Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2012.03.26. 20:06 :: A Tengerész

 Hálistennek megvan ez a Rakonczay gyerek. Ma reggel össze is kaptam a Fialával (meg is írtam neki, hogy annyira felbosszantott, hogy most jópár hétig büntiben lesz, nem telefonálok be műsorba egy darabig), mert ő fanyalgott a dolgon, hogy a Viki hogyhogy nem várja a parton, szóval azt sejttette, hogy ez alighanem valami sunyi reklámfogás. Nem érti szegény szárazföldi patkány, hogy átevezni az Atlantit az nem olyan, mint menetrendi géppel megérkezni a túlpartra. Hova menjen az a szegény lány és főleg miből, amikor sejteni se nagyon lehet, hogy a Gábor hol fog végülis kikötni és mikor, mert párszáz mérföld és jópár hét lehet a szórás érkezésben. 

Ma elrobogóztam a NOVIÁhoz, mert Abraxas azt írta, hogy van nekik UV álló gyantájuk, ami az ALVINPLASTNAK elfogyott. Gyanús volt nekem a dolog, mert egy egyszerű kérdésből kiderült a fiúknak fogalmuk sincs a NOVIÁNál, hogy mit árulnak, de megbíztam az infoban, ami hiba volt, mert kiderült, hogy ez az MR3010-es gyanta az MH3120-as edzővel közönséges laminálógyanta, nem UV álló. Mindegy elfogy majd ragasztónak. Délután folytattam a bicikliutánfutó-bevásárlókocsi-csónaksólyakocsi projektet, ami a folyamatos agyalás nyomán eszkalálódik. Terveim szerint használaton kívül a kocsi platója étkezőasztal lesz a cockpitban. Tehát mostantól az eszköz neve asztal-sólyakocsi-bevásárlókocsi-bicikliutánfutó. Esetleg bevásáróasztalbiciklisólyakocsi. Vagy bevásárlósólyaasztalkocsi.  A nagy kérdés, hogy meg tudom e csinálni úgy, hogy minden funkciójában tökéletes legyen. Megpróbálom elkerülni az "öszvérek" (így hívtuk tengerész koromban azokat az akkor újdonságszámba menő "brejzliket" amik lemezjátszó, magnó, rádió funkciót ötvöztek egy dobozban) azon rossz tulajdonságát, hogy minden funkcióban olyanok "mintha", de egyikben se olyan jók, mint a csak erre a funkcióra kihegyezett eszközök. Ezeket az apró kihívásokat szeretem.

23:35 Mai ajánlatom:https://www.youtube.com/watch?v=LLHPBo0FmhU Tegye fel a kezét aki ilyen mellzongorát látott valaha! Mert én még soha.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr244341950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temtom 2012.03.26. 21:43:48

Egyszer azt hallottam valakitől, hogy az "öszvérek" közül csak egyetlen dolog van, ami jól működik: a svájci bicska. Nyilván túlzás, de azért lehet némi alapja. Úgyhogy: Fel, fel, Tengerész barátunk, cél a "svájcibicska-színvonal" ! :)

Advocatus Diaboli 2012.03.26. 22:13:28

Annak ellenére, hogy nem a parton várta, - amiben egyet értek Vili bácsival, hogy nem lett volna megoldható - simán lehetett ez az egész "eltűnt, nincs kapcsolat" dolog reklámfogás! Nem egyedül vagyok ezzel a véleményemmel, az Indexen láttam egy hasonló írást:

index.hu/x.php?id=inxcl&url=http%3A%2F%2Findex.hu%2Fvelemeny%2F2012%2F03%2F26%2Fkamu_volt-e_rakonczay_eltunese%2F

Lehet benne valami.....

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.26. 22:14:11

@temtom: A múltkor említém, hogy már a svájci bicska se az igazi amióta a konzervnyitót elcsavarhúzósították. Viszont már többször bontottunk konzervet az új konzervnyitó konzervnyitóval (na még tud sört nyitni, de hát az nem nagy ügy, mint Vető Józsi találóan megjegyezte MINDEN sörnyitó). MINT A VAJ ÉS MINT A VILLÁM! Jobb mint a valahavolt 50 filléres összecsukható úttörő konzervnyitó, mert kétszer akkora a pengéje.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.26. 22:24:05

@Advocatus Diaboli: Én is olvastam egy csomó hasonlót, most éppen a mandínerblogon. Valaki még azt is pedzette, hogy mi van, ha egy hajó felvette kenustól és átvitorlázott vele az Atlantin és a parttól nem messze kirakta. És még biztos van egy rakás belőle. Ki mint él úgy ítél. Igazi magyaros gondolkodás, mint valaki megjegyezte egy kommentben, mire a másik egyből lezsidózta. Nekem az jut eszembe róla, ahogy a pokolban főnek az üstben a különböző nemzetek bűnösei. Az egyikben németek rotyognak. A táblán ami az üst felett lóg felirat: "Az üstből kimászni szigorúan TILOS!" Természetesen senki nem mászik ki. A másikban főzik az oroszokat. Körben szögesdrót és őrördögök hegyes vasvillákkal, aki megpróbál kimászni visszaszurkálják. A magyarok üstjénél se felirat se őrök. Velük van a legkevesebb gond. Aki megpróbál kimászni a többiek visszahúzzák.

