Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2011.03.06. 09:31 :: A Tengerész

Úgy tűnik a tegnapi időjárás javulás csak átmeneti volt. Kissé emelkedett a barométer, de csak egy kicsit, szóval áll itt az idő, kisüt, beborul, de a hideg marad, viszont beerősödött a szél, szóval ma nem igazán kívánkozom kifelé. Pedig muszáj lesz behordani még tűzifát, mert hiába voltam optimista, hogy elég lesz ez, amit korábban beraktam, bizony lefogyott az anyag, tán két napra se elég ami a cockpitban van és úgy tűnik ennél még hosszabb lesz az idei tél. Aztán egyszerre csak kitör majd a nyár, gyakori, hogy nincs tavasz igazán, annakidején volt az úgy, hogy mindenki nyafogott, hogy fűtsünk már jobban, mert befagy a seggük az irodistáknak, aztán rá egy hétre meg mindenki azzal rágta a fülem, hogy induljunk már a klímával, mert kibírhatatlan a hőség. Tegnapelőtt még elpakolva, felrakásolva pihentek a kerti bútorok, ma meg az összes kocsmáros, meg az igazgató (az is egy kocsmáros, csak emeltszintű, ő már hivatalból nagyon okos) azon papmpogott, hogy micsoda dolog, hogy a műszak még nem pakolta ki a teraszt, az emberek kint ülnének már és fogyasztanának mint állat a napsütésben. A drága jó igazgatóim amúgyis eszembe jutottak éppenhogy a csütörtöki rádióvita kapcsán. Merthogy ugye a "szelídvizes" oldalról az hangzott el szószerint, hogy az ugyan igaz, hogy ha egy folyón elkezdődött a vízlépcsőzés a felső szakaszon, azt nem lehet abbahagyni a tengerig, mert máskülönben a hordalékegyensúly felborulása medermélyülést, a mellékágak kiszáradását és egyéb bajokat okoz, de mi közgazdászok, filmesek, festőművészek és filozófusok mégis úgy véljük, hogy nem szabad duzzasztani. Mert azt nem szeretjük (meg teszem hozzá én, ha kiderül, hogy nem is akkora baj az a duzzasztás, akkor kiderül, hogy milyen ostobák voltunk amikor megvezettük az egész nemzetet e tárgyban és ezermilliárdokat szórtunk a szélbe), tehát a szakemberek , a "magyar géniusz" (ez szószerint elhangzott a műsorban) oldja meg, hogy duzzasztás nélkül oldódjon meg a probléma! Na ezt annyiszor megkaptam életemben.... Amikor még ilyen kisfőnökök voltak a kollégák és estin végezték a vendéglátóit, mindíg kellett nekik házi feladatokat írjak, meg magyarázzak, a liftekről, központi fűtésről, klímáról, mert ugye a fősulin tanították. Na lett diplomájuk, netán ki is neveztettek  magasabb pozicióba, hopp, a tegnapi műszaki analfabétákból egyszerre milyen okosak lettek! Ugye én abból a pozicióból (műszaki vezető, műszaki igazgató) feljebb, föléjük, sose léphettem, viszont egy ügyes szállodai londíner egy évtized alatt akár a legmagasabb csúcsra is felküzdhette magát. Nem egy igazgatómtól kaptam fantasztikus ötleteket, amikor egy jól teljesített bázisév után a következő évben "nem jöttek a számok" és ezért az ő torkát szorongatta az ő főnökük. Hogy mondjuk csak a lakott szobákat fűtsük (baromi jó, egy központilag szabályzott rendszernél), hogy spóroljunk még jobban a villannyal (naná, tavaly is ezt tettük, mi a fenét tegyünk még, ha lenne lehetőség tavaly is megtettük volna), hogy ezt meg azt ne,  mást meg igen. És amikor azt mondtam, hogy ezt nem lehet megcsinálni, mert nincs rá megoldás, az volt a válasz, hogy;  "Nekem az a dolgom, hogy megmondjam mit, neked meg az a dolgod, hogy kitaláld, hogyan!". Nos ennek a folyamatos bokszmeccsnek lett vége amikor végre elmehettem magánzónak és azért van bennem ennyi energia, mert "megjártam a hadak útját" és előbb-utóbb valamennyi igazgatómat "betörtem". Kit így, kit úgy, kit rövidebb, kit hosszabb idő alatt, de egyszercsak mindegyik abbahagyta az ellenkezést. Az okosabbakkal azért könnyebben ment a dolog...Nem tudom mekkora erőt kéne kölcsönadjak vízügyeseknek, hogy képesek legyenek meggyőzni az ökofundamentalista  lobbit arról, hogy a víz tudja a fizikát, akármekkora magyar géniusz se fogja meggyőzni "őt" hogy ezen a magyar szakaszon legyen szíves folyjon egy kicsit fölfelé is.

