Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2011.08.07. 22:09 :: A Tengerész

Megnéztem a naplóban, múlt hónap 10-én vasárnap töltöttük fel az édesvíztankokat. Általában kitart a vizünk egy hónapig, de most már csütörtökön ki kellett teregessük a salugokat, mert szerda este épp csak annyi volt, hogy lezuhanyozhassunk. Ma nagytakarítás volt a program, tipikus tengerész "angolszombatra" való munka. Felszedtem a padlódeszkákat is és rettenetes mennyiségű koszt kisöpörtem, kiporszívóztam az édesvíztankok tetejéről és a bordaközökből. Volt itt még ami a hajóépítés során a belső famunkákból maradt bent fűrészpor is, de amúgy akárhogy is akar az ember nem behozni koszt a partról, papucsozásal mezitlábazással, ez mind hiába, minden mélyedésben előbb-utóbb felhalmozódik a homok és a hajszálak.  2-es édesvíztank tetején a tisztítónyílást újra kell tömíteni, mert a töltéskor keletkező statikus víznyomástól ereszt. Csak el ne felejtsem, mert ha már fogyás van a tankból azonnal megszűnik a probléma de a következő töltéskor persze újra jelentkezik majd. Felsöpörtem és porszívóztam a cockpitban felhalmozódott kutyaszőrt, ezt amúgy naponta csináljuk, de reménytelen a dolog, amint bejön az ebállat, megrázza magát, hogy csak úgy csattog a füle és máris felhőzik belőle a szőr, pedig naponta fésülöm, kefélem, túrom, vakarom tépem mint a libát, de nem fogy el soha belőle a hulló szőrszálak tömege. Amúgy egyenesbe jöttünk a tüzeléssel, az ember mindent kitanul idővel. Az éjszakáink nyugodtak immár, mert úgy néz ki, hogy azért volt a nagy izgalom, mert a sötétben a "Zs" beosonhatott a pontonra és habár a hajóra nem mert beugrani, de miután  érezték hogy közel vannak egymáshoz, "D" rákezdett a műsorra. Két napja viszont élére állítjuk a járót ami a pontonra vezet plusz elbarikádozzuk a feljárót, így csak a parton tud őrködni a kis hülye, így "D" nyugodtan végigalussza az éjszakát és ami ennél sokkal fontosabb mi is. A séta meg  csak pórázon működik sajnos. Sajnálom szegény állatot, hogy vége a gondtalan futkározásoknak, bokorban való, sündisznókergetésnek, fácánriogatásoknak, szóval megannyi izgalmas dolognak amiben városi kutyának csak ilyenkor van része, de hát tegnap is keményen "megszívtam a hátulütőjét". Megsajnáltam szegényt és elengedtem a pórázról, bízva, hogy a hódoló valahol távol jár. Na ehelyett egyszercsak előtűnt a semmiből, "D" rárontott, mire elvágtattak én persze utánuk, berohantak a legsűrűbb tüskebokrok közé az ártérre, hiába kiabáltam, az amúgy mindig engedelmes "D" rám se hederített, csak nagysokára sikerült megállítani és pórázra venni. Szerencsére a kibontakozófélben lévő aktushoz mindig meg kellett állniuk, azt nem lehet csak úgy "kutyafuttában" (most értem meg mit is jelenthet ez a kifejezés) lebonyolítani, ilyenkor mindig beértem őket mire a gyáva kukac "Zs" menekülni kezdett, a vágytól űzött "D" meg minden parancsom ellenére utána. Így rohantunk árkon-bokron át, végülis a térdig érő vízben kötöttünk ki ahol valahogy lehűlt a szerelmi téboly, "Zs" végképp megpucolt, "D" meg bevárta, hogy megfogjam. Na tanultam az esetből, meg a vérző sípcsontomból és a tüsketépte bőrömből, többet nincs póráztalanság. Este a 7 órási zsilippel megjöttek Ervinék a Baylinerrel, hazafelé menet itt éjszakáznak, aztán majd holnap vagy holnapután indulnak vissza a hajógyári sziget mellett a "K" híd tövében lévő báziskikötőjükbe. Sajnos az üzemanyagárak nem tesznek lehetővé hosszabb utakat, csak Hároson voltak egy kikötőben pár napot, meg egy éjszakát az M0-ás híd felé egy vadregényes sziget alatt horgonyon, hja nyuggereknek nem felhőtlen a hajósélet, eléggé bekorlátozza a jövedelem, bár alighanem a még aktívaknak sem egyszerű az életük, sőt.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr423132600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2011.08.09. 10:04:22

Hajós esemény az RSD-n 2011 aug.19.-én este 20.00 órától Ráckevén: Lampionos csónak és hajófelvonulás.Utána buli a piactéren és a vele szemben található dunai strandon.Bővebb információ:
www.akm.hu

Mihalik Péter 2011.08.09. 10:08:40

elnézést, a weboldal helyesen:
www.akmk.hu
süti beállítások módosítása