akiga 2012.03.26. 23:28:11

Azért vannak itt fura dolgok:
1. Fa Nándor tervezte felboríthatatlan csoda kenu, hogy is borul akkor fel?
2. Ha felborult akkor miért is nem állt vissza? (A szörnyű hullámzás, ami felborította nem voltak elegek, a visszaállításhoz Gábor is ki kellett másszon, hogy felállítsa.)
3. Alapvetően amatőr dolog, hogy nem lehetett elzárni a szellőzőt.
4. Miért írták a honlapján, hogy van Epirbje, mikor nem volt.
5. Nem szimpatikus az egész hírverés, amit csináltak.(Bár a média jól gerjeszti saját magát is.) De hallgatólagosan beleegyeztek.
6. Hozzártő embereknek kész vicc volt, hogy Szeremley a keresésére indul. Tűt a szénakazalban. Gondolom, a szerencsétlen, csak véletlen arra vitorlázott.
7. Nem szimpatikus elhallgatni, hogy kenu jellegű evezési technikával tényleg ő az első, ám más evezősök, tizesével indulnak a távon. Amiben a rekord 39 nap.

abraxas 2012.03.27. 06:28:42

Mostanában gyakran idézem (asszem) Einstein mondását: Felesleges rosszindulatot keresni ott, ahol a hülyeség is elégséges magyarázat. Tengerre szállt nem vízálló eszközökkel, tartalék nélkül. Ettől még a teljesítménye értékelendő. Média felhajtás ide vagy oda.

harpi4 2012.03.27. 07:54:41

@Advocatus Diaboli: A teljesítmény akárhogyan is nézzük nem semmi. Ezért le a kalappal előtte. Az már más dolog, hogy ez az "eltűnés" kissé bűzlik. Hallottam a nejét a Klub rádióban hosszasan nyilatkozni. Nos egy aggódó feleség egyáltalán nem beszélt volna olyan vidáman és határozottan, még akkor sem, ha teljes mértékben megbízik a férjében és a ladikjában. Jó, nem mondom, hogy egyfolytában síránkoznia kellett volna a hölgynek, de az az abszolute nyugalom ahogyan hozzáált a dolgokhoz, kissé gyanús. Persze, hogy kellett a hírverés, hiszen a média sajnos már csak akkor csinál hajcihőt valamiből, ha van benne valam "véres" dolog is. Szóval szerintem a feleség végig tudta, hogy hol jár a férje, hiszen még tól - ig időpontot is mondott, hogy mikor fog megérkezni Antiguára. A többi viszont marhaság, hogy felszedte valami hajó és az vitte oda, meg a többi fröcsögő gyűlölködés. A pasi csinált egy nagy teljesítményt, de hát kellett hozzá még egy kis "púder".

halaloszto 2012.03.27. 09:26:11

En azt latom Mr Rakonczay teljesitmenyeben, hogy ez fejben egy oriasi dolog. Elindulni ugy, hogy tudja hogy honapokig egyedul lesz a semmi kozepen, es nem begolyozni, mikozben minden nap rengeteg fizikai munkat vegez, oriasi pszichologiai teljesitmeny.

Ezzel parhuzamosan folyamatosan tartani a kapcsolatot a kulvilaggal, kommunikalni, az otthonmaradottakra gondolni, azok aggodasat meghallgatni, azokat nyugtatni, van akinek segit, van akit viszont hatraltat. O azt a modszert valasztotta, hogy kizarta a kulvilagot, hogy a feladatra koncentralhasson. Nem vitte magaval a bolyat, mert tudta hogy azt nem lehet felulbiralni, elore megbeszelhette a felesegevel hogy nem lesz kommunikacio, csak ezt nem kotottek mindenki orrara, mert nem akartak magyarazkodni. (amugy torvenyileg szabad kommunikacios eszkoz nelkul hajozni?? mert pl repulni nemzetkozileg asszem nem)

Arrol meg, hogy pl vitette magat, tuti lesz gps log vagy valami mas, mert valamivel azert kellett navigaljon, nemhiszem hogy siman mindig a nyugvo nap fele evezett es kesz.

Pl az ironman versenyzok sem kommunikalnak sokat verseny kozben, magukra figyelnek, meditalnak, imadkoznak, kinek mi segit abban, hogy birja a monotonitast es a teljesitmenyt.

vajk

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.03.27. 14:56:42

mi van fialával? kinek a barátja fiala? tegye fel a kezét!

