Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • akiga: Hihetetlenek ezek a sztorik. Ma már minden más tengeren. Csak pár napot töltöttem hajón, de pár év... (2025.02.11. 00:35) Vasárnap.
  • A Tengerész: @starace: Köszönöm. (2025.02.07. 21:07) Péntek.
  • A Tengerész: @Ormándlaki János: Most épp rosszabbul vagyok. Flector tapasz és fekvés. A CT nem mutatott semmi k... (2025.02.05. 16:33) Hétfő.
  • hzizi: Kedves Tengerész, továbbra is nagy öröm téged olvasni! Írj sokat, J-nek gyógyulást! (2025.02.03. 13:53) Szerda.
  • táncoslábú laces: Nem egészen értem mit akar a névtelenséggel,mások életébe való beavatkozás stb,itt valaki nagyon f... (2025.02.02. 13:00) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2025.02.07. 13:52 :: A Tengerész

Nehéz napokon vagyunk túl, de nem akarom elkiabálni, javulunk. A legfontosabb, abbahagytam a ráktól való rettegést. J-t hétfőn a CT vizsgálat után hazahoztam a kórházból, majd tegnap visszavittem gyomor és nyombéltükrözésre. Korábban azt hittem, hogy kolonoszkópia (vastagbéltükrözés) lesz, de tévedtem. Azt elsőre 27-ére írták ki, de eltolták május 28.-ra. Utánaolvastam a Neten, ahonnan minden tudományomat szerezni szoktam, de J-nek el is magyarázta az osztályos orvos dr Tomolák Lili az elbűvölő rezidens kislány ( ezt a gyereket tényleg az isten is orvosnak teremtette, J el volt ragadtatva a kedvességétől, éles eszétől és az alaposságától), hogy miután a szervezete szépen reagál a terápiára (ahogy mondtam, medicus curat, natura sanat), és az összes eddigi vizsgálat egyértelműen a diverticulitis ( https://www.symprove.hu/.../divertikulitisz-mit-is-jelent... ) jeleit mutatja, meg kell várni amíg a gyulladásba került bélfal regenerálódik, mert a korai szondázás esetleg átlukaszthatja, ami azonnali havaria. Nos nem öröm ez a betegség sem, de nem számít ritkaságnak, miután az idézett cikkből megtudtam a 60 év felettieknek 50 %-a, szenved ebben a betegségben, a 80 éveseknek meg közel a 100%-a az a csoda, hogy nekem még nincs, el ne kiabáljam, van mindenféle bajom, félig süketnéma és vak vagyok, az erőnlétem is pocsék, de a vasszöget is jóétvággyal megszem, megemésztem, szóval nekem nincs olyan, hogy ezt se eszem, meg azt se eszem mert megárt. Szegény J-nek viszont mostantól kezdve az "ezt se eheti meg azt se eheti" lesz a sorsa. 

De béke van és nagyon remélem, folyamatos gyógyulás végre itthon.

475734057_921888536657538_1761919965594323967_n.jpg

Nekem sajnos rosszkor jött a derékfájás. Az a baj, hogy mint már említettem, tartok tőle, hogy az autóvezetői képességeim netán hanyatlanak, ami pont éles helyzetben bizonyulhat végzetesnek, preventív önfegyelemmel letiltottam magam a távolsági vezetésről, különösen kiszámíthatatlan körülmények közt és pláne sötétben. Márpedig kedden délután kellett a kórházból hazahoznom, szóval sötétben értünk haza. De hát sötétben szarul látok, nem mertem megkockáztatni, maradt a HÉV. ( tizenegyedik éve lakunk itt, azóta folyamatosan javítják azt a 40valahány km sínszakaszt ami Budapesttől Ráckevéig tart, de továbbra is bakot ugrál rajta a szerelvény) Hát az épp csak javulófélben lévő derekamnak nem tett jót. Hiába voltam bekötve Icuka tépőzáras kölcsön-derékmerevítőjébe, visszavetett az oda-vissza utazás a gyógyulásban, szerdán vissza kellett feküdnöm az ágyba, mert még azt se bírtam, hogy kiüljek a PC elé valamit írkálni. És tegnap reggel megint menni kellett. Rákészültem. Nehezen szánom rá magam gyógyszerekre, de J betapétázta a derekam a már többször csodaszernek bizonyuló Flector tapasszal és bírtam is az utazást, elmaradt a HÉV ugrálásakor korábban jelentkező éles fájdalom, sőt mára gyakorlatilag tünetmentes vagyok, DE, a két vödör tüzelőt a tornácról a súlyemelő övet felvéve, és a kőpadlón inkább csúsztatva mint cipelve hoztam be, szóval mostantól rohadtul odafigyelek a derekamra.

Persze túlzás lett volna azt várni, hogy már nem sújt bennünket az a jó qrva élet. Délelőtt tíz órára pontosan kellett tegnap érkeznünk, a Péterffybe, ez ha minden jármű időben érkezik tartható is volt. A HÉV az (hacsak nincs vágánycsere, mert akkor pótlóbusz van) mindig percre pontos, de a 24-es villamos kiszámíthatatlanabb. Na ott áll az OBI előtt a Vágóhíd  végállomáson, szóval szaporázzuk a lépteinket, már amennyire az én derekam, meg J gyengesége engedi, pár lépés van már csak hátra, elengedem J  kezét, ő azért kicsit gyorsabb, hogy "fogja meg" a villamost, ő "ki is lő"... de elakad a lába a flaszterkőbe és térdre, majd két tenyerén csúszva hasra esik. Ketten egy járókelővel állítjuk talpra, kedvenc nadrágja a térdén kilukadva és nagy szerencse, hogy kesztyű volt rajta, mert az fogyott el nem a bőre a tenyerén. Mellékfoglalkozásban a gyomortükröző asszisztens ragasztotta be a bőrét mindkét térdén. Viszont a szájon át tükrözés csak igazolta a korábbi diagnózist, mert azon a bejárt szakaszon semmi kórosat nem mutatott ki. Hogy vidámság is legyen a végére, említettem hogy nagyon koncentráltam, hogy a tegnapi nap a fizikai állapotom ellenére jól sikerüljön. Már visszafelé jövet várakoztunk a HÉV-re a végállomáson a Soroksári úti vasúti hid alatt, amikor J felkacag. "Te látod mi van a lábadon?" lenézek.... TÉNYLEG. Szóval reggel az öltözködéskor már a nap előttem álló kihívásai jártak a fejemben,

476112851_650161257509015_3983797410380349765_n.jpg

 a jobblábasnál még figyeltem melyik a kimenőbakancsom, a bal lábasnál már a rutin működött a melóssal.

Ha ilyen szépen javul a derekam és képes leszek órákat ülni a PC előtt, holnaptól folytatom az emlékezetblogot, el akarok jutni a tengerészpályám végéig-szállodáspályám kezdetéig. Aztán megint leállok egy évre a folytatással, mert kezdeni kell a kinti munkákat.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9118791074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

starace 2025.02.07. 20:36:19

Jó hírek!
Mielőbbi teljes gyógyulást mindkettőtöknek!
süti beállítások módosítása