Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2011.07.17. 23:23 :: A Tengerész

No. Kezdek kiigazodni. Remélem antymix nem fog megharagudni, mert nem akarok a dolgaiba belenézni netán belepiszkálni, ezért néhány dolgot letöltöttem és azt használom. Egy külön böngészőt, hogy ne lássam az ő előzményeit, meg egy InfraWiew-t, hogy a saját képeimet szerkeszthessem a blogba, és ezeknek egy mappát. Kicsit olyan ez egy idegen gépben "helyet foglalni" mint valakinek a lakásába beköltözni, a tárgyai bútorai közé, amikor az illető otthon sincs. Már az is behatolás az intim szférába, ha valaki végignézi milyen könyvek vannak a könyvszekrényemben, mit tartok a fördőszobában a pipereszekrényben, hát még ha kihúz egy fiókot és kidőlnek a szexuális segédeszközök!

 Néhány elmúlt napi kép a "nagy pontontologatásról". "J" csinálta Amapoláról, miközben én a dinghivel "cirkuláltam" ő meg az aggódó Denivel várt kint a horgonyon. 

Tegnap amikor az új, alapjában búvárkodás céljából vásárolt kompresszorommal bíbelődtem, gyorsan csináltam a levegőpisztolyból, egy 6-os imbuszcsavarból meg egy golyóstollbetétből  egy szórópisztolyt. Peresze  lehetne venni nem is túl nagy pénzért "igazit", de ugyanaz a bajom a festékszórópisztollyal mint a háztartási robotgéppel. Amennyi idő alatt előszedi a gépet az ember, összerakja, felaprítja vele a sárgarépát, aztán gondosan elmossa és elpakolja, azalatt egy éles késsel is meg tudja csinálni és a felét se kell mosogatni. Hacsak nem valami nagy felületet kell festeni, borzasztó gazdaságtalan a festékszóró pisztoly használata. Legjobban utálom a finom szerkezet és a tartály elmosását drága higítóval, mert enélkül beleszárad a festék és lehet kidobni, vagy nagy kínnal megtisztítani.  Szóval a találmányom így néz ki. A fúvópisztoly végére hajtottam 3-as alu lemezből egy  derékszöget, melynek menetes furatán (így pontosan beállítható a fúváshoz szükséges pozició, amit aztán az anyával le lehet kontrázni) átmegy egy hosszában 3,2-es fúróval átfúrt 6-os imbusz csavar (ezt volt a legnehezebb kézben tartott fúrógéppel centrikusan kifúrni) abba belemegy egy golyóstollbetét.  A festék egy vitaminos flakonban van amit megtöltés után rádrótozok a pisztolyra. Ha elfogy egyszerű az utántöltés, ha kész a munka a tollbetétet ki kell fújni, a flakont meg kidobni a szemétbe, van elég, de ha nagyobb munka van, jó helyette a sörösdoboz, ami szintén "képződik" a háztartásban. A lényeg, hogy nem kell semmit mosogatni. Ekkora felületre, mint a két mentőgyűrű bőven elegendő ez a primitív szerszám.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr693075618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2011.07.18. 10:29:20

Kedves Vili Bá! Boldog szülinapot kívánunk mi is Ráckevéről! Ami a mentőgyűrűt illeti, egyszer láttam egy bácsit, aki egyszerű gézzel tekerte be a felúszó anyagot és úgy ecsettel festette le rétegenként, piros fehér színben. Miután a festés megszáradt, a géz és a festék elegye egy rusztikus vízzáró felületet adott.Jól nézett ki..majd kötélből ráhurkolta a kapaszkodó részt.

Sün77 2011.07.18. 17:00:04

Félek attól, hogy a Hatóság hiányolni fogja a CE jelölést, gyártói megfelelőségi nyilatkozatot a mentőeszközről. A mi hazánkban még a munkavédelmi sisaknak is le tud járni a szavatossági ideje. És ez nem vicc. Sajnos.

Szép napot!
Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.07.18. 21:56:00

@Sün77: Majd írok rá CE-t. nehogymá' csak a kínaiaknak szabadjon! Merthogy azok tudják, ha valami a "fehérmbernek" megy akkor ezt kell ráírni és akármilyen szar, jó lesz az oda.
Elhiszem a sisakot. Nálunk minden kétszer olyan komplikált, mint kellene. Tipikus példa rá az Alstom metrókocsik. Mindenütt jó Európában, nálunk nem. Gondolom az van a szabványban, hogy kell még egy "madzagos fék" az elektromos és a légfék mellé.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.07.18. 21:57:12

@Mihalik Péter: Ismerem a módszert. A tengeren így javította a bócman a mentőgyűrűket ha megsérültek.
süti beállítások módosítása