Kis ember 2012.03.27. 16:21:03

Rob-tól, az angol gitárostól tanultam egy kifejezést: "Land-locked", azaz szárazföldhöz kötött. Az egész gondolkodásuk olyan azoknak, aki nem tudják elképzelni, mit jelent a végtelen tenger. Holnap felteszek egy képet a blogra, ahol a 160.000 (!) tonnás Disney Fantasy a "kis vacak" Karib-tengeren úgy tűnik, mint egy gyűszű a futballpályán. Amikor egy hatalmas hajóval kel át az óceánon, akkor is reménytelennek tűnik, hogy egyszer átér az ember, pedig az csak hat nap. Ha lát egy kis szigetet, hálásan kapaszkodik a szeme a darabka szárazföldbe.

harpi4 2012.03.27. 21:05:17

@Kis ember: Igen. A magyar emberek szinte túlnyomó többsége land-locked, sőt mondok egy másik kifejezést is, "land-lubber" (amit irodalmi fordítással "szárazföldi patkánynak" lehetne mondani). Sajnos így alakult történelmileg. Lévén büszke lovas nemzet, (bár ma már lóalkatrészünk sincs), nem nagy affinitással voltunk a tengerhez, kivéve azt a pár száz, pár ezer embert, aki a hajózással kereste meg a vajat a kenyérre.

Vizsladrukk 2012.03.28. 09:58:17

Üdv!

Rakonczay Gáborról (aki átevezte az óceánt ráadásul szólóban!!!) olyan cikkeket és kommenteket látok ami elég negatív a tetthez képest. Az normális hogy azzal foglalkozunk hogy a feleség túlságosan nyugodtan nyilatkozik miközben nem tud biztosat a férjéről? Nem az ünneplésé volna a főszerep? Persze maga a borulás, vízbetörés nyilván nagyon komoly dolog, de szerintem egy lélekvesztővel az óceánon a túlélésről szól, és ez a fiú helyt állt. Erre van bizonyíték hiszen él!

abraxas 2012.03.28. 10:19:51

@Vizsladrukk: Szerintem a kis számú fujjogó kisebbségnek a kivételével a kommentelők nem a teljesítményt kicsinylik, a púdert sokallják. Ez nyilván lehet a média túlzása, és házilag gerjesztett is. Nem tudni. Hbitusa szerint ki-ki eldönti magában. Mondjuk engem, személy szerint, nem érdekel a púder. Igyekszem magát a teljesítményt értékelni, a sallangok nélkül.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.03.28. 12:25:37

Vihetett volna akár vízálló kütyüket is, ha borul, és esetleg maga az akksi, meg a napelem tojik be, hajára kenheti! A felesége megbízott a férjében is, meg a csónakban is, ezért nem idegeskedett! Hiszen pár éve ő is átevezett egy alig-nagyobbal, tudta miről van szó! Az meg, hogy a média mindent felfúj, csak hogy eladhassa magát: egyszerűen undorító!! Van egy srác, aki VILÁGRASZÓLÓ teljesítményt tud felmutatni! Éljenezni kell, nem (jó magyar módra...) kitalálni, mint a "kedves" bunkó, aki vitette volna magát, és az egész életét CSAK csalással tudja elképzelni, hogy hogyan tudott volna ő csalni Gábor helyében!

Éljen Rakonczay Gábor, aki a világon először kenuzott át egyedül az Atlanti-óceánon!!!

harpi4 2012.03.28. 13:07:47

Újfent megjegyzem óriási fizikai és (ne nevessünk) szellemi telejsítmény. Valóban le a kalappal előtte. A legtöbben neki sem vágnánk egy ilyen vállalkozásnak. Van még egy ünneprontó gondolatom. Ezen az útvonalon, minden hajtóerő (motor, vitorla, evező) nélkül is át lehet jutni a túloldalra, csak elég kaja meg víz kell hozzá. Nem véletlen az, hogy nem fordítva próbálkoznak. Éljen persze az a magyar vagy bárki, aki valamiben első, pl. azzal, hogy kenuval tette meg az utat!!!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.29. 10:55:55

@tesz-vesz: Hehe. KIZÁRT, hogy a Fialának barátai lennének. Alkalmatlan rá. Nekem szerszámom. Az a szerszámom, amit a megszólaláshoz használok az előtt a közönség előtt aki hallgatja. Most ugyan büntiben van, megírtam neki, hogy a Rakonczayval kapcsolatos sanda gyanúsítása kapcsán legalább egy hónapig ne számítson rá, hogy betelefonálok.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.03.29. 15:02:42

@A Tengerész: vmi bennfentes sztori, hogy alkalmatlan a barátságra? :) érdekel

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.29. 21:11:34

@tesz-vesz: Ki kell ábrándítsalak. Csak annyira értek a Fialához, hogy sok éve hallgatom a műsorát és rendszeres betelefonáló vagyok. Szóval semmi "bennfentesség". Csak a szikár tapasztalat. Olyan ember ő akinek a másik lelke is "munkadarab" amit a saját céljai szerint használ fel és el. Ezt nincs olyan ember(asszony talán egy darabig)aki bírná.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.04.12. 22:19:24

@A Tengerész: szerintem buta és ízléstelen ember
emellett k*** is, tehát áruló! az ilyeneket elsőként lökik a cápák közé! :)
süti beállítások módosítása