Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2012.03.10. 20:32 :: A Tengerész

 Délelőtt vitorlát varrtam. A pingpongasztalok síkjába besüllyesztett varrógéppel aránylag jó működik a dolog. Nem panaszkodhatok a varrógépre, viszi a több réteg anyagot, aztán amikor már olyan nyolc rétegnél tartok a sarokerősítéseknél, pláne ha még ragasztót is át kell varrni, akkor gyengéden kihúzza a tűt a tűrúdból, ezzel tudatva, hogy ez már sok neki. Mindig gond a nagy spulni cérnáról a száladagolás, ezek a varrógépek kis csévékhez vannak kitalálva a tetejükön a csévetartóval, én a Coats (volt Újpesti Cérnagyár, mégkorábban a háború előtt megintcsak  Coats) Devlon cérnáját használom, hát itt mindenféle trükközésre van szükség, hogy fusson a szál, de ne pörögjön utána, ha rántja a gép, de  ne is akadjon el. Hasonlóan kényes dolog a talpnyomás, szálfeszesség, öltéstávolság, cikkcakkszélesség beállítása, de sok éve varrok vitorlákat, ponyvákat, még inget is varrtam egyszer magamnak, elég gyakorlatom van benne. "J"-re nem számíthatok ebben az egy dologban, pedig van egy női szabó végzettsége, de utálja a tűt cérnát, ha varrok inkább elfordul, ne is lássa, szegény anyám volt ilyen, a világból ki lehetett zavarni valami varrnivalóval. Én úgy fogom fel, mint bármilyen más műszaki alkotó tevékenységet, most is öröm töltött el amikor este, miután a tüntetésből hazatérve megvarrtam az utolsó öltéseket, amikor végignéztem a vitorlán. Holnap kézzel meg kell varrnom a sarkokat ahol az erősítések miatt a gép már nem bírta, fel kell varrnom a latnizsákokat és kész. Na tüntetés. Én nem tudom hogy van ez a számolás. Isten bizony többen voltunk a Kossuth téren, mint a "Belügyminisztérium közlése szerint" azon a bizonyos békemenetnek nevezett EU ellenes tüntetésen, amikor 800000 szimpátiatüntetőnek örvendhetett drága miniszterelnökünk. Nos ezen a klubdélutánon a TV híradó szerint többezren voltunk. Persze minden ami több mint kétezer az többezer, akárhányszor is több mint kétezer. Mindegy, ez telik a köztévé hírszerkesztőtől, végülis neki is fizetnie kell a hiteltörlesztést, pláne ha gyerekei is vannak...akinek túszai vannak ne ugráljon! Csak az bánt, hogy én már megéltem ezt egyszer Rákosi alatt. Felgyorsult a világ. Régen százévek elteltek amíg a nemzet beletenyerelt ugyanabba a sz@rba. Most elég két emberöltő. A parlament előtti lekordonozott parkolóban rendőrök álltak sorfalat, de semmi szükség nem volt rájuk, mint ahogy a bevetésiekre sem akik távolabb álltak (pontosabban ültek buszaikban)  készenlétben, békés volt a demonstráció, a kuka és autógyújtogatók nem ezeken a tüntetéseken vannak és a Parlamentet se akartuk megrohamozni, akkor se mennék oda, ha beválasztanának, jobb kocsmákhoz vagyok szokva. Amúgy majd lesz fröcsögés a jobbos fórumokon, biztos le leszünk mocskoshazaárulókomcsilibsizsidócsőcselékezve, erre csak azt mondom, hogy az első beszédet úgy kezdték, hogy elegünk van az elmúlt 22 évből, szóval megkapta itt a magáét minden korábbi vezetés, de hát ez a jobbosoknak mindegy, aki nem velük van ez aljas ellenség, ennél még Kádárnak is több esze volt, mert azt mondta, hogy aki nincs ellenünk az velünk van.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr834308315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2012.03.10. 23:44:53

A létszámmal ne törődj! Minél kevesebb zember zavarja el ezt a bagázst, annál szebb a mutatvány!

OFF

"Tóth Imre diósgyőri kohász, az Éhségmenet tagja szimbolikusan földhöz vágott egy narancsot, majd mocskos kis tetűnek nevezte Orbánt, és kijelentette, hogy a szegényeknek elegük van abból, hogy senkiknek nézik őket. Mivel a kormány szerint az a hazaáruló, aki szembemegy a hatalommal, ezért ő is az."

