Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2011.05.06. 23:22 :: A Tengerész

 Folytattam a vasazást. Szuper idő volt, egész nap elvoltam a decken, szépen haladtam. Ma itt volt "K T" (abraxas). Kétféle hajótervező szoftverje is van a gépén, mutatta milyen egyszerű(???...neki) vele akár óriástankert is tervezni. Szóval nem kell különösebben rajzolgatnom a dinghihez, komplett szabástervet ad ki a gép, csak át kell másolni a rétegelt lemezre és kivágni,aztán már lehet is fűzni, ragasztani. Rendkívül látványos a tervezés, szinte kézbe lehet venni, forgatni, a pár pillanattal azelőtt "felskiccelt" hajót.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr892883770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiga 2011.05.06. 23:40:58

Mi a program neve? Tényleg olyan egyszerű? Én is szeretnék ilyet! Letölthető, elkérhető, valahonnan?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.05.07. 09:56:17

@akiga: Én nem tudom, de ha abraxas figyeli a kommentedet biztos megírja, merthogy valóban ingyenes a dolog. Engem azért annyira nem hozott lázba, mert a használatát megtanulni nem pár perc, én már nem szokom le a papír-ceruzáról, ami koszos kézzel a műhelyben is működik.

abraxas 2011.05.07. 21:08:27

Ami azt illeti, több is van ;o)
Pl a www.delftship.net
Ez teljes progi ingyen, a fizetős extrák nekem nem hiányoznak. Sajnos a panelrajz előállítására még nem sikerült rájönnöm, az a touchcad.com dolga lesz. Ezt sokkal jobban használhatónak tartom, de az ingyenes verzió sajna nem enged menteni :o/
A legegyszerűbb, de sarkos hajóhoz teljességgel tökéletes progi a carlsondesign.com/software/add-ons/shareware/hull-designer
Egyszerű, de nagyszerű :o) Ehhez jár szép számú terv is. Sajnos a paneltervvel ez sem vacakol, csak táblázatban nyögi ki :o/
A megoldás: delf-el tervez, terv DXF-be ki, dxf tC-be be, panelterv kiprintel, elveszít. Ingyér macera jár, pénzért kényelem :o)

akiga 2011.05.08. 19:42:48

Köszi a programneveket! Valamelyik nap elkezdem őket sorban megnézni. Az a baj, hogy egy ilyen programmal való ismerkedés egész napokba telik. Túl lassan tanul az ember.

abraxas 2011.05.09. 19:07:46

Revideálom magam. Az ingyenes DS-ből pont a panelrajz hiányzik :o/
süti beállítások módosítása