Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2012.02.09. 00:28 :: A Tengerész

 Tegnap, miután végeztünk a víztöltögetéssel, még egyszer kigereblyéztem az addigra pár milliméterre befagyott jeget a lékből. Ennek eredményeképpen ma reggelre csak 2cm vastagra fagyott be, aránylag nem volt nehéz feltörni. A célszerszám az ásó, hegyével a jég felől bevagdosni és megfeszíteni, hogy letörjön a hajó felőli oldal. Utána gereblyézni kifelé a törmeléket. Egy óra alatt megvoltam vele. Ebédhez menet ismét feltörtem immáron csak gereblyével és kiszedtem a kb 4-5mm vastag darabokat, ez nem tartott 10 percig se, majd délutáni műszakból hazatérve vacsorázni 19:20-kor megismételtem az eljárást. Ha tökösebb lennék most (0:16) ismét kimennék és akkor reggelre nem tudna annyira se megvastagodni, mint ma reggelre tette, de semmi kedvem beöltözni a pizsama tetejére és kitópálni a jégre. Jönnek itt az ötletek PET palackról, meg Hungarocellről, csak egyik sincs éppen kéznél, amire megszer(v)ezném el is olvad a jég, mert azért remélem a tavasz nincs már annyira messze. Addig meg marad az erőszakos megoldás. Most előszedtem a Kádár féle "Hajósmesterség" könyvet, hogy megkeressem benne a téli telelésre nem ír e valami okosságot, de egyelőre nem találok róla semmit, pedig ebben a könyvben aztán minden benne van, még az is, hogy kell dobóhálót csinálni, ha a hajósnak épp kedve támad egy kis rabsickodáshoz. Többen jöttek az általam is ismert megoldással, hogy búvárszivattyú a hajó alá, amivel forgatva, a felszínre áramoltatva az alul melegebb vizet meg tudnám akadályozni a befagyást, de 1.a villanyszámla nálam nem cégköltség, hanem nyugdíjat terhelő kiadás, 2. ha jól felolvasztom elvékonyítom egy szabálytalan, meghatározhatatlan körzetben a jeget, hogy járok ki a partra? Mert most tudom, hogy a 30 centis lék mellett már 20cm vastag a jég, nyugodtan oda állhatok a szélére.

Ma miután végeztem reggel a jegezéssel, végre folytattam a munkát bent a műhelyben. Felcsavaroztam a vörösréz síneket a fenékre, lecsiszoltam, kigletteltem amit kellett, Késznek nyilvánítom a feneket is. Nem mondom, hogy nem lehetne még rajta simítani, polírozni, de azért ez nem egy versenyhajó, elég a cicomából! Festeni kell még kívül-belül, aztán evezőket, svertet, rudazatot és vitorlát csinálni hozzá.

Ma itt volt Mihalik Péter és hozott kéménykormozó vegyszert amit a tűzre téve kiég a kéményből a lerakodás. Este be is raktam egyet a lángok közé, merthogy lehet, hogy megint kezd leszűkülni a füstcső, lassan kiismerem a kályha lelkivilágát, ahogy gyullad a tüzelő, ahogy éled a láng, pontosan mutatja hol tart a rendszer huzatilag. Nem akarok fecsegni és többet mondani, mint amit Péter itt a kommentjeiben már elmondott, így csak annyit, hogy a jó Isten adjon Cinikének egészséget!

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr124080274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2012.02.09. 08:43:18

Vilmos! Neked biztos van valami jó ötleted arra, hogy a víz alatti csavarokat hogyan lehet vízbehatolás ellen védeni, ha nem lehet ledugózni?
Engem lényegében ez tántorított el a csúszólap felszerelésétől, de tanulnék :o)

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.02.09. 08:55:08

Köszi a választ! Azért nem engedi, hogy kerékpárral menjek nehogy baleset érjen, és akkor 100-ot kell fizetnie majd a balesetbiztosítónak, mivel munkába menet, ill hazafelé történik.
Visszaél avval, hogy ő a munkaadó, de hétvégén csak kerékpárral tudok bemenni, mert 5ó15-re bent kell lenni. Ilyen aljas, mocskos dolgok megtörténhetnek ma Magyarországon!!A Lágymányosi hídig hévvel, onnan az Egér útig gyalog mentem. Csodálatos volt a Nagy Dunán a jégzajlás. Jégzajlás a Nagy Dunán 1. 2012.02.08.
www.youtube.com/watch?v=fXFYNq1Bf28
A tél kinevet minket!
kepkezelo.com/viewer.php?file=l7ftoyyazjgipbra94a.jpg
Sokan nem tudják Csepelen, hogy milyen gyönyörű helyen laknak!
Orbán Viktor vissza viszi az embereket a munka világába!
kepkezelo.com/viewer.php?file=88jwtkxpjikptyyoae.jpg
A mai magyar média ezt adja, és te ezt nézed!
kepkezelo.com/viewer.php?file=eol4229d5uiiii4u2cb.jpg
Most hallak a Fialán a jégtörésről 10cm. Sötétben ne mászkálj, csak zseblámpával! Forr a víz, még a Fiala sem kapcsolt. Szia!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.09. 09:04:35

@abraxas: Én nem tömítettem semmit. Réz csavarok és mielőtt behajtottam volna a fába, az előfuratba epoxigyantát kentem.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.09. 09:06:20

@jobbikbal: Majd este megnézem, most megyek jegezni!

Mihalik Péter 2012.02.09. 14:36:31

@A Tengerész: Köszönjük a jó kívánságotokat!!!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.09. 23:37:42

@jobbikbal: 1. Hát fene tudja...tényleg. Egyszer el kellett menjek egy tanfolyásra, hogy legyen papírom, hogy munkavédelmi oktatásban részesítsek dolgozókat. A szünetben beszélgetünk a hasonszőrüekkel, ki mit csinál, honnan jött mért van itt. Volt ott egy étteremtulajdonos. Mondja őt munkavédelmi tanfolyamra és vizsgára kötelezték, mert volt egy halálos szakács baleset. Jézus Mária... elképzeltem, ahogy a szakácsot összevágja a húsdaráló, de a helyzet ennél sokkal közönségesebb volt. Este munka után autóval ment haza a szakács, karambolozott és meghalt. Ezért tehát a főnökét elküldték munkavédelmi tanfolyamra....Logikus nem?
2.Zseblámpával?? Telihold van, újságot lehet olvasni odakint éjjel!
süti beállítások módosítása