ON

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.03.11. 07:44:36

Tüntetés 2012.03.10. 7.
videa.hu/videok/hirek-politika/tuntetes-2012.03.10.-7.-ZnEtt5aFVsvyO8W7
Tüntetés 2012.03.10. 6.
videa.hu/videok/hirek-politika/tuntetes-2012.03.10.-6.-wrKKfytrPhX6Xmz1
kephost.hu/share-D7AD_4F5C47FD.html Szép napot, igaz most be van borulva! Tegnap nagyon sok képet készítettem én is! Ez a kutyus aki a képen van, arról híres, hogy végig mente az éhségmenetet. Örültem, hogy sikerült látnom tegnap, és meg is simogattam. A másik képen egy úgy mond jó barátommal vagyok látható! Minden tüntetésen kint van, óriási figura. kephost.hu/share-93BB_4F5C497A.html
Az Iványi Gábor beszédéről még majd írni fogok, vérlázító volt. Röviden ennyi, megyek töltöm a videókat tovább. Szia!

Jonathan 2012.03.11. 09:40:48

Mindig mondom, hogy nagyon ügyes ember vagy Tengeresz! Ami a varrast illeti, hat ... ugy vagyok vele, mint az a bizonyos mosogepgyar a CCCP-ben... akarhogy rakjuk össze, mindig tank jön ki belöle! :)
Milyen tipusu varrogeppel dolgozol Tengeresz? Igy a kep alapjan nem latszik olyan verkomoly buldozernek, de ha nyolc retegig viszi a vasznat, akkor bizonyara tevedek.

temtom 2012.03.11. 11:51:36

Nagyon ötletes a varrógép-pingpongasztal szintbeállítás! :)
Lehetne egy táblázatot készíteni, hogy -ha van annyi a világon- felsorolni ezer szakmát. Vilmos, neked csak ki kellene pipálni, hogy melyikhez értesz és melyikhez nem. :)
Bármilyen eredmény születne, most, itt, látatlanban neked adományozom a "leglendületesebb ezermester" címet. :) :) :)

Egészen más:

Nem agitálok senkit. Nem küldök kör-sms-t. Nem viszek magammal fényképezőgépet. Nem írok majd róla beszámolót.

Soha, semmilyen közéleti, politika gyűlésen, demonstráción, tüntetésen még nem vettem részt. (Az általános iskolai kötelező két május elsejei felvonulást nem számítva.)

Most viszont (valamitől :) ) kedvet kaptam.
Idén március 15-én el fogok menni a "Tisztelet a bátraknak" című rendezvényre. Meg fogom hallgatni Orbán Viktor miniszterelnök beszédét is. Ha tetszik amit mond, meg fogom tapsolni.

MaKata 2012.03.11. 12:19:11

Én is ott voltam tegnap a Kossuth téren, a hugommal együtt. Nézelődtem, hátha meglátlak, vagy legalább meghallom a hajókürtöt, de hát ez nem jött össze, ami nem csoda - hál istennek - ekkora tömegben. Nálam a Korniss és az Ungváry Rudolf voltak az érmesek. Remélem 15-én még többen leszünk !!

whale 2012.03.11. 12:48:46

@temtom: Tetszeni fog. Garantálom.:)) Csakhát ugye, ő maga mondta Brüsszelben-ahol azért nem hordanak narancssárga szemüveget, ezért néha igazat kell mondani:)-hogy ne arra figyeljenek amit mond, hanem ami tesz. :DDDD

hvg.hu/itthon/20110906_orban_wikileaks_ne_figyeljenek

Lózungokkal már tele a padlás. Szerinted kik azok a "bátrak" akiket tisztelet illet? Csak tán nem a hős kormány, aki halálmegvető bátorsággal küzd az EU-val, meg az IMF-fel, miközben pénzt tarhál tőlük?:DDDD

abraxas 2012.03.11. 16:48:08

Vilmos!
Visszavittem a gumikúpot, de mivel nem találtalak "otthon", beledugtam a parti tejesládába Juditka virágai mellé.
Ja, és a portás általam üzeni, hogy magánszemélyek nem mászkálhatnak ki-be a kapun, pláne nem autóval.
Bocs :o(

temtom 2012.03.11. 19:11:16

@abraxas: A portás -immár 50-60 éve- a legfőbb hatalom. :)
(Minthogy dió, tűzoltókészülék, baráti látogatás okán viszonylag gyakran járok a kikötőbe, az összes portással jóban vagyok. Hozzáteszem, hogy sosem megyek be kocsival.)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.11. 22:29:22