12:34 Behordtam még egy adag fát, kihúzunk vele tán egy hetet, ennyi határidőt adok a tavasznak! Optimizmusom töretlen. Mármint a tavasz ügyében. Kicsit leültem a géphez és körbegooglizva ezt-azt, ezt a fotógrafikát találtam.

 

 Ez lett volna az a borzalmas látvány amitől megkímélték a tiltakozók a kirándulókat. Belekerült vagy ötszáz milliárdba. Akkor. Mi csak nyafogni, ellenkezni, keresztbe tenni, tudunk.

16:15 Rajzolom a csigák végleges műhelyrajzait, mert holnap megyek anyagért a Furtenbacher Tónihoz. Még egy-két napig tart a tél egy-két napig még mesélek, aztán vége a lazaságnak, munkásabb napok jönnek, a végzett munka szikár leírásával. Álljon itt a Charlie bácsiról szóló történetek terveim szerint utolsó előttije, a címe Charlie és a radar. A történetet az öreg nagy tisztelője, Toldy Miki küldte be a "szerkesztőségbe", tehát az ő szájából halljátok.

 

Ezt a történetet frappáns csattanóval befejezni nem lehet, a mese inkább egy szomorújáték vége.

Radarról lesz szó és a szereplők változatlanul Charlie captain és a "Tokaj" m/s. Talán említettem volt, a "Tokaj" a második hajója volt az új sorozatú hazajáróknak, 1958-ban épült az első, a"Hazám". A II. Világháború előtt készültektől nem csak a megnövelt hordképességben különböztek, hanem  az elrendezésben és felszereltségben is. Erre most nem térnék ki, a legfontosabbra azonban igen. A háború előtt-alatt nem volt téma a valutakímélés, az akkori fizetőeszköz, a pengő egy értékálló és nemzetközileg jegyzett deviza volt, tehát szabadon lehetett beszerezni bármi szükségeset, és nem csak a hajókhoz. Ez a szovjet blokkba tartozásssal megszűnt, a magyar gazdaság állandó devizaéhségbe szenvedett. Megpróbáltak mindent itthon, illetve a "szocialista táboron belül" beszerezni, sajnos ez sem ment, ők is ugyanabban a cipőben jártak.

A "Tokaj" radarja is hazai fejlesztésű volt és hatalmas újdonságnak számított a magyar tengerészetben. Szerencsésebb külföldi kollegáik nem sokkal a világégés után megkaphatták az első szerkezeteket a kereskedelmi hajókra, míg mi, csak a nyálunkat csurgattuk. Agilisebb parancsnokaink, - látván az új eszköz nem mindennapi segítségét a navigációban - próbálták a céget jobb belátásra bírni, ami nagyon nehezen ment. Egyikük E.I. elmesélte nekem az agyament kívánalmat, amikor a radar beszerzéshez a "kapitányi jelentés"-ből gyűjtették  ki velük a köd miatt álló napok számát. Ez lett volna az indok, nem a biztonságosabb hajózás!

Kár volna leszólni a hazai mérnökök igyekezetét, hiszen a radar fejlesztésében igen előkelő helyen álltunk, de ... és itt van az, amit nagyon sokan mind a mai napig nem tudnak fölfogni: egy dolog a szárazföldön működtetni valamit és homlokegyenest ellenkező a tengeri körülmények közötti használhatóság. Nem sorolom, hosszú és unalmas lenne a mese. A lényeg: a "Tokaj"-ba beépített radar minden egyes budapesti érkezés után javítva lett, a csepeli kikötőben, partfal mellett csodálatos volt, elindulás után pár órával a képernyőn a jel összeugrott egy tűhegynyi pontba és kész! Továbbiakban csak a helyet foglalta a kormányállásban - akinek úgy tetszik - a "parancsnoki hídon". Ez nem is lett volna komolyabb gond, azonban a kikötői révkalauzok - tengerészesen a pilotok - meglátva a készüléket, használni is szerették volna. Ezt a kimagyarázkodást únta meg Charlie bácsi ottlétem idején.  Kénytelen vagyok egy kis kitérőt tenni egészen más tájakra, mert a dolgok összefüggenek. Volt egy hülye rendelkezés a parancsnok-gépüzemvezető "reprezentációs keretére". Nem bonyolódom bele, ebből kellett állni a különböző üzletfeleknek nyújtott vendéglátást. A "hülye" kitétel pedig annak szól, hogy a "Nagytestvérnél" töltött időben ez a pénz a helyiben ketyegett, másban nem lehetett fölvenni. Azzal a "kemény valutával" sokat kezdeni nem lehetett és Charlie bácsi itt is "lépett". Ebből az egyébként használhatatalan pénzből vett egy jókora, olyan nagyobb dohányzóasztal méretű ládát, tele kéziszerszámmal. Birodalmi módon, zsírpapírban és a K-256-os konzerváló zsírral vastagan megóvva! (Ez a zsír került a villanyborotvától az ürrakétáig mindenre!)

