Folyik az új szivatyú!!! Már tegnap amikor beraktam gyanús volt, de ilyenkor az ember megpróbál elméleteket gyártani. 1. Ez a víz még a régiből folyt ki. 2. Nem a szivattyú folyik, hanem a csatlakozó. 3. Valamit elnéztem, nem létezik, hogy két új szivattyúból kettő rossz! Délután már olyan fáradt voltam, hogy az 1-es variációban bízva felitattam a vizet, és vártam sorsom jóra fordulását. Este ellenőrizve, a szivacs csuromvíz volt. Még mindig reménykedtem, a szivacs helyett egy edényt raktam alá és a 2-es lehetőség kiszűrésére a csatlakozókat felmelegítettem hajszárítóval és utánahúztam a bilincseket. Reggelre mintegy fél deci víz volt az edényben. Csatlakozók szárazak, nem tudni hol folyik... Sok időm nem volt, mert a jég csak hízik a lékben, kimentem és végigbaltáztam ásóztam, gereblyéztem az árkot a hajó mellett, ez sokat kivesz belőlem, piszok fárasztó, különös tekintettel arra, hogy gyakorlatilag a fél kezemmel csinálom, a gipszelt balom csak támaszt. Visszajőve elég hülye módon "J"-vel kezdtem pörölni, aki persze még édesdeden alszik az ágyban miközben én halálra szívom magam, ez persze tökhülyeség, attól, ha ő nem alszik hanem nézi mit csinálok, még nem lesz puhább a jég, javul meg a szivattyú, de az ember már csak ilyen, ha neki szar legyen az másnak is! Kiköveteltem magamnak egy reggelit, ha tele a hasam menten jobb ember leszek, hajlandó voltam "J"-nek is megbocsájtani a hülyeségemet, vissza a szivattyúhoz. Kiszedtem és alaposabb nézelődés után (miután többször működött a kézmosások, reggeli mosdás során) megállapítottam, hogy a szivattyútest alul az illesztésnél szivárog. Szivattyú ki, asztal nejlonterítővel, újságpapírokkal, ronggyal munkaasztallá változtatva szivattyú szétszed. Hogyaza!!!! Mutatom a képeken. A fekete PVC fröccsöntvény szélén egy milliméternél vékonyabb és alacsonyabb kiemelkedő perem fut körben. Ennek az a funkciója, hogy összeszereléskor amikor a csavarokat meghúzzák belemélyed a szembe lévő (sárga) szilikongumiba és ez tömít. A nyomáskapcsolón már tegnap este minimumra állítottam a nyomást, az állító csavart annyira kicsavartam, hogy teljesen kijött a helyéről, ennél alacsonyabb nyomást nem lehet vele produkálni. Beraktam egy manométert a télen úgysem használatos kiállásába a napkollektornak, a bekapcs. nyomás 1 bar a kikapcs. 1,7 bar körül van. Szóval a tömítést ennél kisebb nyomással igénybe venni nem tudom. Viszont nagyítóval végignézve a tömítést végző peremet...szóval a régi mondás: "ami jó az német, ami szép az olasz."A perem a fröccsöntés slendriánságából kifolyólag sorjás, egyenetlen, teljesen alkalmatlan a funkciója betöltésére. A képeken karikázva a szilikongumiban a sorjalenyomatok, az öntvény képén a két nyíl közt a záróperem szinte fűrészesen egyenetlen. Vagy az öntőminta elhasználódott, vagy spóroltak a formaleválasztóval, szóval a technológiai fegyelem be nem tartása, digó (vagy kínai) lezserség, alacsony technikai kultúra. Amúgy, hogy igazságos legyek, itthon se tud már precízen dolgozni tízből kilenc ember. Nos mit tegyek? Visszavigyem ezeknek a készséges fiúknak megint? ( a Bearing Kft tovább lopta be magát a szívembe, az előterükben egy csilivili T5-ös Pannónia motorkerékpár a szobadísz, ahogy ránéztem melegség áradt a szívembe a régi emlékek nyomán) Még egy csere? Az jobb lesz? Ha nem akkor mondjuk visszaadják a vételárat én meg itt állok a hajón megfürödve...iletve frászt, víz nélkül? Amúgy amire ők használják a szivattyút arra tökéletes, felszerelik egy traktorra és kiszórnak vele százliteszám permetlevet a szántóföldre, hogy mellette még egy deci kicsepeg óránként, kit érdekel? Szóval kiszárítottam, kitörölgettem a szerkezetet és az illeszkedő részt megkentem LOXEAL nevű menettömítő kencével (http://www.loxeal.hu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=5&Itemid=183), ez alapvetően arra való mint a faggyús kender (úristen most látom ez is olasz!!), eltömíti a vékony tömítetlenségeket, felraktam a kályha fölé szikkadni, aztán most berakom majd és remegve várom az eredményt.
17:18 Megint körbevágtam a hajó mellett a jeget, mert reggel óta legalább 2cm vastagra befagyott, gereblye már kevés volt, ásó kellett a töréshez. Hogy reggel ne legyen megint "baltás" (és baromi fárasztó) a dolog, elhatároztam, hogy legyőzve a jó meleg szalon marasztalását, este 11 óra felé még egyszer beöltözöm, végigtöröm és kigereblyézem a jeget. Ha reggel korán nekifogok, talán nem lesz megint olyan kidöglesztő a dolog. Ez van.....Ja már csak legyintek. A szivattyú továbbra is folyik. Most újabb kegyszerrel fogok próbálkozni. http://www.loctite.hu/cps/rde/xchg/SID-C7BAC25A-C5D95A00/henkel_huu/hs.xsl/2818_HUU_HTML.htm?iname=Loctite+5920&countryCode=hu&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FJVI