Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2012.01.04. 17:36 :: A Tengerész

Délelőtt összeragasztottam a kis csónak kormányszekrényét, most szorítókban köt a ragasztás. Az anyag ugyanaz a maradék 8mm vastag bakelit lemez, mint amiből a hajó belső burkolatait, válaszfalait készítettem, amúgy a Novotel szálloda bontott fűrdőszobai burkolatának anyaga. Délután szakadt az eső, ki se volt kedvem bújni a hajóból, minden vizes, csúszik, csónakban áll a víz, ki kellett volna merni, mert  társasházi közgyűlésre kellett volna menni, de szakadó esőben csónakot merni... "J" ráadásul ilyen időben nem mer beszállni se a csónakba, nekem se hiányzik egy újabb elesés, hát maradtunk a fenekünkön. 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr183519677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temtom 2012.01.04. 18:10:25

Egy kis off, de szerintem vicces:
"...battyogunk át a doveri szoroson. Egyszer csak hív ám a doveri parti őrség, a szokásos információkért, úgymint honnan, hová, hányan vagyunk a hajón stb. Lezajlott a beszélgetés a jól bevett protokoll alapján, majd a rádiós így szólt: „Captain felhívnám a szíves figyelmét, hogy Dover környékén nagy számú”wafi”van a szeparációs zónában”. (a szeparáció az egy virtuális úttest). Hinnye mondom, elég jó beszélek angolul, de a „wafival” eddigi szakmai életem során még nem találkoztam. Mivel kérdezni ingyen van, a jó „marinájó” meg holtáig tanul, visszakérdeztem, hogy mi a rosseb az a „wafi”? Minden sallangtól mentesen így válaszolt: ”wind assisted fucking idiots”. Magyarul ez annyit tesz, hogy széllel támogatott (segített) kibaszott idióták. Mit mondjak, azóta szótáram szerves része a „wafi”..."

temtom 2012.01.04. 21:20:53

A doveri sztori az néhány éves. Talán 4 vagy 5 éve történt.
Akkor még nem a Fabiolán volt, hanem valami kisebb hajón.
(Jelzem a Fabiolánál majd'minden hajó kisebb. :) )

harpi4 2012.01.05. 07:18:43

Na én is mesélek egy igaz történetet. 1968-ban matrózként hajóztam a "Tatán", amikor elkezdtük a spanyol járatot. Nagy szó volt ez abban az időben. Valenciából Huelvába mentünk, ami kint van ugye az Atlanti-óceán partján, és amikor visszafelé keltünk át a Gibraltári szoroson, már sötét este volt. Akkor nem volt még VHF (legalábbis a kereskedelmi hajókon) így a fénymorzéval hívták a hajókat. Minket is hívott a parti őrség, és megkérdezte "What ship". A III. tiszt felkapta az aldislámpát és válaszolt rendesen. Jól tudott különben morzézni, hiszen ő volt egyben a rádiós is. Amikor leadta a hajó nevét, az angol visszaszólt, hogy "rendes választ kérek". Nehezen győzték meg, hogy ez a nevünk. Lehet, hogy történet ismerős, hiszen ebből is amolyan vándortörténet keletkezett, amit este vacsora után szoktak mesélgetni, de én ott voltam watchman az esetnél. Barba: Édes Bálint, a III. ti. Deák Andor.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.01.05. 15:55:03

Ha tudtok még jó történeteket, meséljetek!!!! Remélem, Tengerész nem sértődik meg, hogy picit belemesélnétek a blogjába...:)Az ő történeteit is kigyűjtöttem...

beho 2012.01.05. 18:34:30

@temtom: már azt hittem, mostanéban jártál arra. Gondoltam: ezért maradt el Palstek meglátogatása, pedig milyen szépen hívott.

abraxas 2012.01.05. 19:01:33

@sanyi65: Aszontad van anyag a csónakodról. Hol?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.05. 20:03:50

@abraxas: @sanyi65: Én is kerestem, de nem találtam a Blondiet, csak a Táncost.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.01.05. 20:38:00

@abraxas: @A Tengerész: A csónakom, amit építettem egy Blondie8-as csónak, a neve: Táncoska A www.hajoepites.fw.hu lapon a projektek menüpontban van. De lehet, hogy ha nem egyértelmű, akkor át fogom szerkeszteni, hogy könnyebb legyen megtalálni! A FreeWeb a napokban alakul át, valószínű, hogy a honlap címe is változni fog .fw helyett .x3 ra! A nevem mellett majd a jó honlapcím lesz! (remélem...:) )
süti beállítások módosítása