérekről: Két nyugdíjas ül a parkban a padon és beszélgetés közben hallgatják a madarak énekét...mire megszólal az egyik: -Ugye milyen intelligens állat a kakukk?...-még a saját nevét is ki tudja mondani...Mire a másik öreg: igen, asszem ebben különbözik a barázdabillegetőtől..

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.26. 08:18:36

@sevylor: @akiga: Hehe. Ezen a téren jelentős az elmaradásom. Bevallom az évek során még a világítások is "elmúltak" a bringáinkról törészúzás, elemmegtaknyosodás okán, így eleve csak a fényes nappal való kerékpározás jöhet szóba. Ha egyszer majd rászánom magam, hogy felszámolom ezt a hiányosságot akkor egy lendülettel a pótkocsira is teszek majd mindenfélét.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.26. 08:20:47

@silvermoon: @IQ_nuku: Lehet, hogy ha vállalkozó típus lennék elkezdeném gyártani sorozatban, látva az érdeklődést már eben ebben a szűk körben is. Ahogy alakulnak az üzemanyag árak alighanem sikerem lenne a termékkel.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.26. 08:23:57

@Mihalik Péter: Köszönöm. Valóban, mások is mondták hogy én egy poliészter vagyok.

Mihalik Péter 2012.04.26. 08:45:20

@A Tengerész: igen, magával a termékkel semmi gond. De kinek van annyi pénze, hogy tele is tudja pakolni? manapság már szinte senkinek,persze homok hordásra is kiváló.

ILLIIR 2012.04.26. 11:04:11

Hát nem vagyok egy grafomán típus, de látva az ötletek ilyen arányú megjelenését, valamilyen nevet csak kellene adni ennek a guruló csodának. Ki kellene írni egy pályázatot, majd a nyertes beleülhetne (persze, ha a súlyhatárt nem haladja meg), a már felirattal ellátott járműbe. Az egy újabb probléma, hogy azután vontatná-e valaki, vagy sem? Ha igen akkor ki? Bocsánat, úgy látszik ez a tavaszi szép idő nem csak Fialára hatott bódítóan.

harpi4 2012.04.26. 13:53:59

NÉVAJÁNLAT: Lehetne pl. "ORANG-UTÁNFUTÓ". Ha jól tudom, akkor az ORANG maláj nyelven embert jelent. Így a mélyebb érzületű lelkek kikövetkeztehetnék, hogy ez "ember-után-futót" jelent, ami igazán fedi a valóságot. Van egy másik, és kevésbé elvont elméknek való nevem, legyen "VILIBUSZ"-ra keresztelve.

halaloszto 2012.04.26. 15:55:58

@akiga: ha lukat teszel az aljara, ott be fog verodni az uttestrol felvert viz.

vajk

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.04.26. 20:10:29

Angyalföldi csávó, nagyon kemény vagy, de én is külvárosi fiú vagyok Csepelről! Ma jól szóltál hozzá, és a Fiala is elevenében volt! Örülök, hogy a Dávid Ibolyáék megúszták, és remélem ellentámadásba mennek át! Ha mindenki beszarik, Orbán nyerni fog!
Én folytatom az aknamunkát ellene, mert nem szeretem, ha a törpének óriási álmai vannak!
www.youtube.com/watch?v=V2fYZqYfjxQ&feature=player_embedded

apiesze 2012.04.26. 20:45:54

@harpi4: És a "Vili-vonta"? Biztos nem "J"-vel akarja húzatni. :o)Meg stílusos is. ;o))))
süti beállítások módosítása