Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2011.04.17. 21:12 :: A Tengerész

Ma halászlét főztünk bográcsban. NAGYON jó lett. Igaz, hogy már kopogott a szemünk az éhségtől amire készen lett, merthogy ez nem egy olyan "gyorskaja" mint a múltheti marhapörkölt, ami rövid három óra alatt készen van, ez halpucolással, az alap elkészítésével beletellett bő öt órába. Hogy ne legyen olyan egyszerű az élet, elhatároztam, hogy végre használatba vesszük a szinte napra pontosan egy éve ajándékba kapott "Judit- és Lacifákat" (elnevezve az ajándékozókról), azokat a  sütő izéket, amikre feltekerve a tésztát kürtőskalácsot lehet sütni. Így működött.

 

  Amire befejeztük a sütésfőzést be is alkonyodott. Minden piszok jól sikerült, de úgy belefáradtunk, hogy most csak pihegünk.

 

 

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr112834616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beho 2011.04.17. 22:51:00

Csurog a nyálam...

IQ_nuku 2011.04.18. 05:29:15

Huhh naggggggggggyon jól néz ki!
Egészségetekre :)

abraxas 2011.04.18. 12:39:34

Szia Tengerész!

Ponyva ügyben lenne kérdésem:
Új ponyva kell a kis hajómra, és a csepeli ponyvás szerint két lehetőségem van: olcsó műanyag, vagy drága vászon.
Nekem alapból a műanyagra lenne keretem, de arról azt mondták a kikötőben, hogy nagyon befülled alatta a hajó, és az így kialakuló 70-90°C-os gőzkabin nagyon nem tesz jót a festéknek, lakknak, miegymásnak. A régi ponyvám elég jól szellőzött, így nincs viszonyítási alapom :o(
Mivel Te ponyváztál elég sokat, kíváncsi lennék a véleményedre!
(és mindenki máséra is!)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.18. 21:35:49

@abraxas: Nekem semmi bajom a műanyaggal. Mondjuk itt élünk, tehát ha forróság van, felhajtom azt az oldalát ahonnan nem süt a nap. Ha állandóan zárva lenne, biztos hőség lenne alatta. De. 1. Szerintem az a festék, aminek a 70-90 fok sok, azt nem szabad hajóra felkenni. 2. Gőzkabin csak akkor van egy hajóban, ha szar a ponyva és befolyik valahol a víz. Nekem sehol sincs(a víztankokat kivéve)a hajóban víz, így dunszt sincs, ahogy ránéztem a higrométerre a nedvességtartalom most is 40% alatt van, nyáron ez még alacsonyabb. 3. Megfelelően elhelyezett szellőzőnyílásokkal szerintem átszellőztethető a PVC ponyva is, én nem használnék vásznat, sajnos 3 év alatt megeszi az UV sugárzás.

abraxas 2011.04.19. 08:55:14

@A Tengerész: Kösz! Én is gondolkodtam a dolgon. Ha nincs leponyvázva és ezerrel süti a nap, akkor is felhevül elég rendesen minden felület. Ha sikerül kitalálnom a megfelelő szellőzést, elvileg a dunszt is elkerülhető.

Mihalik Péter 2011.04.19. 10:02:33

@abraxas: Nekem vászon ponyvám van, de az ablakok rajta víztiszta fóliából készültek, azaz nem más mint PVC. Talán annyi és nem több szól a vászon ponyva mellett, hogy télen sokkal kezelhetőbb, míg a PVC gyakorlatilag a fagyban "eltörik".

abraxas 2011.04.19. 16:15:12

@Mihalik Péter: Nekem csak nyári ponyva lesz, mert a telet hasalva töltjük ;o)
Még egy gyakorlati tapasztalatot hallottam más forrásból:
a sirályszart sokkal könnyebb lemosni a PVC-ről, mint a ponyváról :oD

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.19. 21:06:26

@abraxas: A szellőzésre lefelé fordított bő "zsebeket" szoktak felhegeszteni, alattuk nyílásokkal. Ha csak nem esik felfelé az eső, nem megy be a nyíláson.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.19. 21:08:02

@abraxas: Az hagyján! De a sirályszar kimarja a lenvászon ponyvát. Tehát egyszerűen kilyukasztja!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.19. 21:10:50

@Mihalik Péter: Azért nem olyan vészes a dolog. Ami Amapolán van azt egész télen a bejáratnál le-fel tekergettük. Kétségtelen télen merevebb, de egyáltalán nem annyira, hogy eltörjön.

Mihalik Péter 2011.04.20. 09:20:27

@A Tengerész: Na azért álljunk meg egy szóra: én nem sima len vagy kendervászonra gondolok. Az enyém valami speciális ponyva, állítólag 3 m magas vízoszlop nyomásának is ellenáll. Ahol rendeltem és megvarrták: Vadász-cabrio /Vadász Laci - Dunavarsány. Azt hiszem a neten is fenn van.

Mihalik Péter 2011.04.20. 12:18:36

@abraxas: hát az enyém kb 6-7 m hosszú és kb 1,8 m magas van rajta 5 zippzár ( 1,8-m-esek) függőlegesen és 3 db. víztiszta ofólia ablak, kb 50 db. acélpatent és vagy 20 db. másfajta ( azok darabja a boltban kb 2.000.- ft) ez így legyártva, szállítva, felszerelve volt kb 150.000.- Ft 2009 ben.

abraxas 2011.04.20. 13:04:58

@Mihalik Péter: Háát, ez nem az én léptékem :o/

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.20. 19:34:34

@Mihalik Péter: :) Len. A kender az kötélnek való. Jó anyag az azért, úgyhogy könnyen lehet, hogy bírja a 3m vízoszlopot, pl a "hazajáró" típuson a Vörös Tengeren ilyen raktártakaró ponyvából csináltunk úszómedencét ( na jó feredőmedencét)amiben dagonyáztunk a hőségben esténként.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.20. 19:40:23

@Mihalik Péter: Bezony..Egy jó ponyva piszok drága tud lenni. Még egy hátránya eszembe jutott a PVC-nek, ha süt a nap, de odakint hideg van, pláne ha hó van a ponyván kívül, akkor bent csepeg a ponyváról a kondenzvíz. Szerintem ez a légáteresztőbb természetes anyagnál valószínűleg kevésbé fordul elő.

Mihalik Péter 2011.04.21. 09:16:52

@A Tengerész: Ha belegondolunk lehet, hogy drága, de nagyon tartós. A patentek időnként megadják magukat, főleg, mikor be vannak fagyva, közben szakad a hó és az ember erőlteti, hogy kinyissa gyorsan, de ez benne van a pakliban. A PVC is bivaly erős, de esztétikai szempontból én nem szeretem, főleg, hogy utálom a mesterséges anyagokat a hajókon. Egy acélhajón szerintem legyen fém,fa,bronz, réz és ha lehet minél kevesebb műanyag... bár ez a magánvéleményem. Közben közzé teszem Vadász Laci (Vadász-cabrio-Dunavarsány) telefonszámát: 06 20 939 2133.
süti beállítások módosítása