Egyik nap hívatja az eleket, Rudi barátomat: "Kééérem, kéééérem, ebben a kormányállásban nincs egy "teázóasztal", ez a akármicsoda (a radar kijelző egység) csak a helyet foglalja, csapjuk le innen!"

"Igen, parancsnok úr, mindjárt befejezem a darujavítást és neki állok kikötni" - szólt a válasz.

"Neeeem, neem, hagyja a darut, csak két nap múlva érkezünk, ráér, és nem kell kikötni! Mindjárt hozom a szerszámokat!"

Rudi elhülve vár, közben én is fölmentem valamiért a hídra. Míg az öreg a kabinjában matatott elmesélte gyorsan az addig történteket. Vártunk.

Charlie bácsi megjelent a ládával, kibányászott belőle egy kalapácsot és egy hidegvágót és nekiállt az árnyékolt csőtápkábel elvágásának. Nem részletezem, a felfogócsavarok, az összes kábel hasonló sorsra jutott, szépen, a fém tartóváz szintjével elvágólag minden megszüntetve, és a durván levágott egység tárolóhelyéül a soha nem használt középső lakótéri fürdőkád lett kijelölve. A radar helyére a hajóács egy nagyon csinos kis asztalkát komponált, közel hat évvel később, már mint "Elena" m/s-en is változatlanul létezett. A radaregységre a cég főmérnöke a kádban talált rá, amikor az eset után pár hónappal a hajó beállt Martisnicára (Rijeka egyik külvárosa) fenéklemez cserére. Az ekkor elhangzottakról nincs pontos ismeretem, de a cégnél hosszú évekig emlegették az esetet.

Mi a vadonatúj "Székesfehérvárra" már Kelvin radart kaptunk 1964-ben. És mai napig nem tudom, mi is volt az a trükk benne, hogy "magassági levágást" lehetett végezni vele - soha más radarnál nem láttam ilyent - egyszerűen a beállítás után csak a - mondjuk - ezer méternél magasabb hegycsúcsokat mutattat parti iránylatvevésnél. Ha valaki tud bővebbet erről, szívesen meghallgatnám.

Az imént, miközben a fenti írást tördeltem egy erős lökést éreztem, a hajó meg meghimbálta magát. Az első amire gondoltam, az volt, hogy nekünk jött valaki, de hang, dörrenés koccanás nem volt, szóval valami másnak kell lennie, gondoltam miközben kirohantam a deckre. De semmi. A víz erősen hullámzik, valószínűleg úgy interferáltak a hullámok, hogy kijött egy nagyobb lökés. Most békésen ringatózunk. A szél legalább hatos. A blog jobb oldaldobozába gondolom valami véletlengenerátor mindíg benyom egy blogajánlót. Most, talán először életemben rákattintottam. Ezt találtam, "várjuk már a tavaszt", vagy valami ilyesmi címmel. Csatlakozom. https://www.youtube.com/watch?v=qbZNqwTW5tw&feature=player_embedded#at=184

 

Kedd március 7. Annyira jók a kommentek, hogy lassan überolják az én történeteimet. Aki általában csak a blogot olvassa, most semmi szín alatt ne hagyja ki az alantiakat!

