Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2011.12.18. 23:24 :: A Tengerész

 Tevékeny napom volt a tegnapi lustálkodás után, de már a reggel is olyan csodás volt, hogy elképzelhetetlen lett volna tovább tespedni. Hétágról sütött a nap, szél semmi. Éjjel fagyhatott, mert az árnyékos oldalon még nyolc órakor is jeges volt a deck. Először is…

Szólj hozzá!

Szombat.

2011.12.17. 18:40 :: A Tengerész

 Viharos szél fújt egész nap. Tanulva a múltkori estből, nem akartam "J"-t egyedül hagyni a  hajón, így csak heverésztem, olvasgattam a rádióamatőr vizsgaanyagot (édes istenem, van amivel utoljára 1961-ben foglalkoztam a technikumban, elektrotechnika tantárgy…

11 komment

Péntek.

2011.12.16. 23:40 :: A Tengerész

 Ma délelőtt meglátogatott "Sz F" és meggyőzött arról, hogy érdemes levizsgáznom rövidhullámú rádióamatörnek. Már a Fa Nándi-Gál Józsi páros is rádiózott ezen a módon, de Rotorman, vagy Méder Áron is így érintkeztek az itthoniakkal. Elbeszélgettük a…

9 komment

Csütörtök.

2011.12.15. 09:26 :: A Tengerész

 Tegnap este óta esik az eső. MOST van az, hogy nem megyek ki a hajóból amíg el nem áll! Nincs igazán hideg odakint, 8 fokot mutat a külső hőmérő, de semmi kedvem megázni, ráadásul ki kéne menni az OBI-ba glettvasért, mert azt amit a belső fenék laminálásakor használtam…

4 komment

Szerda.

2011.12.14. 22:59 :: A Tengerész

 Bocsánatot kérek mindazoktól, akik nagyon kedvesen felajánlják segítő kezeiket az enyém helyett (mellé), de elvagyok, haladok ha lassan is, ha erő kell emelni, forgatni, itt vannak a szomszéd műhelyek dolgos kezei, amúgy meg egész jól sikerült eddig minden feladatot megoldani,…

6 komment

Kedd.

2011.12.13. 17:11 :: A Tengerész

Az az igazság, hogy tegnap kicsit túlerőltettem a kezem, lettek fájdalmaim. Ma csak leszedtem a szorítókat a tegnapi ragasztásról és  amennyire lehetséges volt csak jobb kézzel csiszolgattam a sarokerősítéseket az orrban és farban. Ezzel a belső rész kialakítása egyelőre…

6 komment

Hétfő.

2011.12.12. 21:50 :: A Tengerész

 Borzasztóan ügyetlen vagyok ezzel a másfél kezemmel. Ma az orr és fartükör sarkaiba faragtam a kis lekerekített sarok erősítéseket, rettenetes mit kínlódtam. De estére beragasztottam mind a négyet. Majd holnap ha leszedtem a szorítókat lefényképezem. Délelőtt volt egy…

5 komment

süti beállítások módosítása