Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2011.08.26. 20:22 :: A Tengerész

 Lebontottam a 2-es édesvíztank tisztítónyílásának fedelét, mert a múltkor szivárgott, most újra tömítettem. Egyúttal szabtam léceket, amiket a padlódeszkákat tartó bordák alá beszorítottam, hogy a rozsdamentes lemezből készült tartályok elvileg sík lemez teteje ne tudjon "huppogni" annak megfelelően, hogy éppen teli van a tank, vagy már lefogyott belőle valamennyi víz. Így megszűnik az az idegesítő dolog, hogy amikor betöltjük a vizet az összes padlódeszka kiemelkedik a helyéből és úgy marad mindaddig, amíg nem fogy pár liter víz a készletből és le nem taposom a deszkákat. Az 1-es és 3-as tanknál is meg kell csináljam ugyanezt. Amúgy nem sok mást csináltam, ebben a hőségben csak limányolunk.

 Hogy nehogy kárt okozzak a lelki fejlődésükben, ha netán 18 éven aluli lánykák is belenéznek a blogba, kitakartam a képből azt a részt amit amúgy a meleg miatt nem takart semmi, merthogy nagyjából pucérok vagyunk egész nap idebent.

Délután ma is megúsztattam a kutyát a Dunában, mindjárt vidámabb lett, hogy lehűlt egy kicsit, mert már nagyon elpilledt itt a hajón. Hiába biztatom, hogy maradjon a parton és heverésszen a hűvösben a bokrok alatt, nem hajlandó mozdulni mellőlem.

Eléggé megviselte a kültéri faalkatrészeket, korlátokat, hablécet az intenzív napsütés. A lakkozás sok helyen felhólyagzott, a pácolás kifakult.  Buga Pisti javasolt egy Kemikál terméket, melyre több év garanciát adnak. Ma elrobogóztam a Tagló utcai telepükre és vettem kétfélét ebből a "Diszlazur" nevű anyagból, kipróbálom, hátha tartósabb lesz mint az idáig alkalmazott csónaklakk.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr403182708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2011.08.27. 07:43:07

Servus Tengeresz! Egy pillanatra azt hittem, hogy a "6 tyuk havanak" beteszamat te tancolod az Operahazban :) Aztan megnyugodtam, hogy csak retusa... Ebben a melegben eppen kellemes viselet, bar sajnos nem alkalmazhato mindenütt :D
A hasznositasrol viszont nagyon igazad van, valoban a vilag egyik resze felhaboritoan fogyasztoi tarsadalom lett, mig a masik resze :(
Nem tudom, hogy regen hogy volt, de manapsag a napsugarzas szinte mindent 'megeszik'. A höszigetlt ablakban a kemeny 'gumikeder' egyszeruen darabokra pattogzik, az ablaktorlokar kiegyenesedik, a heggesztett vonatsinek 'bekunkorodnak'...
Csak a vizen lesz elheto a vilag. (meg egy darabig)

harpi4 2011.08.27. 10:28:35

Persze eső után köpönyeg, de a lakkokról! A 70-es évek elején a telken, a 71-ben vett faházamat, megfelelő lenolajos beeresztés után, Sirály csónaklakkal kentem le. (Csak ezt lehetett akkoriban kapni, meg a Neptunt.) Nos két éven belül a napsütötte részek gyalázatosan néztek ki. Le kellett kaparni és újrakenni, megint csak Sirállyal. Azután Megjelent a Xiladecor a Xilamon alapozóval. Újabb kaparás, újabb beeresztés ás festés. Állati jól tartotta magát. Csak a fedőréteget kellett 4-5 évenként újrakenni, de nem a hólyagosodás, hanem az elmattulás és kiszáradás miatt. Nem tudom persze, hogy (sós) vizes környezetben hogyan viselkedik a kültéri Xiladecor, de valószínűleg én már eleve azzal kentem volna a fa részeket. Lehetséges viszont, hogy később elátkoztam volna az ötletemet.

halaloszto 2011.08.28. 20:39:54

A diszlazurra nagyon kivancsi leszek!
Mar tobben ajanlottak, de elsokezbol tapasztalatot meg nem hallottam.

A csonaklakkrol viszont tobben azt mondjak hogy kell neki a viz, ha kiszarad, akkor nem tartos.

vajk
süti beállítások módosítása