Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2012.01.21. 23:28 :: A Tengerész

 Látom nagy az érdeklődés a kommentekben a rádióműsor iránt. Nos én is meghallgattam magamat, hogy nem mondtam e valami hülyeséget, bár utólag már mindegy. Szóval van egy olyan link, hogy http://www.klubradio.hu/index.php?id=59 és itt a bal oldali listán arra a kettőre kell kattintani, amelyikben a 10-10:30-ig terjedő műsor van. Hogy hány napig lesz fent az anyag nem tudom. Ez volt délelőtt. Délután felballagtam a várba. Egy vallomással kezem, mindezidáig meg voltam győződve róla, hogy a Dísz tér az az ahol az elnöki palota van, nos nem az, hanem arrébb egyel a Mátyás templom felé, ahol a 16-os busz elsőre megáll, ahogy felér a várba. De nem volt haszontalan, hogy elsőre rossz helyre mentem, ugyanis a Várpalota oldalában, ott ahol anno a Magyar Gárda is alakult érdekes csapat demonstrált. Lehettek olyan ötvenen hangsúlyosan magyaros fiúk, főleg árpádsávos lobogókkal, de volt nemzeti is. Volt szűrbe öltözött köztük, igazán látszott az elszántság, sok tábla volt náluk egy-egy megye nevével, a hátlapon pedig az, hogy "1956 Tankok 2012 Bankok". Meghallgattam egy idősebb ember szónoklatát, ő azt kötötte a hallgatóság lelkére, hogy Európa csak ne tanítson minket, az USA meg pláne, pont a Hillary beszél akinek a férje félreszopatott, a mi történelmünk 1000 éves, ők meg nemrég még rabszolgát tartottak, ne beszéljenek nekünk szabadságról. És az EU-ból meg ki kell lépni, mert nem érdemelnek meg bennünket. Megnéztem a Sándor palota kapujának két oldalához felállított összkomfortos fakabátokat, mindkettő üres volt, szóval a beharangozott díszőrség alighanem még gyakorlatozik. Már éppen kezdtem azt hinni, hogy nem lesz semmi Schmitt Pál diplomafosztásából, amikor jött egy ember és megszólított (lehet, hogy nem néztem ki jobbikszimpatizánsnak?), hogy az a tüntetés amit én keresek az odaát van egy térrel arrébb. No átsétáltam. Voltunk úgy kétésfélezren, voltak jó beszédek és kiabálások, amikkel egyetértettem. Aztán nem sokkal 5 óra után "oszlásnak indultunk". Lesétáltam a hegyről és átmenve a Lánchídon ellátogattam a Parlament elé, megnézni hol tart az Orbán Viktor baráti kör tüntetése. Úgy fél hat tájban értem oda, addigra a tér nem elkerített része olyan nem egész félig telt meg emberekkel. A szónok valahol éppen Magyarország elnyomásáról beszélt, csak a hangosbeszélőt hallottam, addigra sötét volt már. Az embereknél nemzeti színű zászlók, fáklyák, mécsesek, amúgy béke volt, a tömeg nem tűnt annyira tüzesnek mint odafent a Dísz téren. Az átlagéletkor is magasabbnak tűnt. Nem tisztem megítélni, hogy milyen emberek voltak itt és ott, kiki döntse el majd maga. Amit én tapasztaltam. Hazatérve a köztévé 400000-es szimpátiatüntetést jelentett és a Duna TV-ben éppen most fejeződött be az ezt bemutató és tárgyaló különkiadás. (a Kossuth téren akkor amikor még nem volt az egyharmad része lekerítve 100000 ember fért el, ha az Alkotmány utca is tele volt, nekem akkor se jön ki a 400000, de hát ha a belügyminisztérium ezt közölte...) Megszólaltattak több tüntetőt a