Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2012.02.03. 13:59 :: A Tengerész

 Korán kezdtem, hogy mindenre legyen idő. Kitörtem magam a csónakkal a jégben a partra, merthogy nagyjából körbefagytunk. Nem volt könnyű dolog, miközben kishíjján leizzadtam az ujjaim fájdalmasan összefagytak a vizes kötélhúzogatásban. Merthogy evezésről szó sem lehet, egy kötélen kapaszkodok ki, de a kötél utána beesik a vízbe és befagy a jég alá. Valami gumiköteles megoldáson töröm a fejem,ami ezt a kapaszkodókötelet minden hajóhelyzetben a víz felett tartaná, mert ez így elég fájdalmas módja a közlekedésnek. Amúgy a hideggel nincs bajunk, tűzifa dögivel, melegebb van mint otthon volt a gázfűtés mellett.

Megkértem "F"-et, aki a műhely nagy táblaollóján leszabta nekem azokat a vörösréz csíkokat amik koptatók lesznek a kis csónak fenekén, ezeket a hét végép ha nem jön közbe semmi felcsavarozom és ezzel gyakorlatilag kész a csónak, csak festeni kell.

Ezután elmentem a Bearinghez a Dombóvári útra a megrendelt szivattyúéért. Be is építettem, annyira ugyanolyan mint a régi hogy még a  jól rágyógyult merev tömlőket se kellett leszedni, a régi csonkok tökéletesen passzoltak az "O" gyűrűkkel az új szivattyúba. A régi FLOJET szvattyú made in UK, az új az olasz, de alighanem ugyanarról a kínai gépsorról kerültek le. Nem folyik, csendes (a régi már baromira zakatolt, fel akarom újítani új csapágyakkal, szimmeringgel tartaléknak) tökéletesen működik, egy hiba kipipálva. Annyi maradt még, hogy a végleges rögzítést akkor tudom megcsinálni, ha majd lekerül a gipsz a kezemről és tudom rendesen használni, addig elheverészik itt a cucc a fenék hőszigetelésén, úgyse megyünk a hajóval, hogy elrázkódna.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr354059164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2012.02.03. 17:22:46

Szep kis jeg alakul ott is! Lassan lehetne menni korcsolyaval latogatoba?

vajk

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.03. 18:32:35

@halaloszto: Az a baj, hogy ez a jég még nem elég vastag. Még most is, hogy napközben is bőven mínuszok vannak, olvad reggeltől estig sokat, merthogy a nyílt vízről a melegebb folyóvíz mosogatja. Azért csak a part mellett fagy be, mert ott megáll a víz. Ha rendesen befagyna ki tudnánk járni a jégen. De így pont annyi jég van, hogy csónakázni már ne lehessen, járni rajta meg még ne lehessen. Az lenne a megoldás, hogy egy kötél legyen a part (egészen pontosan a ponton)és a hajó közt ami soha nem ér bele vízbe, vagy fekszik le jégre, akárhogy is forgolódik a hajó a horgonyok és a parti kötelek közt, mert akkor bele/rá fagy. Ha lenne egy ilyen kötél akár a jégen is ki tudnám húzni magam a csónakkal rajta. Így viszont ki kell rángassam a jégből és odafagy rá a kezem amire kikapaszkodom rajta, ráadásul nemcsak hogy vizes, de borotvaéles jégszilánkok állnak ki belőle és a rossz kezemre még kesztyűt se tudok húzni, mert nem megy rá a gipszre a kézfelemen, csuklómon. Valami olyan spulni jár az eszemben amire feltekeredik, letekeredik a kötél, mint a redőnygurtni, ahogy mozog a hajó, de amire megcsinálnám nyár lenne.

devton 2012.02.03. 19:41:26

A képről úgy tűnik nem lehetsz messze a partról,elég magam csinálnék valami tartóoszlopot. pl 2m léc az aljára nehezéknek valami, , középen 4 db 2 literes PET palack rádrótozva ami fenntartja tetejére karika abban a kötél. Kvázi mint az úszó a pecabotnál. Ha befagy az sem baj ha olvad akkor is fenntartaná a kötelet.

teddybear01 2012.02.03. 19:42:53

@A Tengerész: És ha ferdén feszítenél ki egy kötelet? Értem én, hogy használaton kívül felhúzod az árbocra a végét, a másikat meg kikötöd valahol a parton. Ha használni akarod, akkor meg lejjebb ereszted, és kihúzod magad vele a partra, aztán az ottani végét emeled meg annyira, hogy ne lógjon bele a vízbe. Visszafelé meg ugyanígy.
Így hosszabb lehetne a kötél, és lenne elég játéka is.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.04. 01:42:25

@devton: @teddybear01: Hüm...Kösz. Talán a két ötletet ötvözve csinálok valamit.
süti beállítások módosítása