Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2011.11.06. 17:59 :: A Tengerész

Csuda romantikus az út haza  a "munkából". Bezárom magam után a műhelyajtót, lesétálok a partra, beszállok a csónakba és pár evezőcsapással Amapola mellett vagyok. Majdnem telihold van, a víz tükörsima, az egész nap fújó közepes erősségű déli szél teljesen leállt,  kellemes a hőmérséklet, bizisten kedvem lenne rábeszélni "J"-t, hogy csónakázzunk még egy kicsit itt a környéken. Mennyivel kellemesebb így hazatérni, mint amikor még nem laktunk a hajón és az egész napos munka után fáradtan szálltam fel a 24-es villamosra és utaztam az ordítozó, büdös "nyóckeres, hétkeres" söpredék közé vegyülve! No de félre a lírával! Ma elvégeztem az illesztési hézagok "kellősítését" ahogy "WDM" (http://www.duckworksbbs.com/plans/messer/bio.htm ) oktatófilmjében látható, pontosan követve a mester utasításait, már amit sikerült megérteni az amerikai angolból (nem azért mintha az angol angol annyira menne), de hát alapjábavéve a film képanyaga magáért beszél. (https://www.youtube.com/watch?v=PpT84nvClR4&feature=related)Gondba voltam a hőmérséklettel. Sajnos a csarnokban mindössze 14 fok volt a munkasíkon, "M" úr pedig amikor kiokított az epoxival való munkára, nyomatékosan felhívta a figyelmemet, hogy 15 fok alatt ne dolgozzak, mert "veszélyes hulladékot" fogok gyártani. Távolról se gondolom megkérdőjelezni a szakértelmét, de a filmen a "WDM" vastagon felöltözve dolgozik, nem az a "szobahőmérséklet" ami lehet a műhelyében. Persze lehet, hogy másfajta epoxit használ. Mit tegyek? Amikor erre rákérdeztem , "M" úr az Alvinplasttól nemes egyszerűséggel azt válaszolta " abba kell hagyni a munkát". Na ez nem az én megoldásom, valahonnan vennem kell még egy celziusz fokot ahhoz a tizennégyhez, hogy meglegyen a minimális hőmérséklet, persze ha lehet szerezni egyet, akkor legyen inkább több! Szóval azt eszeltem ki, hogy leponyváztam a csónakot három réteggel (egy ponyva ponyva, egy műanyag ponyva, egy nylonfólia) és alá dugtam éjszakára egy hőfokszabályzós villanykályhát, ami szépen 25 fok környékén tartotta a test hőmérsékletét. Reggel megkevertem az anyagot úgy hidegen, de jó alaposan, majd a kitakart hajótestre kentem a fogkefével ahogy kell, miközben az éppen befogott területre irányítottam a hősuárzót. Az anyag közben kint volt a hidegben, szóval az edényidő az jó hosszú volt, az első pillanatban "ráfagyott" anyag villámgyorsan hígfolyóssá vált az intenzív hő hatására és prímán hagyta magát bemasszírozni a fogkefével a résekbe és rendesen nedvesítette a fát. Aztán amikor az egyik oldallal végeztem, betakartam a testet, de bent hagytam a kályhát, hogy tartsa a hőmérsékletet és amikorra visszatértem az ebéd és a szunyálás után az epoxi szépen megkötött. Hát így. Délután megcsináltam a másik oldalt is és még a az orr és fartükör réseit is kikentem Treecell adalékkal besürített gyantával.

Szutyokcica nagyon erős macska lesz, mert befalt egy csomó spenótot bundás kenyérrel.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr273358911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.11.06. 21:23:58

Bocsi, biztos sokan ismerik, de ez ugrott be:
- Jean! Hány fok van idebent?
- 14, uram!
- És odakint?
- 10, uram!
- Akkor nyisson ablakot, had' jöjjön be az a 10 is!

Elképesztő, milyen ötleteid vannak: ez a melegítéses technológia! Ha az amcsik megtudnák, dobnának egy hátast!:)
süti beállítások módosítása