Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2011.12.19. 16:36 :: A Tengerész

Így néz ki a lelaminált fenékpalánk. (a svertnyílás még nincs kimunkálva teljesen) Mindjárt látszik miért leszek alighanem kénytelen lefesteni a végén a csónakot. Itt pl. a svertnyílás környékén több réteg szövet van, ahogy a feneket összehoztam a svertszekrénnyel, ezt muszáj volt glettelni kicsit, mielőtt az üvegszövetet felterítettem volna a fenékre, itt a több réteg és a glettelés  miatt más árnyalatú lett a végtermék. De mindenütt, ahol akár a drótozás furatait, akár egyéb javításokat kellett eszközölni, az bizony látszik. Ha csak nem akarok nagyon "őszinte" dolgot építeni (lehet ilyet csinálni készakarva is, pl. láttam már képen olyan rádiót, telefonkészüléket aminek direkt átlátszó plexiből volt a háza, hogy látsszon a keszekusza belseje), le kell fessem a végén az egészet, bár még mindig nem döntöttem véglegesen. 


 

 

 

 

 

A munka kellékei az üvegszövet szabásához szükséges terjedelmes helyigény miatt összeszorultak a munkaasztal sarkára, de itt van minden ami mostanában kell. (meg idejön magától kíváncsiskodni, mindenáron bele akar mászni a friss gyantába)

Az időjárás olyan digitálisra váltott, egy nap szép, napsütés, egy nap borongás. A tegnapi verőfényes szív(és test)melengető napot ma rusnya szürkeség követte, "J" simán elaludta a délelőttöt én jöttem befelé ebédelni a szokásos 13:04 perckor (ilyenkor kezdődik a Kossuth rádió irodalmi műsora, arra szoktunk ebédelni)és mivel még nem volt kész a kaja ledőltem kicsit ebéd előtt...Nos háromnegyed négykor ébredtem fel, "J" ott horkolt a lábamnál, kaja az asztalon. Most csendben vagyok, ha felébred megebédelünk. Szóval nem mondom, hogy száguldok a melóval, ma mindössze a képen a fenékpalánktól jobbra lévő palánkot lamináltam le.

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr293475951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2011.12.19. 17:11:30

Mennyire birja a kopasz gyanta az UV-t? Mert szerintem ez donti el, hogy le kell-e festeni. Amugy nekem tetszik ugy natur.

vajk

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.19. 17:41:04

@halaloszto: A kopasz gyanta alapban nem UV álló. De nekem van olyanfajta edzőm, amitől UV álló lesz a laminátum.

halaloszto 2011.12.19. 18:00:39

@A Tengerész: es UV allo lesz, vagy UV gatlo is? mert a fanak sem tesz jot.

vajk

abraxas 2011.12.19. 19:11:07

Nem hinném,hogy véletlen lenne, 100 festett S&G hajóra jut 1 natúr. Olyat többnyire csak a Hogyan csinálják?-ban láttam a dobozban, de azok profik voltak, profi technológiával.
Amúgy jól föst ;o)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.19. 19:36:22

@halaloszto: Szerintem csak "álló". De a fának miért ártana a napfény? Legfeljebb érettebb lesz a színe nem?

halaloszto 2011.12.19. 19:54:08

@A Tengerész: amikor a szabadon levo fa megszurkul, az az UV-tol van. Nyilvan ha van hozza viz, az nem art, de az UV magaban is eszi rendesen. Azt szoktak mondani, hogy kulteren fat minnel sotetebb szinre kell kezelni, a sotet pigment az, ami elnyeli az uv-t, nem engedi at.

vajk

teddybear01 2011.12.20. 16:40:32

Hát amikor Rab szigetén jártam, a legtöbb csónak szürkére vagy fehérre volt festve, esetleg egy-két kék vagy fekete csíkkal díszítve.
Natúr fa színe csak némelyik jachtnak volt, persze az is vastagon lelakkozva.
süti beállítások módosítása