békemenet résztvevői közül. Kizárólag olyan megszólalások voltak, melyek hazánknak az EU közösség részéről való kizsákmányolásáról, elnyomásáról, gyalázásáról szóltak. Egyik megszólaló kifejezetten utalt a nyugatról jövő kommunista elnyomásra, célozva az elnyomók származására. A híradóban mutatott óriás nemzetiszínű transzparensre is amivel a tüntetők elindultak, az volt írva, hogy nem akarunk gyarmat lenni. Nos amit én látok, Orbánnak sikerült elhitetnie, hogy a zsidó nagytőkének érzelmei vannak. Ezek utálják Magyarországot, aljas spekulánsok, akik mindent elkövetnek hazánk tönkretételére és ez ellen minden magyarnak kutya kötelessége harcolni. Ezzel szemben az én véleményem az, hogy a tőkének nincsenek érzelmei. Azt csak Rákosi ordította, hogy a "Wall Street hiénái" szocializmust építő dolgozó népünk ellenségei. A tőke profitra törekszik és ennek érdekében nincs tekintettel semmire. Ahogy József Attila írja "Kis búvó országokra rálehel a tátott tőke sárga szája, párás büdösség felhő lep bennünket el" (az idézet pontosságáért nem vállalok felelősséget, érettségire tanultam) Ez a kapitalizmus alapja. Aki pedig ellenségképet tuszkol a bárgyú tömegek agyába az árt a hazának és ezt azért teszi, mert megtanulta, hogy ez a legkönnyebb út a hatalom stabilizálására. Hirtelen  a falklandi háború jut az eszembe, melyről ezt írja a Wikipédia  "...A háborút megelőző periódusban Argentína súlyos gazdasági válságot élt át, melyet a katonai diktatúra (junta) elleni tiltakozások hullámai tarkítottak. Leopoldo Galtieri, a junta vezetője a felgyülemlett feszültségeket a nemzeti érzelmek felszításával kívánta levezetni, amelyre egy a lakosság számára népszerű célért vívott gyors, győztes háború ideális eszköznek tűnt." Nos ha jól emlékszem 3000 körül volt a halálos áldozatok száma és minden maradt a régiben, azaz a szigetlakók most is angol fennhatóság alatt legeltetik a birkákat. Feltételezem, hogy a királyi TV az értelmesebbeket vágta be a tüntetők közül, de nekem úgy tűnt mindegyik ugyanazt a mantrát szajkózza, a nyugat bánt minket de mi nem hagyjuk, odaállunk emögé a tökös legény mögé aki nekimegy a világnak. Lefordítom, ott egye meg a fene, vesszünk össze mindenkivel, menjünk szembe az autópályán, dögöljünk meg, de mi akkor se csináljuk azt amit "ezek" akarnak. Egyébként is csak azért akarják, mert tökhülyék, maguktól nem akarnának semmit, csak a zsidólibseráliskommunistaárulógyurcsánisták az agyukat átmosták. Szóval sajnálom barátaim, de még ha négyszázezren vagytok, akkor se győztetek meg engem semmiről, akár azt is mondhattátok volna, "Négy láb jó, két láb rossz". (aki nem olvasta Orwell "Állartfarm"-ját sürgősen pótolja!) Amúgy arra egyik tüntető se adott választ, hogy miért akarunk szabadságharcot vívni azok ellen akiknek tartozunk,inkább úgy kéne csinálni, mintha szeretnénk őket, de ez nekünk nem megy, mi egymást is utáljuk, a magyarnak sok ellensége van, de egyik se olyan ádáz mint a másik magyar. Drága boldogult apám mondta egyszer amikor megtudta, hogy pénzt adtam valakinek kölcsön, hogy eddig a barátod volt, de mostantól utálni fog.

