Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2012.01.12. 20:40 :: A Tengerész

 Estére késznek nyilvánítottam a dinghy belső részét. Már csak festeni kell. Felvéstem az orrtükörre a nevét is (a betütipus egyébként "celtic", ugyanaz amivel Amapola orrára is felírtam a nevét), erre majd az egész nap ráment a vacak kezemmel. A kép csalóka, a hosszirányú képtorzítás miatt az orrirányból készült képen az orrtükör látszik szélesebbnek. A fartükrön van az "Y" alakú erősítés. A tükrökön lévő két bevágásba fekszik bele az árboc ledöntött állapotban és tartja a ponyvát amivel majd le lesz takarva, amikor a darukarokon lóg. A fartükör bevágása a "védlizve" való evezésnél is hasznos. A széleken lévő furatokba köt be majd az emelőkötél. A bevésett név betűit epoxigyantába kevert sötétbarna faporral fogom kitölteni, így a név "örökre vasalva". Ez a barna trópusi fa, a parkettások kidobott hulladéka, az a fajta amiből a sarkok belső íves része készült egészen sötét színű, a csiszolata viszont gyantában kis mennyiséget keverve először vörösre színezi azt. Namármost amikor a sarkokat kerekítettem pár hete géppel csiszolva, szállt a por mindenfelé, többek közt a szakállamba. Na mondtam majd kimosom belőle. Hát nem sikerült valami tökéletesen, mert a vízben is vörös  levet engedett, beszínezve a fehér szakállamat. Úgy néztem ki napokig mint Vörös Erik viking király..

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr323541067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IQ_nuku 2012.01.13. 07:51:32

Ismét meg kell állapítanom, hogy rettenetesen ügyes vagy! Nagyon jól sikerült! Gratulálok :)

Kis ember 2012.01.13. 17:58:57

Tengerész, ez GYÖNYÖRŰ!

szlo 2012.01.13. 19:59:36

Gyönyörű! Gratula, Tengerész!

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2012.01.13. 21:25:17

Ez valami csodálatosan néz ki :)
/bonnie, aki 4évesen asztalos akart lenni/
süti beállítások módosítása