Szépen sütött a nap, mondom elviszem a szemetet, hát azért.... csalóka ez a napsütés. Nincsenek ugyan mínuszok, de utána lekucorodtam a fuxba előszedni dolgokat, rendezkedni, forrasztani egy réz könyököt az összelapult kanyaros cső helyére ami a motor hűtőfolyadék tágulási edényéhez vezet. +5 fok volt odalent, mit mondjak, jó volt utána bejönni a kályha mellé. Ebben a hol kint vagyok, hol bant vagyokban az a rossz, hogy állandóan öltözni, vetkőzni kell(ene). Persze ebből az van, hogy hol kint didergek egyszál májóban ("tengerészül" a póló,Tshirt = májó), hol bent izzadok pufajkában. Ez a szemételvivés, ivóvizes palackok megtöltése, télre imitt-amott fűtött helyekre elrakott virágaink meglocsolása, mindíg egy időigényes "munka". Az ember betéved az útba eső műhelyekbe ahol jóízű hosszas beszélgetésekbe bonyolódik a jóbarátokkal, belebeszél, mit, hogy csináljanak, ma is "A" a Sintexkernél egy madáretető számára készített állványt, a végén már hárman adtunk neki tanácsokat, kész csoda, hogy ennek ellenére elkészült. Eszembe is jutott a régi vicc, hogy miért nem lehet délben a Körúton közösülni? Mert annyian pofáznának bele, hogy nem így, ne így tartsa, ne oda, stb, hogy abból semmi jó nem sülne ki (el). Emlékszem annakidején amikor a Vízügy klubház elé kiraktuk a kalózt és elkezdtük felrakni a legújabb "spécijeinket", nem volt olyan aki arra járt, hogy bele ne pofázott volna, de nem volt ez másképp akkor se, amikor a hajdanvolt MMRK-ban sárkányrepültem, amint elkezdte rakosgatni a szárnyait a hangár előtt az ember, azonnal akadt valaki, aki már mondta is a "frankót". Ott volt divat, hogy mikulásra mindenki húzott egy kalapból egy klubtárs nevet, akit valami tréfás ajándékkal kellett megajándékozzon. Nos az egyik pilóta, aki különösen sokat bütykölte a sárkányát, egyszer egy dobozt kapott, rajta "JÓTANÁCS ELHÁRÍTÓ KÉZI KÉSZÜLÉK" felirattal... két füldugó volt benne.
Na szóval a dumakörút végén, ha már kint voltam, behoztam még két vödör tüzifát, de többre nem volt kedvem, leereszkedtem a fuxba fagyoskodni, aztán beépítettem a réz könyököt a gépházba. Az úgy vettem észre, hogy ellapult a műanyag cső a kanyarban, hogy bemásztam a gépházba behúzni azt a kéteres vezetéket ami majd a kormányállásból a hajókürtöt működteti. Elvittem a vezetéket egészen a hálókabinig, ott egyelőre "J" ágya alatt van feltekerve a vége, valahogy ki kell vezessem majd a rádiótelefon kábele mellett, csak nem tudom átfér e majd a lyukon. De ha ilyen idő lesz holnap is, alighanem másba kezdek, mert nincs kedvem kint matatni ebben a hidegben. A nehezebb munkákkal nincs bajom mert favágás, fűrészelés, cipekedés közben kimelegszem, de villanyt szerelni, drótokkal pepecselni, fagyott ujjakkal szerencsétlenkedni.... annyira rossz a hatásfoka a munkavégzésnek, hogy értelmetlen az egész, fél nap alatt "termelek" annyit, mint jó időben egy óra alatt.