Ja és hallgatva a Duna TV elemzőit úgy tűnik Schmitt Pál kezét lassan elengedik, mert megengedték Fritz Tamásnak, hogy azt mondja, ha beigazolódik a plágiumvád, akkor le kell mondania. Azért, hogy ne legyen minden olyan kedves, a másik elemzővel megegyeztek abban, hogy a Dísz téri tüntetés kudarc volt, mert kevesebben voltunk mint a békemenetelők és ezt a szervezők is beismerték. Nos én írásba adom, hogy senki nem ismert be kudarcot, az, hogy a párszázasra tervezett tüntetés végülis többezres lett éppenhogy siker és ezt a szónokok többször is örömmel nyugtázták, aztán meg ezt egy facebook csoport szervezte nulla költségvetésből, a másikra meg ott volt Széles Gábor bukszája a hozzá csatolt médiával együtt. Nagyon kíváncsi vagyok holnap mi lesz a Klubrádiós tüntetésen, majd arról is beszámolok, jóccakát!

Ma reggel (22-én) jutott eszembe valami. Annakidején amikor a perzsa uralkodót elűzte a népe és visszahívta párizsi emigrációjából Khomeini ajatollahot (ajatollát? ha franciásan nem ejtjük a "há"-t? Hogy helyes? Mindegy.), ahova a sah száműzte, aki ezután visszatérve az iszlám fundamentalizmus jegyében átalakította az országot, nekiment az USA-nak mint a "gonosz birodalmának", mellékesen követve a sah példáját leszámolt ellenfeleivel, azzal a csekély különbséggel, hogy a százszorosát mészároltatta le az ellenfeleinek, nem olyan finnyásan gyilkoltatott, mint a Marx Károly egyetem díszdoktora Reza Pahlavi. (Apró színes, az ajatollah visszatérésének napján a Népszabadság vezércikkben üdvözölte a 80 éves főpapot jó egészséget kívánva Irán "rendbetételéhez".) Nos akkor jóbarátom  és keresztkomám "Sz A" tömören azt jegyezte meg: "Ezek azok, akiknek nem kellett a fejlődés, visszafordultak a középkorba.". Az az érzésem, hogy nálunk is valami hasonló történik. Orbán feltüzelte a nemzeti konzervatívokat, nem érdekes semmi, a dicső(nek hazudott) történelmi múltba meredve a keresztény magyar fundamentalizmus vert tanyát azok fejében akik tegnap tömegben vonultak a Hősök teréről a parlament elé. Nekünk nem kell a fejlődés, nincs szükségünk barátokra, semmi közünk Európához! Utáljuk az USA-t, utáljuk az EU közösséget, utáljuk a többi magyart, békésen menetelünk a nagy semmibe, dacosan büszkén megyünk tönkre, hagyjuk, sőt óhajtjuk, hogy vezérünk nap mint nap tönkre tegyen bennünket.

 

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr333650994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2012.01.22. 03:28:58

A politikahoz ugyan csupan annyit ertek, hogy a ismert dolgok alapjan utallom az orbant. Azonban abban egyetertek Vilmos baratunkal, hogy a magyar 1 kulonleges faj. HA en egy kelemetlen magyartol itt meg akarok szabadulni, adok neki kolcson 20 dollart ha keri ha nem. Tuti, h tobbe nem latom.Es sajnos itt idegenben a leg fajdalmassabb dolog, latni a mexicoi-ak hogy ossze tartanak ismeretlenul is segitik egymast. HA 2 magyar osszejon egy perc mulva mar csak arrol megy a szoveg kinek mije van es akinek kevesebbje van az maris utalja azt akonek tobbje van. Meg valami. Akar a katonasagnal.. aki kesobb jott ide az mindig kise lenezve van mert meg suletlen.De segiteni ot egy magyar sem fogja. Sot ! HA egy mod van ra jol meg dolgoztatjak es kihasznaljak amenyitre csak lehet.Ez tettek velem is.Amig lehetett. Szoval kulonleges faj vagyunk.Es meg van olyan ember is aki az orban segget nyalja.Neha.. de tenyleg csak neha, orulok, h itt elek.Kapjatok a fejetekhez Magyarok!

Sün77 2012.01.22. 07:51:33

Köszönöm a beszámolót Tengerész! Jó tudni, hogy nem mindenki szarik bele a napi politikába. Én beleszékelek, Te nem. Ez a demokrácia. Sajnos ettől se jutunk előbbre. A helyzet nem rózsás, de nem is tarackos. Annál sokkal rosszabb.
Én magam alatt vágom a fát. Szurkolok, hogy Európa és az Imf beintsen Magyarországnak. Nagyon fájni fog ez nekünk, kisembereknek, de legalább a Viktoriánus kornak véget vet. Én nem hiszek a demokráciában, de nem is ilyen kiskirályt akarok. Én csak lehetőséget kívánok, hogy biztonsággal, rendes munkával, elhivatottsággal felnevelhessem a gyerekeimet, boldoguljak itt, Magyarországon.

Szép napot

Sün

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.01.22. 10:28:50

Szép napot kívánok Tengerész! A Fiala műsorából már régóta ismerlek, és szeretem a hozzászólásaidat. Régebben szinte minden nap hallgattam a Kelj Fel Jancsit, de ma már ez nem így van, mert kiimertem a kapitányt! Szíd mindenkit, közben meg örül, hogy egy celeb műsorba a Frizbibe meghívják. Mivel nem fogok tudni mindig benézni hozzád, mert én is rengeteget foglalkozom a politikával, közélettel a Facebook oldalamon / Voltak honlapjaim, de tönkretették vírussal /, így megadom a linkemet, és nézzél be, jelölj meg ismerősödnek, ígérem fogsz ott olyat is látni, amit máshol nem. Ma én is megyek a Klubrádióért rendezett demonstrációra, nagyon sok megmozduláson jártam, fényképezek, videózok! www.facebook.com/profile.php?id=100000859632031&sk=wall
A nevem: Kovács Ernő