@temtom: Biztos vagyok benne, hogy tetszeni fog. Ebben áll a tehetsége. Olyat mondani ami tetszik a hallgatóságnak. Aztán amikor már elbájolta a népet és maga is elhiszi azt amivel megetette őket, viszi az országot tovább a semmibe.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.12. 07:12:29

@abraxas: A portás már csak ilyen. Szerencsére a háromból csak az egyik. A lányommal is hisztizett amikor a Gerivel beautóztak hozzánk vasárnapi ebédre. Az a szokásos jelenség van, hogy amikor előáll egy probléma muszáj intézkedéseket hozni. Most pár tucat közmunkást foglalkoztat a Vízügy HÉTKÖZNAPONKÉNT. Ettől elszaporodtak a lopások, visznek mindent ami eladható a MÉH-ben. Erre megszigorítják a bejárást HÉTVÉGÉN. Ezt a portások lelkére kötik, ő csak azt teszi amit parancsolnak. Azt, hogy netán a kerítésen, meg a vízről netán ki jön be, azt csak én vigyázom, ha éppen arra járok.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.12. 07:13:53

@temtom: Hétköznap semmi gond. Akkor be lehet hajtani.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.12. 07:16:15

@Jonathan: 1.Kösz...hát talán nem vagyok éppen ügyetlen. Kivéve a karikás ostort! 2.Nem írtam? Szerintem írtam valahol Neumann háztartási táskavarrógép.Minden tiszteletem az "öreg zsidóé" még első házasságom utáni válásom után kaptam anyámtól ajándékba,(majd egy évig voltam nős, mondjuk abból 8 hónapot a tengeren voltam és egy hónapig válófélben voltunk, de a többi igazi házasság volt és a válóper után a volt feleségem elvitte azt a varrógépet amit nászajándékba kaptunk valakitől, mondván, hogy neki is jár valami a közös vagyonból, igaz, hogy egy szál bugyiban jött hozzám, de hát a nászajándék valóban közös vagyon,nekem viszont nagyon hiányzott a vitorlavarráshoz)amikor már nem volt hajlandó átvarrni a 9-12 réteg dakront akkor kézzel varrtam tovább, de árral (!!) alig tudtam átszúrni az anyagot az öltésekhez.

Jonathan 2012.03.12. 07:23:48

@A Tengerész: Elnezest, icipicit OFF, de idekivankozik. Meg a 80-as evekben egy eszak-kelet magyarorszagi gepgyarban dolgoztam, melynek föprofilja az aknaveto volt es alcabol gyartott drothuzogepeket is :) Na ott szigoruan TILOS! volt a gyar területere fenykepezogepet vinni! Ezt a tenyt a szigoru nagybajuszu portas mellett hatalmas tabla is kiabalta szembe a dolgozo neppel! Törtent egyszer, hogy amolyan 'hiv a vasut, var a MAV!' mintara polprotagitacios filmecsket rendelt a gyar a MOKEP-töl. Megjött egy szep napon a 'stab', rendezö, operatör, fövilagosito, asszisztens, munkatars es a sor vegen Sanyi a vallan a kamerakkal, a ket reflektorral, 120m hosszabbitoval, fenymerovel, stativval... Persze Rendünk Szigoru Ore rögtön latta, hogy a problema Sanyi vallan nyugszik, ezert nekiszegezte a sötetben bujkalo ellenforradalmarokat lebuktato kerdest, hogy: 'Fenykepezögep van maganal?' Sanyi vegiggondolta a vallan nyugvo teljes leltart, minthogy 2 kamera, fenymerö, stativ... fenykepezögep az nincs!
"Akkor mehet!" - szolt a Rend Szigoru Ore... :)
Vissza ON

abraxas 2012.03.12. 08:32:00

@A Tengerész: asszem ilyenkor mondják: tudtak a régiek. Nekem valami újmódi japán varrógépem van, de a talpnyomás az nem állítható. Helyette kismillió öltésmódot tud (pl: gomblyukat , amit nem használok) pedig a ponyva varrásnál jól jött volna .

tabulator 2012.03.12. 13:56:14

Az orosz kőolaj ipari létesítményekbe sem szabad fényképező gépet bevinni. A 3 Mp-s gépemet mindi@Jonathan: g elszedték. A 8 Mp-s kamerájú mobilom viszont nem izgatta őket.

Kis ember 2012.03.14. 17:38:42

@Jonathan: @abraxas:
Moldova már megírta: a portásnak mindig igaza van, ezt ugyanis beleszámítják a fizetésébe.
süti beállítások módosítása