Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2012.03.23. 19:50 :: A Tengerész

Hát kész a "virsli" végleges rögzítése. Nagyon masszív és egyszerű. Ezt a kikanyargatott dörzsléc tette lehetővé. Ez a gurtnis, megoldás annyira megtetszett, hogy alighanem az evezővillák is ilyesféle módon lesznek rögzítve. Aztán kivágtam a hátsó padot, ahogy pár napja a próbavitorlázás után említettem, hogy több helyem legyen mozogni a fenékben ülve. A "márkajel" áldozatul esett a kivágásnak. A svert fogantyúját már pár napja levágtam és egyszerűbbre szabtam. A pad szélén lévő erősítést most újra kell gyártani. Az első darabnak a levágott részt használtam fel, aztán majd holnap a széleken kiegészítem. A kipárnázáson még gondolkodnom kell, de valami nagyon jót kell kitaláljak, mert piszokul törte a hátam, oldalam.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr124335807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sevylor 2012.03.23. 21:32:03

"A kipárnázáson még gondolkodnom kell, de valami nagyon jót kell kitaláljak, mert piszokul törte a hátam, oldalam."
gumicsónak! :)

harpi4 2012.03.24. 07:30:05

Igazán profi munka. Nagyon tetszik. Egy kérdés csak. A gumik nem akadályozzák egy kissá az evezést, főként ha a kormányevezővel (pádlival) működsz?

IQ_nuku 2012.03.24. 07:50:43

Ez gyönyörű!!! Gratulálok. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.24. 08:27:52

@harpi4: Majd kiderül a használat során. Amúgy erre én is gondoltam, a megoldás az lenne, hogy a "virslire" is lenne ragasztva egy quasi evezővilla, erre a gumicsónakoknál van egy speciális gumi "veret", a Ferikének biztos van valami bontott, hányódó ilyesféle cucca. De egyelőre reménykedem, hogy nem lesz rá szükség. Az egy evezővel való manőverezésnél ugye az volt a gondom, hogy ha nagyon kiteszem a seggem az orrtükörre, bejön a víz, most, hogy odakerült jópár liter felhajtóerő, úgy gondolom, hogy éppenhogy ez javít majd a helyzeten.

abraxas 2012.03.24. 10:53:37

Nem is tudom, azon gondolkodom, hogy szólóban nem lehetne-e a farban ülve farevezős üzemmódban hajtani? Meg is van hozzá a nyílás. Nem próbáltad?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.24. 13:30:39

@abraxas: Nem szeretek "védlizni". Rossz a hatásfoka. De biztos lehet, bár nem próbáltam.

sevylor 2012.03.25. 09:04:31

"A kipárnázáson még gondolkodnom kell, de valami nagyon jót kell kitaláljak, mert piszokul törte a hátam, oldalam."

Kicsit komolyabban:
amennyiben jól tudom, a boci vitorlával vízi sporteszköznek minősül, amelyben kötelező mellényt viselni.
Amennyiben a mellény bélése cca. 20-30 mm vastag (több réteg) polifoammal, akkor bárhová feszítheted-támaszthatod a hátadat, nem fogja bántani a csónak.

tabulator 2012.03.25. 12:11:04

Nekem is tetszik!
Nem értem, hogy átmegy-e a heveder a csónak alatt és ha nem megy át, akkor hogy adja át a felhajtó erőt a járműnek?

harpi4 2012.03.25. 17:34:53

@A Tengerész: A "védlizésnek" nagyon is jó a hatásfoka. 65-ben, kezdő dunász koromban az uszályokon nem voltak még csónakmotorok. Az uszályosok a dunai ladikkal jártak ki a partra egyedül. Nos a Dunán, folyóvízben lehetetlen egy embernek kormányevezővel hegymenetben haladni. Még egy helyben állni sem. Ezért minden uszályos megtanulta a védlizést. Nagyon jól tudtak folyással szemben haladni. Nem mondom, sokat kellett gyakorolni, nekem csak részben sikerült, de hát én nem is voltam uszályos.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.25. 20:57:46

@tabulator: Nem megy át alatt. Az oldalára csavarozott fülből indul és a dörzsléchez köt.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.25. 20:59:11

@harpi4: Tényleg? Sose gondoltam volna. De hát nekem ott van az egypárevező, annál jobb nincs.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.25. 21:02:21

@sevylor: Semmilyen vizisporteszközben nem kötelező a mentőmellény viselése (kivéve vitorlás versenyen amikor a komité az erős szél miatt elrendeli), csak ott kell legyen kéznél. Ráadásul Secumart használok, na az nem párnáz semmit.

apiesze 2012.03.25. 21:03:05

A védlizésről minden úgy igaz, ahogy írtad. "Fénykoromban Surányból áttudtam menni Felsőgödre egyenesen. Talán a különbség annyi, hogy az nem "szuper bocival", hanem egy dunai ladikkal történt.
süti beállítások módosítása