Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2011.12.14. 22:59 :: A Tengerész

 Bocsánatot kérek mindazoktól, akik nagyon kedvesen felajánlják segítő kezeiket az enyém helyett (mellé), de elvagyok, haladok ha lassan is, ha erő kell emelni, forgatni, itt vannak a szomszéd műhelyek dolgos kezei, amúgy meg egész jól sikerült eddig minden feladatot megoldani, szóval köszönöm, de nincs hálistennek egyelőre szükség semmilyen segítségre, de ha valamiben mégis, akkor ígérem időben szólok. Rám csak az egyedül végzett munka van jó hatással, ha már másodmagammal kell alkotnom, akár én vezetek akár a másik, már nem érzem jól magam. Már az is zavar, ha munka közben kommunikálnom kell, mert a gondolataim szárnyalását a beszéd sebességére és a szavakkal megfogalmazható eszköztárra kell lesilányítsam. Most meg az, hogy külön megoldásokat kell találjak a kezem különféle eszközökkel való helyettesítésére, kiegészítésére, éppen elég plusz feladat, nem hiányzik még az is, hogy ebbe a technológiába még újabb kezeket belekomponáljak. Szóval BÁRKI, legyen az a legtürelmesebb, legnagyobb szaktudású, legjobban irányítható munkatárs, csak idegesítene, bocs, kössz, de marad a megszokott egyedüli meló.

Ma a lakatos fiúk megfordították a csónakot, csiszoltam, széleztem, gletteltem, ragasztottam, alakul a fenék és oldalpalánkok, meg a tükrök illesztése. Néhány helyen beleszakadtak a drótok, akármennyire is igyekeztem csípőfogóval kihúzni őket, úgy megfogta az epoxi, ezeket síkba csiszolom sikítóval, ellesznek ott a deszkában a műanyag alatt. 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr493464310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2011.12.15. 08:09:04

- Segithetek?
- Köszönöm nem szükseges, sietnem kell!
:)

abraxas 2011.12.15. 14:45:20

Én eleve benthagytam belülről az összes drótot, erősítés gyanánt. Kívül csak lecsipkedtem, és lecsiszoltam.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.15. 15:42:28

@abraxas: Én kiszedtem amit csak tudtam, de olyan 4-5% beszakadt, de ez sem erősít, hisz csak az anyagvastagságban van benne, kötés már nem megy át a másik palánkra.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.12.17. 11:09:14

@A Tengerész: Én a csónakomnál szintén bent hagytam a drótokat, csak lecsipkedtem/lecsiszoltam a külső végeit. (a belsőt sajnos lelamináltam, igy ott "pukli" van:( ) Majd legközelebb jobban ügyelek! De a netes "szakértők" egy része igy, más része kiszedve csinálta, na, ilyenkor döntsön szegény tudatlan kezdő!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.17. 18:37:46

@sanyi65: Szerintem teljesen felesleges bent hagyni a drótokat. Ha belül rendesen rajta van a két réteg szövet epoxival, az minden drótnál többet ér. Különösen, hogyha a drót éppenhogy nem engedi rendesen rásimulni a szövetet, akkor meg szerintem még árt is. Én ugye kicsit még kockáztattam is, mert már akkor kiszedtem a drótokat amikor belül éppenhogy csak össze volt ragasztva az illesztésekbe vékonyan belekent gyantával. Előtte olyan rettenetes erővel kellett összehúzatni a drótokat, hogy azok (még a vastagabbak is)gyakran elszakadtak. És amikor kiszedtem a drótokat mégse ugrottak szét a palánkok. Szóval az epoxival való ragasztás rendkívül erős. Én úgy gondolom, hogy egy cm ragasztás biztos kibír 10 kilót (valószinűleg jóval többet is). Namármost a két drót közt van 12 cm távolság. Tuti, hogy a drót nem húz 120 kilót, szóval ha egyszer össze van ragasztva , a drót felesleges.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.12.17. 19:30:33

@A Tengerész: A TV-ben egyszer mutatták, hogy csinálják a tengeri fa kajakokat. "szaggatott vonalat" húznak az epoxival, kikerülve a drótokat. Amikor az epoxi megszárad, a drótokat teljesen kiszedik, és a helyüket is kihúzzák epoxival. Ezután jön az üvegszálazás 2 rétegben (egy egészen vékony, alig 3-4cm!, majd rá egy 6-7cm-es.) Száradás után kivül is ragasztják, majd vékony csik üvegszál, majd az egészet le üvegszövetezik.
Na ezt már csak akkor láttam, amikor már megcsináltam a csónakomat...:( Ez már igy maradt, majd a következő szebb lesz! (remélem...)
süti beállítások módosítása