Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2012.03.12. 19:24 :: A Tengerész

Ma nekiálltunk a gumihurka elkészítésének. Szóval egyelőre semmi vitorlázás a bocival, de a viharos szél miatt nem is vágyakoztam rá túlságosan. Azért ideteszek két képet a Mákvirágról. A rudazaton valamit igazgatnom kell még,  mert nem igazán férek át forduláskor a bum alatt, legalábbis nem kényelmes a dolog. A vitorlát nem akarom átszabni, mert nagyon elégedett vagyok a formájával, inkább az árbocot fogom előbbredönteni, persze kérdés mennyire lenne ettől leegerig a pici, de hát arra sincs semmi biztosíték, hogy nem ettől lenne éppen kiegyensúlyozott, hiszen a víz alatti és a vitorla súlypontokat úgy saccperkábé szerkesztettem ki amikor terveztem a jószágot. Szóval egyelőre árbocot döntök(nekem kifejezetten tetszik a dzsunkák előredőlő árboca, biztos nem véletlen, hogy ilyenre csinálták a ferdeszeműek), aztán ha netán ez rosszat tenne a vitorlázótulajdonságoknak akkor próbálkozom mással.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr734312618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2012.03.12. 19:43:15

Szia Tengerész!

A fotót nézve, húzhatod majd a nyakadat halzolásnál, fordulásnál.

Szép lett. Reméljük jó is.
Sün

abraxas 2012.03.12. 22:04:21

És ha toldassz egy kicsit az árboc aljába?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.12. 23:03:41

@abraxas: Az volt az első ötletem, de előbb döntöm előre az árbocot, aztán ha attól túl leegerig lenne akkor jön a toldás. Egészen pontosan elsőre olyan toldatot akarok csinálni az árboc talpára amivel több dolgot is tudok csinálni. Hátravinni (azaz előre dönteni az árbocot) és egy kicsit meg is emelni. Merthogy ha csak megemelem akkor 20-25 centivel is meg kéne toldani, hogy ne kelljen nagyon hasravágnom magam forduláskor, de ha kicsit emelem és kicsit egyúttal döntöm is, akkor 30-35 centivel is megemelkedik a bumm hátul, ami már elég a kényelmes átmenéshez a túloldalra. Nem lenne annyira vészes, ha 30 évvel fiatalabb lennék, emlékszem amikor kalózoztam úgy 40 éve, alig volt hely a svertszekrény teteje és a bumm közt, mégis pillanat alatt odaát voltam, ráadásul már be is húztam a fockot, de hát elteltek az évek, nem vagyok már olyan hajlékony és fürge. Aztán lehet még a gaffon kicsit hátrébb vinni a fall bekötőpontját és a bumot kicsit hátrébb vinni az árboctalálkozásnál. Vagy mindezek kombinációját. Minden attól függ mit mutatnak a próbavitorlázások reményeim szerint a hétvégén.

whale 2012.03.13. 16:09:51

Szokás szerint gyönyörű lett. Nagy kalaplengetés neked.

apiesze 2012.03.13. 18:28:03

Amit elkövettél az tényleg szép, csak nehogy "bukóforduló" legyen a vége. :) Azt hiszem, talán '66-ban találkoztam először az Amurral Bulgáriában.
Napok óta két dolog jár a fejemben, az egyik, hogy mi volt a neve az Aliga-i kormányüdülő vízibuszának? Nem 2 csepel volt beépítve, mint a MHRT vízibuszaiban,hanem 2 külső motorja volt, talán Mercury. A valami Vörös volt talán lobogó. Október biztosan nem, mert az Újpesten az öbölben volt boxer. A másik dolog megoldódott.

Gáz Géza 2012.03.13. 19:56:57

Gratulálok! Az igazi Mákvirághoz!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.13. 20:24:41

@dismay22: csak a HÉV-ről elsuhantamban. Gondolom valaki megvette amikor még sok pénze volt, de aztán lecsukták, vagy mégiscsak be kellett fizetnie az adót, netán mégse a csókosai lettek megválasztva aztán azóta ott rohad. Minden hajót sajnálok ami ilyen sorsra kerül. Pedig alighanem ott fog szétrohadni, mert ebben a bizonytalan gazdasági környezetben ki merne pénzt beletenni egy ilyen hajó felújításába? A képek szarok semmit nem mutatnak az igazi állapotából, de amit a HÉV-ről láttam az százmilliók.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.13. 20:31:47

@apiesze: 1.Jolléval felborulni nem egy nagy "vaszisztdasz", előfordul, hozzá tartozik a sporthoz. 2.Fogalma sincs. "Vörös"-ben az egykori "Vörös csillag" volt a kedvencem, a MAHART szép dunai repihajója, most is megvan, csak mostanra Csillag-ra egyszerűsödött neve. (Eszembe jut ahányszor meglátom a Dunán Moldova még egyszerűbben "rendszerváltósított" kocsmaneve, az egykori "Vörös Csillag" TSZkocsma ami a "Vörös Csilla" nevet kapta a privatizáció során)

apiesze 2012.03.13. 21:33:54

No, csak azért kérdeztem, hogy hátha valaki tudja a nevét. Történt, hogy beálltak valami kisebb javításra Siófokra. Valami "humoros" melós ujjal beleírta a lépcsőt borító vastag vörös plüss szőnyegbe, hogy "Isten hozott!" A hajóvezető lesápadva (beszélni is alig tudott) érdeklődött, hogy ki volt az a marha, aki elkövette a felíratott,(nem egésze ilyen finoman fogalmazott), mert ő az állásával játszik, ha valaki illetékes elvtárs, vagy illetékes besúgó meghallja.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.13. 22:20:32

@apiesze: A régi "szép" idők! De már alakulnak az újak...

apiesze 2012.03.13. 22:52:10

Nem akartam politikát belevinni, de a politika átfonja az életünket. Amikor 20 évvel ezelőtt a kollégám lebirkázta az embereket, kikértem az ő nevükben is. Tévedtem. Tévedtem abban is, hogy húsz év elég lesz a szakszervezeteknek a magukra találásra. Nem volt elé 20 év. Pedig a szakszervezetnek (no persze) nem a magyarnak volt köszönhető, hogy '67-ben ugyanannyi órabért, mint az osztrák dokkmunkások műtrágya rakodás közben.
süti beállítások módosítása