Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2011.04.29. 21:39 :: A Tengerész

 Régebben írtam, hogy nemsokkal a vízretétel után, miután ostobán spring nélkül kötöttem ki a hajót, volt egy erősebb hullámzás, ami pont úgy csippentette a gunwale szegélyléc és a mellettünk álló Adony motoros közé a baloldali poziciós lámpa kábelét, hogy megsérült a szigetelés, sőt az egyik ér is elnyíródott. Na tegnap összeforrasztottam az ereket (a teljes kábelt nem volt kedvem kicserélni, mert a decken már Sikaflexszel el volt tömítve az átvezetés), és ma a hűtőgépjavító projekt keretében meglátogató Varga Gyula hozott egy darabka spéci zsugorcsövet, mely nemcsak rázsugorodik a kábelre, de valami gyantát nyom ki magából a végeken, szóval teljesen vízálló tömítést ad. A probléma csak az volt, hogy a kis barkács hőlégfúvómon

 csak kacagott a zsugorcső. Na de azért vannak az embernek barátai a közelben, hogy kisegítsék, gyorsan elkértem a gumicsónakműhelyből a Feriét 

 és menten működött a hevítés, az erős szél és hideg ellenére is ilyen lett az eredmény. 

Amúgy csoda dolgok készülnek az "Orca" gumicsónakszervizben, most éppen a Bahart kikötőmestereinek a csónakjait újítják fel, ami azt jelenti, hogy a műanyagfenekű ladikoknak csak a feneke marad meg, az is kijavítva és vadonatúj hurkákat csináltak hozzá Hypalonból. Gazdagabb országokban persze kidobják az ilyen antik holmikat, de nálunk azért még él a szegénység sarkallta kreativitás.

 

 

 
 
A hűtőmön most már az elképzelhető legprofibb csapat dolgozik, szóval folyt. köv.
 
Délután a lámpáimmal vacakoltam.

 

 
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr232865496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.04.30. 09:20:35

Ez a gumicsónak szebb, mint új korában.
A Feriék már nem is javító, hanem gyártó üzemet működtetnek.
Itt a magyar hajógyártás jövőjének csírája. Csak nehogy kiirtsa valaki ezt is egy hirtelen jött képviselői beterjesztésből, két nap múlva végrehajtható kormányrendelettel.

Szép napot!
Sün
süti beállítások módosítása