tabulator 2012.01.22. 14:31:59

Hajrá Vili!
Egyelőre nem tudok képeket betenni mert
1 - nem tudom hogyan kell (html?)
2 - nem dokumentáltam fényképekkel az építést, a szilárdsági számításokat is csak én láthatom.
Erről el kell mondanom, azt amit Te is biztosan tucc, hogy
a szerkezetnek nem csak elegendően szilárdnak, hanem elegendően merevnek is kell lennie.
Az én esetemben a méretezéssel sok fölösleges tömeget tudok megspórolni (ami repülőeszköz esetében fontos követelmény)
Akik a "józan észre" bízzák a szilárdság biztosítását azok többnyire túlméreteznek, eszközeik emiatt nehezek és drágák.
AlMGSi1 anticorrodal (szilumin) csövet Magyarhonban nem kapni, külföldön pedig csak raklap tételben, "aranyáron"
Van egy 450 kg felszálló tömegű madaram, szárny, kocsiszerkezet gyári - én erre szereltem fel egy Swift tunningolt motorját. Lehet vele tartósan vergődni, amíg az ember fizikailag bírja, a fogyasztás se sok, kb 7-8 liter 2 személlyel óránként, 75 km/h esetén.
Ebből kiindulva jött az ötlet: legyen a max felszálló tömeg 160 kg. (e célból leadtam 20 kilót), vettem egy gyors könnyű szárnyat és egy Hirth "hátimotort". 2,5 l/h, 90 km/h mellett.
A kocsiszerkezet pedig már majdnem kész. Eleinte egy jó "gyalog" szárnyat kerestem, de hamar megértettem, hogy ilyen terhelésnél eltűnnek a kis sebességő repülés képességei és nem nő meg a max seb értéke. Vagyis, nagy sebességű motoros szárny kell és a nagy sebességű, kis fogyasztású haladáshoz, levegőben állítható légcsavar.
És puff neki, nekiindult a dollárárfolyam! (csak egy gyártó van a világon aki ilyet készít és az is amerikai.)
A többit később, tisztelettel üdvözöl, imre.

vadegér 2012.01.22. 19:17:14

@jobbikbal: Nem tisztem,de te nem ide való vagy.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.01.22. 21:58:08

@vadegér: Való igaz, hogy mi itt inkább csak "indulatból" politizálunk, hiszen alapvetően a hajóépítés/hajózás szeretete hoz össze mindenkit, de ő legalább meri vállalni a nevét, ellentétben a legtöbb "politikusunkkal" akik amúgy mindenféle médiában szerepelnek ország-világ előtt nick-néven...:(
(Mindamellett, hogy azért én is jobban szeretem, hogy legalább ez a blog felüdülés a politika alól... és csak néha-néha, ha nagyon bedurran az agyunk...:) )
Már bocsi, Tengerész, hogy beleugattam!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.22. 22:24:41

@jobbikbal: Kedves Ernő! Velcome on board! Köszönöm a meghívást, de szándékosan nem vagyok Facebook tag, elég nekem ez a blog és az ezen keresztül szövődő kapcsolatok, ennél több ösmerősre nem vágyom. Itt mindenki megtalál és én mindenkit szívesen látok, ha megtisztelsz vele Téged is. Talán nem látszik mindig de ez elsősorban hajóépítő blog, máshová más közösségbe nem vágyom.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.22. 22:29:52

@vadegér: Bocs...meg ne sértődj, pontosan úgy van ahogy kezdted. Itt én vagyok a "csapos" és szeretném alapból elvágni minden vendégem egymás közti ellenségeskedését. Sanyi65-nek igaza van, csak kínból politizálok, akkor ordítok ha már nagyon fáj. Mint most.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.22. 22:41:49

@tabulator: Ó a régi szép idők! Annakidején lehetett kapni szilumin csövet, Székesfehérvárott tudomásom szerint gyártották. Én még benne voltam Trabant motorral készült sárkányrepülő építésében Hármashatárhegyen, az említett MMRK-ban. De aztán Rotax motorral fejeztük be. Az első hajómnak a kormányrúdja és a spinakkerbummja is bontott sárkányrepülő gerinccsövéből készült. Levegőben állítható propellert még sose láttam UL-en, idáig csak a Vízügy Pilátusán láttam ilyet, amivel negatívba állítva fékezni lehetett leszállásnál, ezért rendkívül kis helyen le lehetett tenni. De az én repülő ismereteim meglehetősen elavultak, 25 éve nem voltam levegőben saját szárnyon, de még sportreptér közelében sem.

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.01.23. 07:12:59

Nem tudod mit veszítesz! Van egy specialitásom, képeket kommentelek már több éve, hasonló stílusban, mint a Hócipőben szokták. Nem akarok beképzelt lenni, de szerintem kitűnően űzöm! Kapsz egy képet ajándékba, itt eldöntheted, hogy nem szédítelek!
Egy fizetett Kossuth téri, aki tegnaptól hiteltelen!
kepkezelo.com/viewer.php?file=9kvomzcz8rh3u10mahh.jpg

devton 2012.01.23. 08:39:51

A rádiószereplésed lehengerlő volt gratula!
süti beállítások módosítása