Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2011.10.24. 20:53 :: A Tengerész

  Ma is egész nap szinte folyamatosan esett az eső. Amikor egy kicsit abbahagyta vagy legalábbis szemerkélőre váltott, kimentem a partra (a csónakban csak állva evezve, mert leülni a vizes padra nem akaródzott) és a Syntexkereseknél kinyomtattuk abraxas rajzait. Kértem Attilától egy olyan vastag kartonlapot amit a spéci anyagaik közé elválasztónak raknak a gyártók, hogy ne karcolódjanak. Ez egy nagyon merev vastag prespánszerű, vagy 2mm vastag préselt papírlap, mérete azonos a dekorit táblával, tehát akkora, hogy ezen ki tudom szerkeszteni a boci palánkjait és kivágva kipróbálni az illesztést, mielőtt a végleges 6,5 mm vastag rétegelt lemezből az így készült sablonok alapján kivágom őket. Attila segített átvinni a lakatos műhelybe ahol kibérlek elsejétől egy 10 m2-es sarkot és ott fogom megépíteni Amapola bociját. Holnap nekiállok bevásárolni az anyagokat. Látom a kommentekből, hogy érdeklődést váltott ki az újabb patkánylátogatás a hajón, nos ezt nézzétek meg! Ilyen lyukat rágott a diót és napraforgót őrző vödör műanyag tetején! A szaglása tökéletes lehet a jószágnak, mert megérezhette a benne lévő anyag illatát a fedél repedésein keresztül és szép méretes nyílást rágott ki, amin tucatnyi diót kihordott és egy csomó napraforgómagot ott helyben elfogyasztott, mint az otthagyott héjak bizonyítják. Ma összeszedtem a diókat amiket eldugdosott az árboctőhöz, párat kirágott, a többit gondolom később kívánta elfogyasztani és a kiürített éléskamrája helyébe sajttal és szalonnabőrrel felcsalizott csapdát helyeztem el, kíváncsi vagyok mekkora sikerrel. A tűreszelővel "felérzékenyített" csapda környékén dió darabokat és napraforgót szórtam szét, hogy ha a csapdába nem is sétál bele azonnal, lássam, hogy egyáltalán meglátogatta e a helyszínt. Gondoltam rá, hogy kipakolom az egész területet ahol valószínűleg rejtőzhet, de hát a legkevésbé valószínű, hogy csak úgy hagyja magát agyontaposni, ha rábukkanok. Nyilván eliszkol hátra a "privát szféránk" irányába ahol sokkal nagyobb károkat okozhat, mint ott elől ahová elképzelhető, hogy a cockpitban lévő ultrahangos riasztó miatt bújt meg. Aztán az is lehet, hogy rég kiúszott a partra. Merthogy többször láttunk a part mentén vízben úszó patkányt, szóval sportos a jószág.  Egyelőre békén hagyom a helyszínt, ez az egérnél is bevált tavaly, ami a hálókabinunkba költözött be télre. Akkor már a fűtött szalonban aludtunk és "J" frászt kapott tőle, hogy a hátul tárolt ruháit szétrágja plusz szétpisálja a hivatlan vendég. Ott először elkezdtünk pakolni, de rövid gondolkodás után leálltunk vele, inkább vettem egy csapdát, kiraktam  sajttal és néhány óra múlva meg is volt a betolakodó.

Most sült gesztenye illat terjeng a szalonban, a kandalló tetején sül az anyag, délután amikor kieveztem a partra egy reklámzacskóban gesztenyéket találtam felakasztva a parton álló autóm tetőcsomagtartójára. Fogalmam sincs kitől származik az ajándék, de köszönjük szépen.  Az ismeretlen látogató vajon be akart jönni, kurjongatott csak nem hallottuk? Nem tudja a telefonszámomat? Nem akart zavarni, mert tudta hogy éppen alvásidőben vagyok? Rejtély. De Isten tartsa meg a jó szokását, már ami a gesztenyét illeti!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1003327265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2011.10.25. 09:35:47

Lehet, hogy a hajótokon garázdálkodó patkány nagymamája hozott uzsonnát esetleg a kis unokájának gesztenye formájában? Egyébként én is találtam a napokban a hajókonyhám fiókjaiban egérre utaló nyomokat...megrágott tarhonyás zacskó, kirágott levesporos tasak stb..Kezdek aggódni én is rendesen, asszem kipakolás és pár csapda lesz a vége, vagy UH-s riasztó, ez pók ellen is kiváló állítólag...

sevylor 2011.10.25. 11:14:58

Utólag: fogyasszátok a saját termésű gesztenyét egészséggel!
Orca Sirály Ferinél jártam; valóban, nem akartam a csendespihenő idején zavarogni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.25. 15:29:19

@Mihalik Péter: Kipakolás szinte reménytelen. Tegyük fel, hogy meglátod valahol egy pillanatra. Máris eltűnik valami más halom cucc mögött, alatt. Csapda sajttal ami működik.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.25. 15:34:39

@sevylor: Köszönjük! Nincs valami ötleted, hogy lehet úgy megsütni, hogy lejöjjön a belső héja? Mert nekem nem sikerült leszedni. :(
süti beállítások módosítása