Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2011.11.23. 20:18 :: A Tengerész

 Reggel leszedtem a szorítókat a jobb oldali koszorúlécről, átfordítottam a csónakot a bal élére (így könnyebb megkenni a vízszintessé vált oldalfalat ragasztóval) és felragasztottam a baloldalit. Aztán elmentünk Lajosmizsére egy kisteherautónyi vasáruval tüzihorganyoztatni. Felraktuk az én vödörnyi spanneromat is. Na ott kiderült, hogy csak az "Ismerd meg hazádat" mozgalomnak hódoltam, mert a helyi főnök nem sok jóval biztatott. Azt mondta, hogy a horganyzás után a meneteket újra kell vágni a csavarokon, mert a felrakott réteg eltömi a meneteket. Szóval adtam a kakinak egy pacsit. Azt ember nem tudja megcsinálni, hogy egy esztergályozott balos anyamenetet újra megmunkál az eredeti nyomban. Vettem két flakon horganyspayt, ez ugyan messze nem ad olyan védelmet mint a horganyzás, de nem tudok mást csinálni. Ha már autóztunk, ráadásul teherautóval, hazafelé vettem 30 kiló dabasi krumplit, három karton tejet, egy karton ásványvizet, mert nem vagyok benne biztos, hogy a hónapja nem használt autóm ebben a hidegben a 10 éves akkumulátorával beindul egy nagybevásárlásra.

Hazafelé egy útmenti csárdában kifogástalan halászlét ettünk, ez a nap további pozitív hozadékai közé tartozott.Viszont ismét szembesültem  szomorú mai állapotokkal. Mint izolációban ( a szó szoros értelmében, a hajó horgonyon áll szigetként) élő, a világ dolgaitól elrugaszkodott nyugger, csak nagy szemet nyitottam, a mikor látom, hogy "K" aki rendszeresen jár a lajosmizsei céghez horganyoztatni, az előző megrendelés készárúját készpénzzel fizeti. Kérdem, hogyhogy nem átutalással? Válasz: " A mai világban? Mindenki készpénzzel fizet, senki nem árul semmit átutalásra." Szóval olyan iszonyú a tartozáshalmaz, hogy már senki nem bízik senkiben. Neki is van hárommilliós kintlevősége, soha nem fogja tudni behajtani. Ez a jelenség lassan 20 éve folyamatosan erősödve alakult ki. Márpedig a bizalom, az üzleti tisztesség a gazdaság alapja. Ha ez nincs, és nem alakítják "fentről", nincs és nem is lesz semmiféle kilábalás. A cégek döglődnek, az úton többfelé, eladó, kiadó ingatlanok, céges telephelyek, gazdasági hullaszag terjeng mindenfelé. De nem ez a téma sehol. Mintha belenyugodott volna mindenki. A média piszlicsáré ügyektől hangos, a parlamentben takonypóc honatyáink egymás ánuszában turkálnak  primitív hatalmi harcuk közepette.

Az út mentén kurvák fagyoskodtak balekra várva. Hát...nem bánnám, ha helyet cserélnének a parlamentben ülőkkel.  Nem hiszem, hogy nekünk sokkal rosszabb lenne  ettől, de a lányok legalább melegben lennének. 

Hazaérve kivágtam a fartükörre a külső erősítést és fel is ragasztottam, most köt a szorítókban. Holnap majd lefényképezek mindent és berakom ide a naplóba.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr523406907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temtom 2011.11.23. 21:20:52

Teljesen nyilvánvaló, hogy az én példám nem mérvadó. Azért írom le mégis, mert mai történet.
Előzmény:
Szinte mindent átutalással intézek: rezsi, telefon, internet, tűzoltókészülék vásárlás, szerszámok, nyomdai termékek és a többi apróság.
Sportot űzök abból, hogy akár nyolc, akár harminc napos fizetési határidő szerepel a számlán, igyekszem még vagy aznap, amikor a számlát kézhez kaptam (vagy bármit vásároltam)
vagy maximum másnap átutalni.
Ennek valamennyi üzleti partnerem örülni szokott.
Én meg utálok tartozni.

Ma vásároltam egy szuper vizátfolyás-mérő, nyomásmérő műszert.
Tűzcsapokhoz kell. Az ára 425.000. Ft. Nekem nagy összeg, hónapokig spóroltam rá.
Egy teljesen ismeretlen cégtől vettem. Elmentem érte. A fickó -akivel eddig csak telefonon beszéltem, ma találkoztunk először- odaadta a kütyüt, meg számlát. Én beraktam a kocsiba, és eljöttem haza. Leültem a számítógép elé, és átutaltam neki a pénzt. Ilyen egyszerű.
Abban a naív rózsaszín álomvilágban ringatom magam, hogyha mindenki így csinálná, sokkal normálisabb világban élnénk.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.23. 22:44:07

@temtom: Igazad van az utolsó mondatban írtakkal. Nekem még csak úgy sikerült átutalással vásárolni, hogy előre utaltam a pénzt és ha bemutattam a teljesítés igazolást, megkaptam az árut. Szóval az első mondatod is igaz.

akiga 2011.11.24. 00:55:01

Az építőiparban dolgozó barátom havi rendszerességgel teszi meg, hogy nem fizető fővállalkozója, egy másik építkezéséről letétbe vesz ezt-azt. Volt, hogy éjjel, 4 emberrel lebontottak egy 4 szintes ház körüli állványt. Felhívta a tulajt, hogy lesz újra állvány, ha fizet. De olyan is volt, hogy villanyszerelők, bebetonozták a szakadt vezetéket, majd közölték, ők tudják csak, hol van megszakítva. Ha fizetnek, 1 óra alatt lesz áram. Ha nem fizetnek, nincs áram és úgy nehéz tartani a határidőt.
Sajnos más hatékony eszköz nincs a kezében. Indíthat csődeljárást, meg mehet bíróságra, és akkor majd évekkel később sem lesz kifizetve.
De ismerős körben, volt olyan aki a MOL ellen indított csődeljárást, mert túl lassan fizettek.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.11.24. 11:50:27

@akiga: Pontosan! Márpedig ahol a jogállami módszerek nem működnek, hiszen ezek nem azok (más vállalkozó csőszerelő mesélte, hogy ők rejtetett helyeken eldugózzák a csöveket és addig amíg nincs pénz fűtés, víz sincs), és ebbe az állam belenyugszik, ott szart ér a vezetés. Nem azért cserélik ki a bírókat 62 éven aluliakra és nem azért lesz az ügyésznek bírókijelölési joga, hogy gyorsabb legyen az igazságszolgáltatás, hanem azért, hogy a hatalomnak megfelelő ítéletek szülessenek. Eddig is szar volt az igazságszolgáltatás az MSZP SZDSZ múlhatatlan bűnéből kifolyólag, most elintézték nekünk, hogy olyan nyerjen aki még jobban berágja magát élősködni a nemzet testébe.
süti beállítások módosítása