 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr52714374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harpi4 2011.03.06. 10:33:59

Ez a monológ felidézte bennem a sebész alapviccet: Megy a sebész az utcán és talál egy ott heverő levágott férfi nemi szervet. Felveszi, beviszi a műtőbe és varr rá két fület. Egy hét után az lett a főnöke.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.06. 11:55:58

@harpi4: Hogy mennyire így van. A gyerekeimet egy vitorlázó barátomnál a János kórházban "szültük". A feleségem amikor bement a kórházba, a kismamák mondták neki, "de jó neked, te a Misleynél fogsz szülni, három nap múlva tudsz majd ülni".Ugyanis "betegkörökben" köztudott volt, hogy a "M" olyan ügyesen varrja össze a szüléskor megvágott gátat, hogy a seb harmadannyi idő alatt forr össze. (később mesélte, hogy egy öreg felcsertől tanulta) Kérdezem az én barátomat: "Ha te ilyen ügyesen tudsz pinát varrni, miért nem tanítod meg a többieknek is?" Azt mondja: "Ne viccelj, szigorúan megtiltotta a főorvosasszony! Csak úgy szabad varrni ahogy ő mutatta!". Nos azután viszont csak 10 nap múlva tudtak leülni, meg rendesen szarni a kismamák.

Kis ember 2011.03.06. 16:26:34

Nos, nekem a régi vicc jutott az eszembe.
A gyerekek a hetvenes években az iskolában történelemórán a nagy hadvezérekről tanulnak:

- Ki volt nagy hadvezér? -kérdezi a tanítónő
- Kutuzov! - Mondja Pistike.
- Miért ?
- Mert beengedte Napóleont Moszkva alá, megvárta, míg jön a kemény orosz tél, amelyik hazaűzte a francia katonákat.
- Helyes. Ki volt még?
- Sztálin - mondja Julika
- Miért?
- Mert beengedte Hitlert Sztálingrádig és megvárta, míg jön a hideg szovjet tél, amelyik hazaűzte a német katonákat.
- Még van nagy hadvezér?
- Igen, Nasszer - jelentkezik Móricka - mert beengedte a zsidókat a Szuezi-csatornáig és most várja, hogy jöjjön a kemény tél.

Valahogy így vagyunk mi is. "Megengedtük", hogy megépítsék az erőműveket és most várjuk a megoldást.

"Oda kell hatni", hogy csináljanak ezt meg azt a németek, osztrákok meg szlovákok.
Ahogy 1994-ben odahatottunk Dunacsúnynál, mi?

harpi4 2011.03.06. 17:50:11

Ezzel a magyar radarral kapcsolatban eszembe jutott egy ehhez kapcsolódó vállalati-kincstári hülyeség. Néhány legyártott, használhatatlan radar ott porosodott Csepelen a Szertár polcain, mert, amint az T.M. írásából is kiderült, valakik rájöttek, jobb ha megvesszük a Kelvin féléket. A tisztképzésben fel szerettek volna használni szemléltetésre (bár nem tudom mire) egyet vagy kettőt, és a néhai Captain Szomor tanszékvezető megigényelte a Cégtől. Hát azt kapta meg, ami a szabin nőkből kimaradt. Később aztán a szemétbe kerültek.

Advocatus Diaboli 2011.03.06. 19:22:18

Csak egy apró kiegészítés, mert a szakmámba vág: Vagy árnyékolt kábel, vagy csőtápvonal. Árnyékolt csőtápvonal nem létezik.
Másik: régi hajósok, mit tudtok az Óceán hajórádióról, amelyet a maguk idejében világszínvonalú stúdiómagnókat is gyártó Mechlabor gyártott? Milyenek voltak ezek? Tényleg ezek voltak a hazai tengerjárókban? Jó rádiónak mondták az akkori rádiósok?

strigul56 2011.03.06. 23:02:42

@Kis ember:
Ha jól emlékszem, a nagymarosi téma elvetésének egyik ( ha nem a fő ) oka az volt ,hogy az akkori helyzetben (mint azóta egyfolytában) nem volt pénz az építkezéshez .Az összes többi zöld érv ezért erőszakosan hajánálfogva lett előrángatva és a nemteszemmeg dolog igazolásául előretuszkolva .Ha hiba volt elkezdeni ilyen módon a szabályzást ,kétszer akkora félbehagyni.

Kis ember 2011.03.07. 00:06:28

A nagy óceánjárókon, amiken én "dolgoztam", három-négy radar is van, ennek ellenére kér éjjeli őrszem (watchkeeper) is állandóan figyeli a vizet.
Ködben pedig, mikor a tizenharmadik emeleten zongoráztam a körpanorámás kávézóban (ahol ilyenkor természetesen nem lehetett látni semmit, de éjjel, mikor játszom, úgyis csak a nagy bedes setétet lehetne látni) szépen behallatszott a ködkürt pontosan kétpercenkénti bőgése.

