Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2011.06.28. 17:51 :: A Tengerész

 Pár nappal ezelőtt csináltam egy listát, amire felírtam mindazt amit el kell végezzek,be kell szerezzek, mielőtt bejelentkezem a hatósági vizsgához. Ehhez alapul a 2/2000. (VII .26) KöViM rendelet szolgált,  egy része a  felszerelésekre vonatkozik, horgony, kötelek, mentőeszközök tűzoltókészülék és hasonlók tartoznak ide, valamint olyan a hajóra vonatkozó előírások, amiket a tervezés és építés során már figyelembe vettem. A többi egy sereg olyan dolog, ami ott ugyan nincs előírva, de én a hajó biztonsága szempontjából fontosnak tartom, mint pl a tűzvédelmi elzárók, vagy a PB gáz érzékelő. Ez utóbbi nélkül ugyan már egy éve üzemeltetjük a hajót, merthogy megbíztam a saját gáztömör csőszerelésemben, de azért az ördög nem alszik, most időszerűnek láttam, hogy beszerezzek egyet. Tegnap meggogliztam a témát és ezt választottam http://www.ldsz.hu/termekek/reszletes/518 . Na mondom kimegyek érte Budaörsre ahol a bolt van. Persze most nem olyan egyszerű, hogy csak felpattanok a robogóra és hipp-hopp ott vagyok, "J" lelépett vásárolni, csekkeket befizetni, kettesben maradtunk Denivel "akit" ugye nem lehet egyedül hagyni a hajón, mert azonnal zokogásban tör ki, tehát kénytelen voltam beültetni az autóba és így mentünk a boltba. Volt némi nehézség, mert a GPS navigátor naná, hogy 100m-el és egy háztömbbel arrébb jelentette ki, hogy "érkezés a célponthoz", ami konkrétan egy templom volt, de felülkerekedtünk a nehézségeken. De nem volt raktáron, mára megrendelték, küldtek SMS-t délután és el is hoztam immáron robogóval, mert "J" vigyázott a hajóra és a kutyára, "aki" óriási örömmel fogadott amikor megjöttem, mintha egy éve mentem volna el akkora örömtáncot lejtett, pedig egy órát se voltam távol. Akit esetleg érdekel szólok a beszerzett riasztóról. Tehát ez a típus többféle gáznemű anyag érzékelésére alkalmas, az, hogy szénmonoxid, altatógáz, metán (bányalég) vagy esetemben propán-bután gázömlés esetén riasszon az a beépített érzékelő típusától függ. Ez jelen esetben TGS2610, nagyítóval ellenőriztem.  Ha a gázkoncentráció eléri a robbanási határárték 10%-át,  rövid jel-hosszabb szünet(0,25sec-1 sec) jelzést ad, ha  20%-ra nő az érték, akkor 1sec jelzés, 1 sec szünet a folyamatosan ismételt hang és fényjelzés, mindaddig amíg a hiba fennáll. Ha a tápfeszültség 9V alá csökken, azt 0,25 sec-os  szaggatott hangjelekkel "közli". Miután az érzékelőben van egy izzószál, ezért a készülék élettartama nem végtelen, gondolom idővel elég, kiég, mint az izzólámpák, az irka szerint az átlagos élettartam 5 év, ezért csak akkor lesz bekapcsolva amikor a gáztűzhely fő elzáróját kinyitjuk, így reményeim szerint az öt év főzésidő elég sokáig elég lesz nekünk. Még valami fontos lehet, a leírás szigorúan megtiltja a tesztelést PB gáz direkt beáramoltatásával, pl öngyújtó odatartásával, ez károsíthatja a betrendezést, gondolom ha 10%-os koncentrációt már érzékel, a direkt gáz rááramoltatás olyan lehet neki, mintha egy milliamperes méréshatárba kapcsolt műszerre 10A-t küldök rá, még jó, hogy elolvastam (szokásomtól eltérően) a kezelési utasítást, mert az volt az első gondolatom, hogy meggyújtok egy öngyújtót, elfújom a lángot és beletartom a riasztót, hogy vinnyog. De végülis az, hogy bekapcsoláskor három rövid pittyenéssel és zöld villanással jelzi, hogy "dolgozik" elég megnyugtató.

Holnap úgy tűnik az élelmiszerhűtővel fogunk megküzdeni, ahhoz a tegnap "véglegesre" bezárt gépházajtót felnyitottam és kiszereltem a fénycsőarmatúrát, helyette LED-es lámpát akasztottam be, amit persze előbb meg kellett javítani (ez a rosszabb fajta kínai cucc volt, harmadszor romlik el, már szinte mindent átalakítottam benne), mert a fénycsővilágítás a bilgében a hűtő cuccainak tuningolásához kell majd. Nemsokára hozzálátok az előkészületekhez, mert idáig nem fértem hozzá, "J" olyan rettenetesen intenzív konyhapakolásba és sütésfőzésbe csapott.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr393022430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2011.06.29. 09:28:08

Ritka dolog, mikor valaki ennyire ügyel egy hajó építése során a tűzvédelemre ( gázolajtankok elzárószerkezete, gáz szivárgásérzékelő), én magam szinte semmit se tettem az ügy érdekében, hacsak nem annyit, hogy a faburkolatok belül lángmentesítve vannak. Egyébként előírás lesz a vizsga során, hogy legyen egy lángmentesítési nyilatkozat és egy gázbekötési nyilatkozat is, egy arra érvényes jogosítvánnyal rendelkező szervtől. Ezen kívül nagy valószínűséggel ( ha van 220 Volt a hajón) már pedig van, kérni fognak egy érintésvédelmi mérési jegyzőkönyvet is, legalább is nálam így volt 2009-ben. Érdemes utána nézni ezeknek...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.29. 19:46:03

@Mihalik Péter: Ez érdekes lesz. Alighanem én fogok minden papírt kiállítani, van egy "Ipari gáz és olajtüzelésű kazánok biztonságtechnikai felülvizsgálói" jogosítványom, remélem jó lesz nekik, van egy tengerihajó elektrikusi tiszti vizsgám, kiállítok pár papírt saját magamnak.

beho 2011.06.29. 21:34:03

Drága Denikutyának nincs időérzéke. Valakitől olvastam, hogy a kutyák ugyanúgy örülnek a gazdának, vagy a szeretett személynek egy óra után, mint akár egy hét után. 11 évig voltunk boldog gazdái Albukának, aki bizonyította ezt az állítást.

Mihalik Péter 2011.06.30. 09:20:50

@A Tengerész: Én ezt úgy oldottam meg, hogy a lángmentesítési nyilatkozatot aláírattam az asztalossal, aki a belső burkolatot készítette, az gázbekötéshez elég volt egy víz-gázszerelő bélyegzője és aláírása, az érintésvédelmi mérési jegyzőkönyvet valóban villamosmérnökkel kellett igazoltatnom és elkészítettnem, bár a vizsgán azt mondták, hogy mivel a Victron Energy elektromos rendszere van a hajóba beépítve,a gyár is kiadhatott volna ilyen nyilatkozatot, vagy a magyar képviselőjük, aki jelen esetben a Proyacht kft.
süti beállítások módosítása