Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2012.01.24. 23:09 :: A Tengerész

 A kormány a helyén van (csapataink harcban állnak). A kormányrúd a szorítók alatt ragasztódik össze két félből.

Más. Ezt ma kaptam. http://gcaptain.com/gcaptains-john-konrad-narrates-the-final-maneuvers-of-the-costa-concordia-video/?37941 Sajnos a beszélt amerikai(angol) nyelvértésem még az olvasott szöveg értésnél is gyengébb (itt nem segít a google fordítóprogram). Mindenesetre az a sebesség (15 csomó felett) amivel megközelítette a partot úgy tűnik alapvető oka volt a lékesedésnek. Mint amikor az autó túl nagy sebességgel a kanyarban kisodródik és nekimegy a szalagkorlátnak. Akkor szakadt fel a feneke a sziklán bal oldalt.

0:54 Ezt találtam az imént. https://www.youtube.com/watch?v=WX_08zcCmx8&feature=related Nem akarok túlságosan végleges következtetéseket levonni, de nekem úgy tűnik a hajó parancsnoka olyan békekatonaféle lehetett. Az olyan tiszt aki békében remekül ellátja a feladatát. Megfenyíti a katonát ha nincs begombolva a felső gomba zubbonyán, centiméter van a zsebében, hogy ha egy katonának gyanús, hogy 2 centinél hosszabb a haja azonnal ellenőrizni tudja, éjjel is ellenőrzi hogy rendben egyenes sorba vannak e lerakva a bakancsok a folyosón (mindezeket saját honvédségi tapasztalatomból mondom), ezért kiváló tisztnek tartják és megfelelő időközönként előléptetik. Aztán jön a háború és az első puskalövésnél kiderül, hogy tökhülye, belevezeti az embereit az ellenséges tűzbe, nem gondoskodik az utánpótlásról, felesleges, haszontalan parancsokat ad és kiderül, hogy gyáva. (ez szerencsére nem tapasztalatból, csak mondjuk Hasek  Svejkjéből, heller 22-es csapdájából, vagy Wouk Zendülés a Caine hadihajónjából ismerős)

 

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr943745499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pojken 2012.01.25. 10:37:56

Szia Tengerész!
Én nem vagyok profi, sőt amatör is csak épphogy, de nekem úgy tűnik az első videóból, hogy az ütközés után, már kifejezetten profin csinálta: lefékezte a túl gyos hajót az éles fordulattal ( ha jól értettem a csavar leállt tehát "ellengőzzel" nem operálhatott), majd a majdnem álló, tehát irányíthatatlan hajót az orssugár ( vagy hogy hívják?) és az áramlás segítségével kivitte a homokos partra megfenekleni. Innen nyílván könnyebb menteni, sőt ahogy tudom sokan ki is tudtak úszni. Utána gondolom pánik ba esett, az már más tészta.
Üdv Pojken

abraxas 2012.01.25. 14:44:06

Érdekes ez az előre hajló kormányforma!
A nutshell-en hátrafelé kanyarodik, ha jól emlékszek.
Honnan jött ez a forma?

tabulator 2012.01.25. 19:04:21

A hétfői fakkba írtam a kommentet és még nem volt időm kideríteni, hogyan kell képet, URL-t mittomit berakni
Kép:
www.kepfeltoltes.hu/120125/DSCF0005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.26. 00:30:39

@tabulator: Ilyen sok egyforma gépet építesz? :))) De félre a tréfával, ígéretes projekt. Azért az is érdekel majd, hogy hogy jön össze a motorral és hogy lesz áramvonalazva. És a végén hány kiló lesz....

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.26. 00:34:10

@abraxas: Mániám a balanszkormány. Egy ilyen apró hajócskánál valószínűleg nem igazán szükséges, nem ébredhetnek akkora erők, de "benne van a véremben". Amúgy a kép a teljesen leeresztett kormányt ábrázolja, oda állítom ahova akarom. Egész gyenge szélben éppencsak, hogy a vízbe ér (ilyenkor lehet vele "pumpálni"). Ez is a versenyzői múlt hagyatéka.

tabulator 2012.01.26. 16:07:11

@A Tengerész: Nem az a fő, hogy igazán szükséges-e, hanem az, hogy a lehető legjobb legyen, kell mindenféle apró luxus hiszen ez nem munka, hanem több annál, passzió :-)

tabulator 2012.01.26. 16:58:35

@A Tengerész: A motor még a szerelőállványon van, a rezót félbe kellett vágnom és most összehegesztésre vár.
www.kepfeltoltes.hu/120126/DSCF0053_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Hamarosan a műszereket is elhelyezem
www.kepfeltoltes.hu/120126/DSCF0013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nem lesz burkolat, "nem igazán szükséges" pedig vettem az Alvin-nál jó sok üvegszövetet. Az volt a tervem, hogy kompozit laprugót készítek a futómű részére, de még idejében rájöttem, hogy a jó kompozit nehezebb mint az alumínium.
Lehet, hogy egyszer burkolat lesz belőle.
Trájk-20 kg, üza-10 kg, motor 20-kg, szárny-40 kg, pilóta-90 kg. Felszálló tömeg-180 kg.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.26. 19:31:57

@tabulator: Jajdeszép! Nézem a képeket, "J" idedugja a fejét, mutatom neki mi micsoda, aszongya: "Ez is valami hasonszőrű manyus lehet.". Amúgy az áramvonalról. Már minden menő pondróban repült, de Baráth Zotyó, pont aki a szárnyakat varrta, továbbra is a régi madzagosban hasalt. Kérdezem tőle miért, amikor biztos használna a pondró a teljesítményének.
"Legtöbbet használna ha többet repülnék." Zotyó aranyos srác volt. Egyszer nagyban varrunk a műhelyben(én éppen viharvitorlát a hajómra)amikor beesett egy másik klubból egy srác, hogy
-Jaj Zotyókám megvarrnád ezt nekem?
Hát úgy kellett neki a feladat a saját rengeteg dolga mellé, mint ablakos tótnak a hanyatt esés, de megcsinálta neki rendesen. Kérdezi a srác,
-Mivel tartozom?
-Legközelebb ne túrj ki a termikből!

Kis ember 2012.01.27. 05:59:03

Ezt mondtam én is látatlanban, hogy gyanús nekem ez a nagy lék, itt a sebesség lehetett a hunyó. Mi olyan óvatosan jövünk-megyünk a kikötők környékén, mint öreganyó a jeges úton.
15 csomó az majdnem 30 km/h, az rengeteg!
Idióta kapitány. :(
süti beállítások módosítása