harpi4 2011.03.07. 07:26:10

@Advocatus Diaboli: Valóban a hazai építésű hajókon ilyen rádiók voltak, de ha az emlékezetem nem csal "orosz" feliratok is voltak rajta. Az amúgy eléggé robosztus készülékek megbízhatóan működtek, dolgoztam is velük, és nem voltak túlzottan rossz tapasztalataim. A kor színvonalának valószínű az erős középmezőnyébe tartozhattak.
@Kis ember: A "SOLAS" előírásai szerint hiába dolgozik száz radar is a hajón, mindig kell figyelőket tartani. Pl.: Ha egy ember úszik a vízen, azt a radar ki nem mutatja, csak a figyelő veszi észre. Ugyanez vonatkozik a kétpercenkénti hangjelzésekre is, hogy a ködben egy másik hajó, amelynek pl. rossz a radarja, érzékelni tudja, hogy jön egy behemót. Persze a mai modern technikák mellett anakronisztikusnak tűnnek ezek a dolgok, de van értelmük. A tiszti iskolán volt egy idős kapitány, a Huba bácsi, aki állandóan azt hajtogatta, hogy a "legmegbízhatóbb navigációs műszer, az ablak". Na ezen már túl vagyunk, de az "ablak" azért még mindig szükséges.

temtom 2011.03.07. 16:23:17

A ködkürtről jut eszembe: Eladás előtti utolsó útján az "M/S Sajó" Sulinához érkezett. Sűrű köd volt, és valami miatt a ködkürt nem működött. A captain utasította Soproni Attila kormányosmatrózt, hogy menjen előre és az orrban lévő harangot kongassa a kürt helyett. Igenám, csakhogy a réz (vagy bronz) hajóharangot már valamelyik leleményes ungur marinájó már rég beláldázta magának, emlékbe. Mondom, utolsó útja volt a hajónak.
Attus visszaügetett a hídra és jelentette, hogy nincs harang.
-Engem nem érdekel, csináljon valami zajt, nem akarok egy halászt sem legálzolni.- mondta a parancsnok.
Attila elkérte a chief-től a megafont,
az elemmel működő klasszikus formájú tölcséres hangerősítőt.
Előrement az orrba, és percenként belekiabált a tejfehér ködbe a megafonjával, hogy: BIMM-BAMM, BIMM-BAMM.... :)
Állítólag a captain tettleges bántalmazásra jogosította fel a bócmant: ( -Verjék le ezt az idétlen Sopronit!- )

Sün77 2011.03.07. 17:25:24

@temtom: Hát erről a technikumi igazgató helyettesünk, a Brandi bá jutott eszembe, amikor egy bükki kiránduláson az elkószált evezős leányokat kerestük. Utasítást adott, hogy kurjongassunk. Mi kiálltuk a szikla peremére és ütemesen belekiáltottuk a ködös távolba hogy "kúrj!-kúrj!"
Vezérünk hamar módosított a parancson és megúsztuk verés nélkül, nem úgy mint az idétlen Soporni.

temtom 2011.03.07. 20:11:09

hehehe... Tengerész! Megint naptár-probléma. március 7. hétfő. Nem kedd. (De már lassan hozzászokunk, hogy elnézed a napokat. :) )

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.07. 21:07:30

@temtom: Igazából nem elnézem...fogalmam sincs róluk. Olyan keddérzésem volt.

temtom 2011.03.07. 21:43:30

@A Tengerész: Nem tudom a szokásaitokat. Én magam a nőnapot egy idétlen, mondvacsinált ünnepnek tartom. De ez csak privát vélemény. Mások meg másképp gondolják. Ha például Juditka számontartja, akkor -remélem- elsőként kívánok neki minden jót holnapra, és egyben téged is emlékeztetlek: Holnap nőnap lesz!!!
Meg Zoltán nap. Úgyhogy a szebbik nemhez tartozó blog-olvasóknak és a Zoltán keresztnevűeknek is kívánok szép holnapi napot! (ugyebár a nick-nevekből nem derül ki, hogy ez kiknek is szól pontosan, meg -mint tudjuk- sokkal többen olvassák a blog-ot, mint ahányan hozzáfűznek....)

temtom - aki Tamás és aki MA névnapos. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.07. 22:37:47

@temtom: Nem foglalkozunk se a Valentin/Bálintnappal, se nőnappal, se semmilyennnappal. Nekünk akkor van ünnepnap,amikor kedvünk van ünnepelni. De most hogy írtad, beugrott, hogy ma van a lányom szülinapja. Mondjuk a múlt héten már megünnepeltük pezsgős ebéddel, de azért gyorsan küldtem egy Emailt is neki az imént. Neked meg kellemes névnapot!
süti beállítások módosítása